Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Évvégi gasztrointerjú (III.)

2008.12.31. 09:00 :: Hobbiszakács

Kalla Kálmán, Európa-díjas (Zürich 1993) mesterszakács

 
HSZ: Melyik a kedvenc étele? Hol és ki készíti a legjobban?

A káposztás tésztával töltött kacsa. Természetesen én készítem a legjobban, idehaza Sümegprágában. Hátánál kezdve kicsontozom, és úgy varrom össze, hogy a közepén egy táska alakuljon ki. Ezt megtöltöm borssal fűszerezett káposztástésztával, amihez egy tojást vagy egy kis lisztet keverek, hogy ne essen szét majd a szeletelésnél
 
HSZ: Nevezzen meg egy újdonságot - étel, íz, főzéstechnika stb. - melyet az elmúlt év folyamán először próbált ki?
 
Frissen szedett, virágzó kakukkfűvel vagy zsályával fűszerzett galambmell libamájszeleten, kellevélbe csomagolva. Rövid ideig 80 fokon hőkezelve tökéletes galamb-ízt ad.
 
HSZ: Az elmúlt év étkezései közül melyiket tartja a „legemlékezetesebb” kulináris élményének?
 
Pirított fácánosztriga, szotírozott pak choi (sanghaji v. bordás kel) osztrigaszósszal és szarvasgombával.
 
HSZ: Honnan jött az ötlet?
 
Franciaországban ettem először csirkeosztrigából – a csirke hátának két, apró izmából - készült ételt*. Egy alkalommal, amikor egyszerre több fácánra tettünk szert, elkészítettem a fácán apró "hátizmaiból" ezt a fogást.
                            
 
HSZ: Ha Önön múlna, melyik magyar ételt nevezné ki nemzeti ételnek?
 
A pörköltünket, paprikásunkat jól-rosszul tudják utánozni, de a halászlét soha. Bárcsak annyi halunk lenne mint Mátyás idején!
 
 
HSZ: Gordon Ramsay váratlanul bejelenti magát. Mit főz neki?
 
Libamáj-alma szendvicset, libasültet lepirított krumplistésztával, és forró vargabélest hideg eperraguval.
 
 
HSZ: Hogyan látja az új francia és az új skandináv konyha mintájára az új magyar konyha megteremtését?
 
Régóta foglalkozom vele. A hagyományos magyar ételeket új technológiával és kevesebb zsiradékkal kell elkészíteni. A „paprikás csirke Kalla módra” például úgy készül, hogy a paprikás szafthoz a csontokat és a csirkenyakat külön főzik, míg a mellehúsát alacsony hőmérsékleten (160C) belül szaftosra, puhára, éppen hogy átsültre sütik.
 
 
* A csirke hátából nyert ízletes falatok az Amélie csodálatos élete c. filmből (2001) is ismertek.
 
Hálás köszönetem nagypapinak az interjú megvalósításáért. A fényképeket Sági Ágnes és nagypapi készítette.

14 komment

Címkék: kalla kálmán gasztrointerjú

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr71849104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2008.12.31. 11:10:07

Nagyon izgalmas, azért azt a hátáról kezdve csontozást nem értem, nyilván gyakorlat kell hozzá.
A libasült pirított krumplis tésztával...,milyen egyszerű,de zseniális ötlet!
Én már csak előbbi postra commentem szerinti csirkepörköltön öregszem meg:)

Benikuty 2008.12.31. 13:40:14

Bocs, az kimaradt, hogy a csirke hátának húsos része igen jó falat. Tanúsítom:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.12.31. 22:46:28

Boldog Új Évet Kívánok minden kedves blogtársnak !

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.01. 01:16:27

ezt a káposztás tésztával töltött kacsát sosom értettem. többször is ettem már éttermekben, de nekem nem jött be. többnyire száraz és folytós volt. vagy nagyon kevesen tudják jól elkészíteni, vagy az étellel van a gond:))


boldog új évet kívánok! hobbiszakácsnak és mindenkinek!:))

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2009.01.02. 11:46:22

Kálmánnak nyilván nem véletlenül kedvence.
Minden ételnek van 1-2 trükkje, amitől olyan lesz, ahogy megálmodták, ill. amilyennek lennie kell.
A legdurvább hiba, ha kicsontozás nélkül töltik be, a másik tévedés, hogy kacsasültként próbálják elkészíteni. Töviről-hegyire kikérdeztem, mert a saját receptje sem tér ki mindenre. :)

Benikuty 2009.01.02. 13:26:29

Kedves Nagypapi, szeretnélek megkérni, velünk is tudasd, amit a kacsa csontozásáról, és egyéb titkokról tudsz. Nagyon izgatja a fantáziám, s abban a szerencsében van részem, hogy anyósomtól néhány kézzel tömött, hízott kacsát fogunk kapni.
Üdv,Benikuty

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2009.01.02. 13:58:39

@Benikuty: Azonnal telegrafálj a Kedves Mamának, hogy az egyiket ne tömje, mert ehhez az ún. pecsenyakacsa kell! :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.02. 14:12:22

@nagypapi: selyetettem én, hogy az elkészítésében kell legyen valami, mert amiket eddig én ettem tényleg felejthetőek voltak. a hús száraz volt, a tészta benne teljesen szétfőve, ízre sem nagy szám...szerintem túlsütötték, őket.
most jutott eszembe, hogy egyszer a zsidek lászló műsorában is láttam ezt az ételt elkészeni, valamelyik vidéki csárdában, és láthatóan az is túl volt sütve és száraz volt. úgylátszik jóval kevesebben tudják jól elkészíteni, mint ahányan ezt hiszik magukról:))
egyszer szertnék egy jól elkészítettett is megkóstolni...

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2009.01.02. 21:50:36

Holnap leírom az elkészítését és felteszem valahová, mert itt túl hosszú lenne.

Benikuty 2009.01.03. 13:05:17

@nagypapi: teljesen fel vagyok kacsázva, rohanok:))

muskotály küvé 2009.01.05. 18:30:48

Beni, a kacsa is rohanjon, adjon le pár dekát :)
süti beállítások módosítása