Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Csicsóka chips

2012.12.27. 20:31 :: Hobbiszakács

HSZ-namiez-2.jpg

HSZ-2012-12-16-1781.jpg

HSZ-2012-12-16-1786.jpg

HSZ-2012-12-16-1835.jpg

HSZ-2012-12-16-1840.jpg

HSZ-namiez-1.jpg

23 komment

Címkék: chips Csicsóka

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr404984030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.12.27. 21:47:21

Bocsánat, de nem izgattál fel.

Bármily népszerű is a csicsóka, és bármennyire is igyekeztem "komoly" ételeket készíteni belőle, maradok a krumplinál, a sütőtöknél és a spenótnál ...

nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/03/chilis-kakukkfuves-grillezett.html

nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/03/fuszeres-sult-csicsokakrem-sult.html

nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/03/fuszerkeregben-sult-szuzpecsenye-chilis.html

Természetesen ez mit sem kell, hogy változtasson a csicsóka - nem oly régen feltűnt - népszerűségén. Úgy tudom, hogy vitaminokban gazdag, úgyhogy úgysem tudnám végleg leszavazni. :)

Egyszer hagytál nálam Te is egy megjegyzést, ha jól emlékszem, amiben nem magasztaltad túl ezt a zöldséget.

De majd mesélj a chipsről! Ebben a formában nem került nálam terítékre.

piszt-ráng 2012.12.28. 03:16:03

Fojt köv.? Én a csicsókát azért szeretem mert a vaddisznók is szeretik.Soproni vadászéveim alatt sokat ültettünk e nemes növényből. Az erdei tisztásokon kialakított terített asztalnak a "szerencsések"örültek.Szerencsés vadész,és a szerencsés túlélő.Én mint látjátok a túlélők közé tartozok.Főzésem egyik alapelve,hogy nem veszem el a vadhúsok ízék,inkább a jellegzetes ízhez adom azt az aromát amivel táplálkozott az asztalra kerülés előtt.Például,sült fácánhoz kukoricás köret,nyúlhoz zöldség,vadkacsa pörkölt angolnával és így tovább.Szilveszterre vaddisznó pecsenyét csinálok csicsókával ,ha kapok csicsókát.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.12.28. 12:24:43

@piszt-ráng: Nálunk van sok a piacon. Drukkolok, hogy kapj a szilveszteri menühöz!

Engem nem nyűgözött annyira le az íze, a családról nem is beszélve. Természetesen ízletesen készítettem el, így elfogyott, de nem forszírozták az ismétlést! :))

piszt-ráng 2012.12.28. 15:14:09

@nemvagyokmesterszakacs: köszönöm az együttérzést. az én családom is hasonló.Az egyik unokám /van 5/ a zöldséglevesből kipiszkálta a cukorborsót,mert nem szereti.Karácsonykor a kirántott harcsához volt egy és más. Neki nem tálaltam majonézes mexikói salátát-volt benne cukorborsó.szóvá tette,hogy miért nem kapott,válasz mert nem eszed meg a borsót.Papa. így szeretem csak a levesbe nem eszem meg.Köszönöm együttérzésed ,de még azt is ki kell találnom ,miként tálaljam .

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.28. 19:28:24

@nemvagyokmesterszakacs: A csicsóka nem izgatásból, hanem szükségből készült :-)

Amióta nem ehetek krumplit, azóta keresek helyettesítőt. Milyen a chips íze? Jó. Majdnem olyan mint a krumplichipsé. Háztartási papírra szedtem - fényképen nem mutat jól - így ropogós lett.

A csicsóka állítólag a babnál-karfiolnál is "szelesebb", és van akinél görcsöt okoz -olvastam. Nekem nem ártott.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.28. 19:32:04

@piszt-ráng: Megpróbáltam 3-4 mm-es szeletekre vágni (nem kell meghámozni) és bő olajban sütni. Nem sült ropogogósra, hanem kinézésre-állagra-ízre sült krumpliszerű lett. Kiváló garnírung.

Lesz folytatás, hogyne :-)

piszt-ráng 2012.12.29. 03:32:19

@nemvagyokmesterszakacs: Hobbiszakács itt írok a címzettnek mert a szilveszteri menűjére nem tudok válaszolni,úgy tűnik béna vagyok. -Írod,hogy "Érdemes egy hizlalt, nagy állat vesepecsenyéjéből készíteni," A magyar marhahúsmarketing próbálja sulykolni, hogy a magyar szürke húsa különleges. Az egésznek nem sok alapja van, ha megnézzük a nemzetközi gasztronómiában számon tartott alapanyagokat, sehol nem találjuk meg ezt a hungarikumnak is gondolt marhahúst.Azt hittem,hogy ez a megállapítás csak a sültekre vonatkozik,és lám a nyersen fogyasztottra is ezt állítod és ha Te mondod így a jó.Tény bármit csinálsz a szürkével nem lesz márványos a húsa,ha hizlalják vastag fagyú réted képződik a hús mellett mint a sertés háj,az mag a cinkéknek jó.Magamnak mondtam - csinálsz,mivel szürkéim vannak.Lelombozódtam már csak pörköltnek jó a nemes állat meg dísznek aki szereti.A hús értékét az ára is tükrözi a húsmarháért 1000 forintot míg a szürkéért 450 forintot adnak.Én aki ámulattal olvasom receptjeidet és beindul a nyálelválasztásom olvasatukra, mit tehetek mást, szürkemarha hús készítésekor elméleteket gyártok.Pl.:Tatárok is ilyen szilaj állatokból készítették,meg szebb színe van és hasonlóval fűszerezem.Nekem más receptem van,de egyszer kipróbálom ,szardella filé elkaparva ,nélkül.Nem vagyok babonás,de szilveszterkor mi csak disznóságokat fogyasztunk"mert a disznó ki túrja a szerencséd ,a baromfi mag elkaparja ,a marha meg tudja fene mit csinál" Boldog Új Évet kívánok

piszt-ráng 2012.12.29. 03:35:12

Skandikamerának is Boldog Új Évet Kívánok

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.29. 07:46:37

@piszt-ráng:
"mert a disznó ki túrja a szerencséd ,a baromfi mag elkaparja ,a marha meg tudja fene mit csinál"

Nagyon jó :-))

Skandi nevében (is) köszönöm szépen, és viszont kívánom az újévi üzenetet.

Attilajukkaja 2012.12.29. 10:40:25

Jajj de jo, hogy megint itt lehetek!! :o)
A csicsoka egy ellentmondasos gumo. Nagyon finom es nagyon rossz is lehet. William Black szerint "intenziv szeleket produkal az emesztesben, tehat /.../ ne egy romantikus estere vagy valami meghitt osszejovetelre idozitsuk. Aratasvegi piemonti vigassagokhoz viszont idealisnak mondhato." [W. Black: Al dente. Gasztronomiai kalandozasok Italiaban.]

A jo csicsoka nem mindenhol terem meg, de olyan edes es finom lehet, hogy akar nyersen is fogyaszthato. Gyogynovenykent is tekinthetunk ra, tobbek kozott azert, mert a szenhidrattartalma foleg fruktozbol all, nem szolocukorbol. Ez mindenkinek hasznos, de foleg azoknak, akiknek gondjuk van a cukrukkal.

En szoktam venni. De csak egy arusnal, aki valoban jot hoz a piacra.

Attilajukkaja 2012.12.29. 10:52:35

@piszt-ráng:
"Például,sült fácánhoz kukoricás köret"
Kerlek, aruld el, hogyan lehet izletes sult facant kesziteni.
En karacsonyra ket egesz facanbol foztem levest, de a husat max. pastetomba tudtam hasznositani (egyik eloetel volt a gravlax mellett), mert annal jellegtelenebb es szarazabb hust nem nagyon ismerek. Viszont a levesbetet facanhusos derelye (ravioli) volt.
Szoval hiaba tekerem be baconba, akkor sem lesz az igazi a facan husa.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.29. 11:25:52

@Attilajukkaja: A pác a lelke mindennek. A fácánnak is :-) Egyszer összeszedem magam, és leírom azt a szír/libanoni pácot, amelyik még a kecskehúsból is porhanyós ínyencfalatot varázsolt.

Attilajukkaja 2012.12.29. 13:07:47

@Hobbiszakács:
"leírom azt a szír/libanoni pácot, amelyik még a kecskehúsból is porhanyós ínyencfalatot varázsolt"
Azt megkoszonnem!!!

"A pác a lelke mindennek"
Ezt nagyon elhiszem! Egyszer eltem egy olyan orszagban, ahol a ragos krokodilhust is porhanyossa tettek a helybeliek keseru narancs/zold citrom/fokhagyma/olaj pacban erlelve. Tobb napig tartott, de az eredmeny fantasztikus volt!

Amig ki nem segitesz, addig maradok a facanpastetom, mint egyeduli menekulo ut mellett!!!! :o)
(Nem kerdezted, de jo sok fustolt szalonnaval es fott marhanyelvvel daraltam at a facan husat (ketszer), piritott gombat is adtam hozza utolag.) Mindenki dicserte,...csak eppen en nem tudtam, mennyi koze van ennek a finom etelnek a szegeny madarhoz.

Amugy a facan sem a regi. Ugyanugy tenyesztik, mint a lazacot vagy pontyot. Nagyuzemi modban. A nalunk kaphato facan (lazac) is csak egy utanerzese annak, amit annak idejen leirtak az oseink.
Ne altassuk magunkat. A regi receptekhez regi alapanygokra lenne szuksegunk, ami nem all rendelkezesunkre.
Ez van!!!
Probalkozni azert lehet.

piszt-ráng 2012.12.30. 05:39:22

@Attilajukkaja: Köszönöm kérdésed,én nem tudok főzni,nem tudom mi mennyi,csak azt nézem,hogy miből és KINEK.Végy egy szép fácánt./dísznek legyen szép/Szerintem nem baj ha csunyácska DE kevés ólom legyen benne,melle, combja ép legyen .Na és a kora,/sarkantyú hosszából ,lehet eldönteni/Ha hosszú ajándékozd el,ha közepes csinálj levest,ha rövid süsd meg.Mindegyikről sokat tudnék mesélni de az írás lassan megy.Ha ajándékba kaptad és nem mellékeltek anyakönyvi kivonatot akkor:tollával,belével együtt akaszd 2-3 napig jó szellős hűvös helyre.Utána jöhet Hobbiszakács pácolása.Levesről:ha jót akarok csinálni az 2 nap.Marha ,tyúk, fácán /csonttal ,csirke lábbal,farháttal/ 5-7 órát lassú tűzön főzöm,nem szedem le a habot ,ami benne van az maradjon benn .Fedő alatt hűljön le,majd a nem emderkaját /filézem/ kiszedem és hűtőbe a húslé/marha,fácán ,tyúk leves.Másnap a gyöngyöző-átmerem másik edénybe,hogy az aljától elválasszam- levest /többségében aszpik/ újra indítom , zöldségezem és belevalókat készítek.Vadbaromfi lévén szálkás és inas a húsa ezért hidegen kereszt irányba kell szeletelni és akkora darabokra,hogy a leves aromája átjárja és evés közben harmónia alakuljon ki a .gyöngyöző étellel.Mondád levesbe főtt húsból pástétom,ledarálod aprítod és fűszerezed. Ízletes levesed legyen a fűszer és vágd akkorára a húsokat,hogy kialakuljon a kölcsönhatás/10-13 milliméter/-a főt húst hidegen szeleteld és a tálalás előtt 15-20 perccel szabad a levesbe tenni.Bizony ez két nap de addig is a szeretteiddel vagy akinek a kedvéért készíted az ételt.Sült fácán volt a kérdés.Megpróbálom röviden.Lőjél ,kapj ,végy azonos korú fácánt.Érleld tisztítás előtt és után/pácolás/.FŰSTÖLT szalonnával TŰZDELEM nem betakarom, betakarhatom beirdalt szalonnával "kakas taréj" de ez csak plusz..Belsejébe lédús gyümölcsöt/alma/és zöldséget teszek /hagyma,paprika,stb/Fűszerek ,só ,fehér és fekete bors,boróka,szerecseny dió és virág,citrom héj és amit elképzelsz,csak ne legyen.savas mert gátolja a puhulást.Cserép edénybe javaslom sütni azaz párolni .lassan míg megpuhul.Füstölt ízű szaftal tálald,a sűlt gyümölcsökből és a zöldségekből ,paszirozás-mixelés- után tejfölös majonézes öntetet készítek a kukoricás vitamin salátához amelyet egy tányéron tálalok.

piszt-ráng 2012.12.30. 06:38:00

@Attilajukkaja: Fenti bejegyzésem tegnap megírtam,csak most vittem be.Egyről beszélünk.Pástétomnál a füstölt szalonnát kevered a fácán hússal.Látod a sütésnél én is azt csinálom TŰZDELEM.Én naív ,én a tollal,béllel,sarkantyúval rendelkező fácánról szövegelek.Amiről én beszélek/irok/ az sem a régi, amelyek szabadon hangyatojáson,rovarokon,üde zöldön nevelkedtek-Ma keltetőbe keltetik ,táppal etetik és külön oktató tanítja repülni őket,hogy a vadász madárnak lássa.Én már tapasztalatból mondom,hogy én sem vagyok olyan mint 40 évvel ezelőtt amikor kezdtem vadászni és a terítéknek,úgy adtam meg a végtisztességet.hogy ízletes ételt készítettem belőle.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.30. 08:03:18

@piszt-ráng: Ez igen! Köszönöm a leírást. Fácánt még nem készítettem, ezt elolvasva örülök, hogy nem vágtam bele. Az érlelést nem tudnám megvalósítani, de a tűzdeléshez akadna egy kis füstölt szalonna a mélyhűtőben. (Igen, ott, hogy ne érezze az idő múlását.) A lédús töltelék és a gazdag fűszerezés nagyon jó tipp. A pác(om)ra még visszatérünk.

Tegnap felfedeztem egy új, ázsiai ételeket forgalmazó üzletet a városközpontban. Élő rákoktól frissen sült pekingi kacsáig mindent lehet kapni. Óvatos duhajként miso leves hozzávalókat és mung babot vásároltam.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.12.30. 08:07:05

Sajnos nem tudok nagyobb betűket varázsolni a kommentekben. Olvasáshoz a "Ctrl" és a "+" billentyűk lenyomásával lehet nagyítani. A "Ctrl" és a "-" kombinációjával lehet visszaállítani.

piszt-ráng 2012.12.30. 14:55:30

@Hobbiszakács: tőled ezt 3 vállveregetésnek veszem. KÖSZI. Jó főzöcskézést.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.12.30. 23:13:27

@piszt-ráng: Nos, jómagam szürke párti vagyok, de nem szemellenzős. Biztosan láttad, hogy szívügyem a szürkemarha, de tatárnak nem biztos, hogy a legjobb választás. Nekem jó rostélyost is sikerült belőle készítenem, de azt hiszem, ebben a kategóriában itt a szürkemarha felhasználásának vége.
A pörköltje összehasonlíthatatlan, ez nem elég?!
Angus, vagy wagyu pörköltet úgysem készítenénk, nemdebár?! :)
Szerintem nem ördögtől való külhoni alapanyagokat felhasználnunk, elfogyasztanunk, ha az valamilyen oknál fogva jobb minőségű. Különben, hová exportálnánk saját, minőségi javainkat?
Inkább törekednünk kellene arra, hogy minél több ilyet hozzunk létre.
Példának okáért, szívből örülök annak, hogy egyre több őstermelő termel például mogyoróhagymát és sonkahagymát, teljesen elfogadható áron és szuper minőségben, mely nálam már teljesen kiszorította a méregdrága, lényegesen silányabb, külföldről exportált hagymaféléket. Vagy itt az Agria krumpli, melyet egy helyi termelő első osztályú minőségben termel. Kézzel-lábbal hirdetem, hogy vegyék észre az emberek ... a termelőnek megélhetés, nekünk pedig végre egy jóféle krumpli a rózsa és a kleopátra után ...

piszt-ráng 2012.12.30. 23:30:16

@nemvagyokmesterszakacs: Teljesen egyetértek.Jó receptem van, szalámi is tökéletes.Természetesen csak 5 év feletti húsa biztosít jó minőséget.Tavasztól lesz Aberdeen angus is.Boldog Új Évet!!

Attilajukkaja 2012.12.31. 14:52:28

@piszt-ráng:
Koszonom a gondos leirast!
Egyszer volt szerencsem olmos facanhoz, amit Apukam tollastol hozott annak idejen haza egy kotelezo vadaszatrol. Nem o lotte, de az elvtarsakkal kellett tartania protokolaris okokbol. Akkor utananeztem a dolgoknak es megvolt a logatas, tollfosztas (tisztitas), soretmentesites, stb. Ket madarral kellett megkuzdenem es irto sok munka volt!!!!! Akkor tuzdeltem es sutogettem oket- igaz, nem cserepedenyben,- de szerintem nem lett jo. Azota nem keszitek belole mast, csak levest es pastetomot. A leves igy is ket napig tart, mert en is szu"rom es ki is fagyasztom, hogy a zsirt leszedhessem a tetejerol. Ezek a tenyesztett facanok meglepoen zsirosak. Lo"tt vadfacannal ma mar nem nagyon talalkozom. :o/ A hust meg igy se nagyon teszem vissza a levesbe, mert csak a voros combhusa finom, a melle igy is szaraz. Ezert keverem szalonnaval, fo"tt marhanyelvvel, fuszerekkel, es teszem vissza a levesbe apro derelyekbe toltve.
De a te facanod nagyon finom lehet. A leirasod legalabbis nagyon inycsiklando! :o)
Meg egyszer koszi es BUEK!

piszt-ráng 2012.12.31. 15:43:07

@Attilajukkaja: Köszönettel olvastam kedves soraidat. Szerintem is a vörös hús a finom.Faxnis családom van ezért én is ritkán készítek fácánt.Még a fácánról annyit ha újra csinálok ,küldök fotót mert szerintem ha nem is finom de adjuk meg a módját a tálalásnak. BUÉK és még sokszor.
süti beállítások módosítása