Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

A csokis narancstallér konyhatitka

2016.02.22. 08:04 :: Hobbiszakács

sk-ph-azh_6400.jpg

A mintadarab

A csokoládéba mártott, kandírozott narancsos tallér interneten megtalálható receptjei megegyeznek abban, hogy (1) a narancsot vékony szeletekre vágjuk, (2) cukros vízben, lassú tűzön megfőzzük, azaz kandírozzuk, (3) narancsszeleteket rácson megszárítjuk, és (4) a kandírozott szeleteket olvadt csokoládéba mártjuk.

sk2-orange_chocolate_dsc06425.jpg

Az első narancstallérom ízre és kinézetre hasonlított a barcelonai piacon vásárolt prototípusra (fent), de az állaga a szárított rénszarvashúsra emlékeztetett. 

sk-ph-dsc08697.jpg

Hiába változtattam a kandírozás idején, a szárítás módján, az eredmény mindannyiszor szívós, rágós tallérhalmaz volt. A narancs héja és a gerezdjeit burkoló hártya a kandírozástól megerősödött, mondhatni megacélosodott.

Már-már feladtam, amikor véletlenül egy vékony és puha héjú, leheletvékony hártyájú "narancsrokon" citrus fajtára bukkantam, amelyből sikerült emberi fogyasztásra alkalmas narancstallért készíteni. 

A hozzávalók:

4 db narancsrokon

2 dl víz.

2,5 dl kristálycukor

50g csokoládé (70%-os)

A metódus

A narancsokat - azaz a citrusokat - vékony szeletekre vágtam.

sk-ph-dsc08712.jpg

A szeleteket a gyöngyözve fövő cukros lébe raktam, és lassú tűzön egy órán keresztül főztem.

sk-ph-dsc08738.jpg

A szeleteket hagytam kihűlni a szirupban, majd merítő kanállal kiszedtem, lecsepegtettem, és rácson megszárítottam. 

sk-ph-dsc08787.jpg

Másnap - vagy harmadnap - a csokoládét megolvasztottam, és az enyhén ragadós szeleteket az olvadt csokoládéba mártottam.

sk-ph-dsc08775.jpg

A tallérokat sütőpapírra raktam, és hagytam a csokoládé bevonatot - konyhaasztalon 3-4 óra, hűtőszekrényben pedig félóra alatt - megszilárdulni.

sk-ph-azh_6440.jpg

A kinézeten van még mit dolgozni, de ízre és állagra van olyan jó mint az eredeti.

sk-dsc08928.jpg

A narancsrokon "kiléte" - ha már annyit kínlódtam - maradjon még egy ideig az én titkom. Úgyis többet elárultam már a kelleténél.

9 komment

Címkék: citrus csokis narancstallér Candied Oranges kandirozott narancsszelet narancsrokon

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr838406660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2016.02.22. 21:41:53

Nagyon klasszak a képek! Én a keleti fűszerboltokban veszek félig kandírozottat és azt mártom jó minőségű étcsokiba.
Na de halljuk a rokonokról szóló pletykát!

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2016.02.26. 08:23:14

Nagymamától kaptunk anno kandírozott nrancshéjat.
Amennyire tudom, a narancs fajtája sem mindegy, a sevillai a legjobb hozzá.
apropos: piacokon még lehet kapni Meyer citromot, ne hagyjátok ki!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.02.26. 19:01:45

@"saját levében": @nagypapi: A kandírozott narancshéjra emlékszem: napokig sőt hetekig ázott vízben a narancs vastag héja, mielőtt Édesanyám pálcikákra vágta, és megfőzte a cukros lében. Szekrény tetején száradt, puha és rendkívül finom volt.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2016.02.28. 16:21:29

@Hobbiszakács: Pontosan.
A nagymamám is csinált ilyet annak idején.

Benikuty 2016.02.29. 08:42:22

...az az illat, ami több, mint ötven éve itt az orromban... :D
A csöpögésen túl: na, ilyen narancsot aztán kereshetnék én, mert nem is létezik!

Attilajukkaja 2016.03.03. 13:46:34

De jo, hogy szoba hoztad, Hobbi! Kedvem tamadt csinalni ilyet. En persze chilit is teszek a csokiba. ;o)
Gyonyoru vernaranccsal is kiprobalom.

Benikuty 2016.03.05. 10:52:42

@Attilajukkaja: A vérnarancs eszembe sem jutott, talán annak ilyen szép vékony a héja.
Gyorsan bontok egy üveg chilis kökénydzsemet :D

Attilajukkaja 2016.03.06. 09:21:30

@Benikuty: Igen, en is arra gondoltam, hogy a vernarancsnak vekony a heja. Es nagyon szep is. :o)
Csilis kokenydzsem???

Benikuty 2016.03.06. 22:04:37

@Attilajukkaja: azám, csak úgy kanalazni! :D
süti beállítások módosítása