Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Képriport a svéd Bocuse d’Or selejtezőn bemutatott versenymunkákról (1)

2010.01.22. 08:03 :: Hobbiszakács

 

A Stockholmban megtartott dontőbe jutott három versenyző közül ketten, Anders Vendel és Tommy Myllymäki magasan kiemelkedő teljesítményt nyújtottak.
A fő nyersanyagok egyben az elkövetkező EB (Genf, 2010) és VB (Lyon, 2011) nyersanyagai a tengeri óriás laposhal és a borjú voltak.
Először ezüsttálon körbehordozták a fogásokat, majd villámgyorsan tányérokra rakták, és a zsűritagok elé tették.
Anders Vendel a laposhal hátrészét enyhén pácolta, és fekete tölcsérgombával, ropogósra sütött halbőrrel valamint sült babbal körítette.
A tekercsbe csavart, gombával ízesített füstölt angolna mellé citromos lében főtt sárga céklát és káposztás borsókompótot készített. A posírozott osztrigához a szósz édesköménnyel és kaporral fűszerezett, vajban sült halfejből készült.
Anders a csecsemőmirigyet tejben főzte, és megforgatta hagymahamuban. A sült borjúláb mellé természetes kacsamáj gyöngyöket, karfiolpürét és édes-savanyú mártást főzött. A téli szarvasgombával ízesített kolbászkák borjúpofából készültek.
 

 

32 komment

Címkék: stockholm bocuse dor 2010 bocuse dor svéd döntő

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1001690798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.22. 14:25:16

Szegény Sanyaró Vendel, még más is lett :-)
Hogy Tommy egy maki, azt mondjuk sejtettük. De a sejt nem ettük. Viszont az étvágyamat meghozta a poszt, dacára, hogy nem kedvelem halva Csorát.
"A kiállított ételekhez nyúlni…" - szóval lehet, de ezekböl egy násznépet jóllakatni eléggé macerás munka lenne :-)

Benikuty 2010.01.22. 20:15:56

Aztán ezek a műalkotásokat HSZ, kóstoltad? Mert én valahogy igen zavarban lennék, enni, vagy nézni.
Kocsonya a vacsora épp, ha érdekel:)tormával;)

Attilajukkaja 2010.01.23. 11:46:33

Gyonyoruek a fogasok. De engem zavar, ha egy etelt meg ugy sem ismerek fel, hogy leirod, mibol keszult. Hol van pl. a "ropogósra sütött halbőr" (Szegeden csak haltepertonek hivjak)? Vagy az nem szerepel a kepeken? Es a kacsamaj gyongyok? Es mi az a feher pottyos barna rudacska?
De az a fogantyu a ket szinu zoldbab kotegen nagyon tetszik! Az halgerinc csontbol keszult? Nagyon otletes!!!! Itthon sajnos nem konnyu ilyet beszerezni, de ha tengerparton jarok, majd vadaszok hasonlot :o)

Attilajukkaja 2010.01.23. 11:48:48

@Benikuty:
A torma sajat keszitesu? "Siralmas" munka megcsinalni, de a bolti a nyomaba sem erhet!

Attilajukkaja 2010.01.23. 12:10:37

Az osztrigarol es a borjumirigyrol a kovetkezo video jutott eszembe. Ha van, aki meg nem latta (?):

index.hu/video/2010/01/21/tul_nagy_fankba_vertek_a_fejszejuket/

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2010.01.23. 19:54:20

@Benikuty: A rendezők gondoskodtak arról, hogy ne maradjunk éhen. Ugyanazokból a nyersanyagokból egykori Bocuse d'Or versenyek díjazottai főztek ebédet nekünk. Nagyon ízletes, könnyű falatokat. :-)

@Attilajukkaja: Sajnos nincs időm-erőm a részletes leíráshoz. (Tataroznak, költözünk, a laptopom egy bőröndön...)

Benikuty 2010.01.24. 05:47:07

@Hobbiszakács: nem gondolod komolyan, hogy boltit a számba veszek!:) Megkönnyeztem, de megérte!

Attilajukkaja 2010.01.24. 13:28:25

@Benikuty:
Ne Hobbiszakacsot okold a "buta" kerdesert :o)
De remeltem, hogy ezt valaszolod! Igazabol csak megerositesre vartam/vagytam, hogy nem en vagyok az egyetlen, aki annyi idot kepes "pocsekolni" egy jo ecetes torma elkeszitesere.

@Hobbiszakács:
Bocs a sok kerdesert. Nekem nem surgos a valasz....
Tudod, en csak leirom, ami eszembe jut a posztodrol, illetve szu"rom a sok kerdesemet, aztan leirom, ami valoban erdekel.
Soha nem kerdezted es nyilvan nem is fogod, hogy miert latogatom a blogodat. Tobb okom is van ra, de ami idevag az, hogy te ugy tudod emberkozelive tenni a csucsgasztronomiat, hogy arra meg a magamfajta erdeklodo is bemereszkedik irni vagy kerdezni.
Gyermekkoromban soha nem kukas, balerina vagy tuzolto akartam lenni, hanem rajzfilmkeszito, szakacs vagy allatmento. Persze egyik sem lettem :o) De mindegyikbol visszmaradt valami es azt igy vagy ugy ontudatlanul is megprobalom potolni. Es te ebben igazi segitsegnek bizonyultal...Pont az en szintemen. Kivarlak.
Jo koltozest nem kivanhat az ember, mert olyan nem letezik, ...ezert csak szerencseset kivanok neked!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.25. 22:07:29

Ó, hát ezek nem is enni valóak. Gondolom ez az, ami a ruháknál az ótkütür :)
Ha rövid időn belül kapok ennivalót, akkor szívesen gyönyörködöm az ilyen remekekben! Azt sajnálom, hogy elképzelni sem tudom, milyen ízük lehet, mert biztosan ez is feladat - az ízlelőbimbókat bombázni és valami szokatlant létrehozni, miközben harmóniát is teremteni.
@Hobbiszakács: Igazán, igazán művészet.
Úgy érzek, mint @Attilajukkaja: :D
A költözéshez kitartást. A rendezkedés már öröm bizonyára. Mindig szerettem fészket rakni :)
(Költeni csak egyszer... Mármint fiókát.)

Attilajukkaja 2010.01.26. 14:12:19

@fiam:
Csajszi Neni (alias Fiam)! Te sem vagy egy piskota. Belelafatyolsz mindenbe, ha kell, ha nem :o)))
En mar bemereszkedtem kulfoldon egy olyan etterembe, ahol csak ilyen kinezetu kajakat szolgaltak fel. Kifizettem ra a gatyamat, de nem igazan laktam jol. Talan ez is a cel valahol (?). Sokaig ultunk ott egy uveg bor mellett a haverokkal, jot beszelgettunk es neha bekaptunk egy-egy kanalnyi csuda neven emlitett foga'st, aminek spenot, hal vagy valami beazonosithatatlan ize volt. Nem maradtam ehes es, lassatok csodat, rossz benyomasom sem maradt a vacsorarol. Minden finom volt. A fantazianak tenyleg tag teret biztositottak, de a harmonia erzeset nem sikerult elkapnom. Ugy jottem el, hogy erdekes vacsora volt, de nem vagyom ra ujra. Bizonyara bennem volt a hiba. Talan az a franya fantaziam hagyott cserben...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 17:20:27

@Attilajukkaja: Belelafatyolok és most szólok, hogy semmihez nem értek, de ez nálam ill. Csn-nél nem akadály, sőt :)
Sajnos még nem voltam ilyen ínyenc vacsorán, hacsak nem a saját vacsoránkat nevezzük annak, arra nagyon jellemző a "spenót, hal vagy valami beazonosíthatatlan íz", ráadásul kavalkádban
(Kalevala fürdőalkalmatossága).
Fokvárosban voltunk kínai étteremben. Le a kalappal, nemcsak ízletes volt a hatfogásos vacsora, hanem bőséges is, mégsem feküdte meg a gyomrunkat. Igaziból persze a rengeteg féle hal volt az, ami elkápráztatott, a halpiac mellett volt egy "sütöde", ahol a frissen fogott zsákmányt megsütötték-főzték és potom áron lehetett megvenni. De vettünk a halászoktól is az óceánparton és otthon mi készítettük el. Nem mondom, hogy csúcsgasztronómia volt, inkább elhagytuk a túlzott fűszerezést, hagytuk, hogy a halak íze érvényesüljön.
Aki megdobna két repülőjeggyel Dél-Afrikába, ne szégyellősködjön, küldje/hozza/rohanjon vele, elfogadom :)

Attilajukkaja 2010.01.26. 19:35:34

@fiam:
Ajaj, remelem, nem sertettelek meg. Nem ez volt a celom a belelafotyolassal. Csupan egy utalas volt az egyik blogodra. Sajnalom, ha rossz neven vetted. Azt hittem, orulsz, hogy ezt is ismerem.
A belelafatyolas szerintem egy uj magyar szo. Nekem nagyon tetszik :o)
Ugye nem haragszol?
A kinai vendeglokrol sokan sokfeket tudnanak irni. En is.
A lenyeg, hogy most mit gondolsz arrol a csucsgasztronomiarol, amit a blog szerzoje prezentalt?
Ezt ertekeld!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 19:54:06

@Attilajukkaja: Jesszus, dehogy haragszom, sőt!
Nem tudom, hogyan érthetted ennyire félre. Hisz ott a szmájli a mondat végén!!! :)
Nagyon megtisztelő, hogy ismered a Csn-oldalt, kicsit szégyellős vagyok, ezért nem kérdeztem rá, hogy olvasod is vagy csak tudsz róla?
Tényleg, honnan gondoltad, hogy rossz néven vettem? Te ne haragudj, eszembe sem jutott!
A Tőled vett jellemzéssel csak ironizáltam, konkrétan kicsúfoltam a saját kezemmel készített vacsorákat. Úgyhogy nem feléd volt fricska, hanem magam felé.

Egyébként van egy Lafatyoló nevű blogom is, ahol a nemcsajszinéni írások szerepelnek, sajnos hiányosan. Nem sok időm van feltenni halhatatlan írásaimat, a kortársak és az utókor nem kis örömére :)

És most gyorsan válaszolj, hogy tisztáztam-e magam előtted!!!???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 20:03:10

@Attilajukkaja: Félig-meddig kifejtettem a véleményemet a csúcsgasztronómiáról. Egy-két gondolat még: általában szeretem a kísérletezést, mindenféle műfajban (képzőművészet, színház, irodalom, építészet, divat stb.), így a gasztronómiában is. Ez viszi előre a világot. Szerintem a csúcsgasztronómia is kísérletezés, alapanyagokkal, ízekkel, formával, látvánnyal stb. Ebből biztosan lehet hasznosítani valamit a hétköznapok számára is. Aki meg megteheti, hogy ilyen különlegességeket kóstolgasson, annak nagyon jó, izgalmas lehet új ízeket tapasztalni. Aki meg ilyen csodákat tud művelni, az előtt le a kalappal!
Ahogy írtam, én teljesen laikus vagyok, a szakértő elemzést a szakemberek majd megteszik. Én csak örülök, hogy ilyen szép tarka a világ és HSZ jóvoltából értesülhetek ennek egy szeletéről :)

Attilajukkaja 2010.01.26. 21:36:12

@fiam:
Most en vagyok bajban! A Lafatyolo blogodat is jol ismerem. Kulonben nem utaltam volna ra. Mielott mindketten a bocsanatkeres erdejeben tevednenk el, allapodjunk meg abban, hogy kedvelem a blogjaidat es olvasom is oket.
A csucsgasztronomiaval szemben nekem meg nem sikerult kialakitanom ilyen frappans es egyontetu velemenyt. Meg ingatag vagyok, mint minden asszony :o)
Mivel mar kostoltam, ezert tudom, hogy csak kulcsinyben nyujt ujat, tartalmilag nehez valojaban jo izeket talalni. Csak ugy, mint a videki csardakban. Egy kezemen meg tudom szamolni, hogy Magyarorszagon hova erdemes ellatogatni egy ebedre.
Igaz, en nem a legdragabb helyeket latogatom, nem tudnek a tapasztalataimrol regeket irni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 21:47:38

@Attilajukkaja: Rendben és nagyon örülök!!!
Ha erre jársz, szeretettel látlak egy ebédre. Azt nem ígérem, hogy a minőség fog győzni, de, ha éhes leszel, a mennyiséggel kiengesztellek :)

Attilajukkaja 2010.01.26. 21:47:54

@fiam:
A tarka es szep vilagnak en is nagyon orulok. De Picassot is csak a sznobok elvezik a vegtelensegig. Dudas Mari festmenyeit pedig mindenki erti.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 21:48:52

@Attilajukkaja: Tolna megyében van olyan hely, amit szívesen ajánlanál?

Attilajukkaja 2010.01.26. 21:50:47

@fiam:
Pfu, ez nagyon kedves toled.
Vigyazz, mert egyszer szavadon foglak :o)

Attilajukkaja 2010.01.26. 21:51:58

@Attilajukkaja:
Tolna megye?
Sajnos nem. De ez nem a megye hibaja.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 21:56:28

@Attilajukkaja: Állok elébe :)
Sajnálom, hogy a gasztronómiánk nem nőtt még fel a borainkhoz. Mert van néhány jónevű, mit több, jóízű borunk, szerintem. (A megyének/ben, nem személy szerint nekünk, sajnos.)

Attilajukkaja 2010.01.26. 22:04:55

@fiam:
Csajszi neni! Hogy en nem ismerek valamit, az semmit nem jelent.De felkeltetted a kivancsisagomat. Es ez mar jo, nem igaz?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 22:17:53

@Attilajukkaja: Persze. A kiváncsiság az egyik fő mozgatórugó. Az ételek, a borok vagy az emberek, esetleg az egész megye iránt keltettem fel a kiváncsiságodat?
Olyan nagyon-nagyon én sem ismerem, de azért tudnék mesélni, meg ajánlani egy-két dolgot... :)
Hú, most nagyon lokálpatriótának érzem magam és elkapott a vágy, hogy elmondjam, hogy jó kis megye ez. Jobb is lehetne, de örülök, hogy nem rosszabb :)

Attilajukkaja 2010.01.26. 22:30:02

@fiam:
A megye? Hazudnek, hogy ennyire belelovaltam volna magam. De a kivancsisagomat valoban felkeltetted. Azt tudom, hogy meselni nagy tudsz. Szivesen olvasom az elbeszleseidet a sajat blogodon. Irhatnal egyet a magamfajta laikus erdeklodonek. Mit csinalnal, mit ajanlanal, ha beallitana hozzad egy magamfajta varosi bugris?

Attilajukkaja 2010.01.26. 22:32:51

Elnezest, a klaviaturam kicsit regi, ezert kihagy, ha a kelletenel gyorsabban probalok irni. Kerlek, olvassatok az irasaimat gyorsan,....hatha akkor nem veszitek eszre a betuhianyokat :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 22:35:22

@Attilajukkaja: Köszi az ötletet, a Lafatyolóra kigondolok valamit :)
Örülök, hogy így elbeszélgettünk. Javaslom, hagyjuk a többieket is érvényesülni :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.26. 22:36:57

@Attilajukkaja: Mindig elfelejtem, város vagyunk már mi is. De csak besorolás szerint. A lelkünk falusi marad, szerintem :)
süti beállítások módosítása