Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Gém daruval

2017.03.23. 09:59 :: Hobbiszakács

sk2-ph-azh_7044.jpg

35 komment

Címkék: szürke gém nem kócsag gém és daru

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr4912364089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.23. 15:17:15

@Stegal: Nem lesz, hanem már az is :-) Köszi, hogy szóltál, na meg, hogy benéztél. (Nem tudom, honnan jött a kócsag... persze, grey heron, svédül grå häger).

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.24. 13:17:04

Harmadnapra (ki)találtam egy jobb címet: Gém daruval :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2017.03.24. 16:09:43

Illetve daru gémmel.
Értelmező szótár, gém 3. (Műsz) A forgódaru kinyúló része, melynek végére lánccal v. kötéllel a terhet függesztik.
ennek közvetlen eredete az előző, kettes jelentés: (ritk) Kútgém. {Ösztövér kútágas, hórihorgas gémmel}
Az emelőszerkezet és a madár zoomorf kapcsolatban állhat egymással - lévén, hogy több nyelvben is azonos a nevük - vagy kevéssé tér el. Azaz az eszköz a madárra hasonlító formájáról kapta a nevét. A kútgém nemkülönben :-)
Angol: crane (machine); Common crane
Német: Kran; Kranich
Francia: Grue (engin); Grue cendrée (hamuszínű)
A csillagkép pedig (latin neve Grus) azonos rendben:
Grus (constellation)
Kranich (sternbild)
Grue (constellation)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2017.03.24. 16:16:39

@Stegal: A "szürkegém" kifejezés hasonlít a daru francia nevére, ami ugye hamuszínű daru - a rendszertani besorolás különbözősége ellenére.

Attilajukkaja 2017.03.25. 14:23:28

Mindegy, hogy milyen gém, ... nekem daru daruval! :o)
És a kép nagyon jó!!!!

De közeleg a húsvét, ami nálam azt jelenti, hogy kb. 20 emberre kell főznöm (két családnál) egy 4 fogásos ebédet.
Ilyenkor kezdek beindulni és tervezgetni.
Ti mit főztök/süttök idén?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.26. 20:59:27

@Attilajukkaja: Jó kérdés, még nem tudom. Valami tojásost, talán töltött tojást, forró mustáros mártásban. Beigli nem lesz, az biztos.

Benikuty 2017.03.27. 06:07:38

@Attilajukkaja: A gyöngytyúk leves a biztos pont, többi bizonytalan.

Attilajukkaja 2017.03.27. 12:05:45

@Benikuty:
Nálunk gyöngytyúk volt karácsonyra. És nagy finom volt! Szóval hajrá!
Én valami tavaszi, zöldség alapú levesben gondolkodom, de még nem döntöttem el, hogy mi legyen az. A hétvégén kipróbálom a medvehagymalevest camemberttel. Nem tűnik túl ünnepinek, ... de adok neki egy esélyt.

@Hobbiszakács:
"talán töltött tojást, forró mustáros mártásban. Beigli nem lesz, az biztos."
Én felnőttként tudtam meg, hogy Húsvétra is csinálnak a magyarok beiglit, mert nálunk csak Karácsonykor volt szokás. Húsvétkor fonott kalács járta. :o)
Én valami tavaszi előételre gondoltam, mint pl. a nizzai saláta. De sima főtt tojás helyett avokádókrémes töltött tojással (a tojások sárgáját a szokásos módon keverem ki, plusz egy kis avokádóval).
Milyen a te forró mustáros mártásod?

Benikuty 2017.03.27. 15:29:22

@Attilajukkaja: nálunk is az volt, de az olyan rég volt. Amúgy is is maradt egy madár a frigóban, nem lehet soká várakoztatni.
Valahogy az ünnepi nekem hús alapú, ilyenkor még friss zöldség nincs, csak hagyma. Erre lenne tippem, de a család ízlése eléggé megköti a kezem.

Attilajukkaja 2017.03.27. 15:43:48

@Benikuty:
Nagyon szeretjük a hagymalevest, de számomra inkább téli leves, mint tavaszi.
Ami ilyenkor szóba jöhet az még a zsenge tök vagy a spárga, de mindkettő arany árban van. Ezért gondoltam a medvehagymára. Nálunk nagy a család, gyöngytyúkból is kettő kellett. A zöldséglevessel valami könnyed üdeséget akartam hozni az ünnepbe.
Minden ötletelésnek örülök! :o)
Köszi!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.28. 07:41:26

@Attilajukkaja: Itt van a recept:

hobbiszakacs.blog.hu/2014/04/19/meleg_kaszinotojas_mustaros_ontettel

Annak idején nem volt húsvét a Húsvét tárkonyos-tejfölös bárányleves nélkül. Annál csak a töltött bárány jobb! :-)

Attilajukkaja 2017.03.28. 09:28:55

@Hobbiszakács:
Köszi a receptet!
Valamilyen tárkonyos raguleves jól hangzik. Idén szerettem volna elkerülni a húst a levesben, de még átgondolom. :o)
A bárány nálunk sajnos nem mindenkinél megy. Nem értem, a magyarok miért esznek olyan kevés bárányt és birkát, pedig a környező országokban (Erdélyben is!) nagyon népszerű.

Attilajukkaja 2017.03.29. 17:34:27

@Benikuty:
Na ez már kezd hasonlítani az elképzelésemre! :o)
Köszönöm a receptet.

Benikuty 2017.03.29. 19:12:22

@Attilajukkaja: ha van elképzelésed, minek tornázom itt?

Attilajukkaja 2017.03.30. 13:44:37

@Benikuty:
Bocsánat, de már az első válaszomban is azt írtam neked, hogy "hétvégén kipróbálom a medvehagymalevest camamberttel" (2017.03.27. 15:43:48).
Az agytornát meg azért kérem a többiektől, mert nálunk nagyon nehéz összeállítani egy olyan menüt 10-12 emberre, ami mindenkinek megfelel. A kritériumok a következőek:
1. Nem lehet ugyanaz, mint múlt évben (anyósom kérése).
2. Két cukorbeteg (egy inzulinfüggő, egy inzulin rezisztens), két vegetáriánus, ... és újabban egy terhes nő is velünk étkezik, akiről még nem derült ki, hogy van-e külön kívánsága.
3. Van, aki nem bírja a gombát, a másik a padlizsánt, a harmadik nem eszi meg a rizst.

Én ilyenkor mindig kétféle levest és főételt készítek, köretből pedig legalább négyet: egy krumplisat, egy szénhidrát csökkentettet, egy gombamenteset és egy nyers zöldségeset (salátát).

Beláthatod, hogy nincs könnyű dolgom, főleg, ha még a szezonalitást is figyelembe akarom venni (mert akarom!). Szóval folyton vadászom az ötleteket.
Idén úgy gondoltam, kicsit könnyítek az életemen és csak egy, húsmentes levest főzök.
Ma a piacon láttam, hogy megjelent a spárga, az új krumpli és a friss tök is. Aranyárban vannak, de legalább van. :o) Jó érezni a tavasz fuvallatát!
Az segítségedet pedig nagyon köszönöm! Ne hidd, hogy feleslegesen tornáztál!!!!

Benikuty 2017.03.30. 17:25:25

@Attilajukkaja: no, nem irigyellek! Nem kellene pályát módosítanod? Pl. lehetnél dietetikus... ;)

Attilajukkaja 2017.03.30. 17:37:31

@Benikuty:
Már így is dietetikus vagyok, csak nincs róla papírom. :o)
Majd megírom, milyen lett a hétvégi camambertes-medvehagymás próbálkozásom. Az általad belinkelt receptet is felhasználom.
A medvehagymával az a gond, ami a fokhagymával is. Hő hatására elillan az aromája. De nagyon!

Attilajukkaja 2017.03.31. 17:11:05

@Benikuty:
Elég gyakran járunk vendéglőbe, de a családi összejövetelek, ünnepek egy más kategóriába tartoznak.
Én mindig agyonstresszelem magam előtte, utána pedig olyan boldogságérzet vesz hatalmába, amit csak egy jó szex tud biztosítani. A kielégülés és ellazulás boldogsága.
Mert általában jól sikerülnek az ételek, a stressz az időzítésben és a vendégek véleményében van, akárcsak egy profi konyhában. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy bármiben is hasonlítanék egy profihoz! Nem, nem.
A belinkelt vicces kép tényleg vicces. :o)))
Én általában előre megnézem az éttermek étlapját, és csak oda megyek, ahol van nekünk való kaja.

Attilajukkaja 2017.04.02. 11:08:38

@Benikuty:
Kipróbáltam egy kevés módosítással a medvehagymás belinkelt receptet. Fantasztikus lett! Nagyon sokat dobott rajta a hideg vízben turmixolt zöld. Egyszerű trükk, de ettől lesz olyan aromás a végeredmény. :o)
Köszi!

Holnap jön a mustáros tojás.

Benikuty 2017.04.03. 21:31:38

@Attilajukkaja: arrafelé minden recept atombiztos.

Attilajukkaja 2017.04.08. 10:08:16

@Benikuty:
Ebben biztos vagyok, de hogy én is reprodukálni tudom-e, az nem annyira atombiztos. :o)

Attilajukkaja 2017.04.08. 20:55:16

@Benikuty:
"én bíztam benned"
Te valamiért mindig jóindulattal kezeltél engem. Köszönöm!!!

Ma Budapesten a Lehelen kaptam vadnyulat. Úgy gondolom, Mautner Zsófia receptjét követem. Francia ihletésű mustáros/fehérboros nyúl lesz abból, ...bár ma délelőtt még azt sem tudtam, hogyan daraboljam fel a jószágot.
Szerencsére szeretem a kihívásokat. Ami nem azt jelenti, hogy meg is tudok birkózni velük, ... de a reményhal meg utoljára.
toochee-foto.reblog.hu/megdoglott-a-remenyhal

Benikuty 2017.04.10. 12:37:26

@Attilajukkaja: jaja. mert nem használsz főzőtejszint.

Attilajukkaja 2017.04.10. 12:50:38

@Benikuty:
"mert nem használsz főzőtejszint"
Tényleg nagyon ritkán használok. De honnan tudtad? :o)

Attilajukkaja 2017.04.10. 15:45:21

@Benikuty:
Te gukkerezel engem? :oO

Viszont a főzőtejszín tényleg jó ötlet, ha éppen a mustáros tojásról van szó. De Húsvétkor sajnos azt sem használhatom, hanem kókusztejjel helyettesítem a tejérzékeny családtagok érdekében. Lehet, hogy nem említettem, de az egyik legfontosabb vendég (anyósom) tejérzékeny is. Nem, nem laktózérzékeny - akkor egyszerű lenne a dolgom, - hanem tejérzékeny. Hát így megy ez nálunk. :o)

Benikuty 2017.04.10. 18:37:26

@Attilajukkaja: a főzőtejszínt gukkerezem :)

Attilajukkaja 2017.04.27. 17:48:42

@Benikuty:
Nagy sikere volt a medvehagymalevesnek!!!! Még egyszer köszi a receptet. Kicsit körülményes, de így marad meg a medvehagyma íze.
süti beállítások módosítása