Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Terasz Stockholmban - Hull a hó és hózik

2017.11.23. 12:39 :: Hobbiszakács

sk2-dsc02639.jpg

Műpandához műbambusz jár.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr2213355069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.11.24. 17:36:47

Jajj!
Amúgy a pandák hozzá vannak szokva a hóhoz. Ilyenkor picit átmennek ragadozóba vagy dögevőbe. Csak erről nem sokan tudnak. :o)
Szeretem nézni a havat, ha nem nálunk esik le. :o)

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2017.11.25. 10:44:39

De hát nem szúrják a panda fenekét a paradicsombokrok? Ja, nem...

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.27. 09:47:47

@Attilajukkaja: Mi sem "szeressük"... Az ötcentis hótól leálltak a buszok a belvárosban. Az északi svédeknek ennyi hó csupán "lapp penész". Na de azóta elolvadt, most pedig zuhog az eső.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.27. 09:54:55

@"saját levében": A paradicsom még bírta volna, csak én elégeltem meg a levéltetvek kergetését. Valóságos invázió volt Stockholmban az idén - a járda ragadt a talpam alatt, - nem csoda, hogy a teraszra is bekérezkedtek. Az előző évek kártevőtámadásai után uborkát már eleve nem vetettem/ültettem. Sebaj, jövőre kitolok velük, a műbambuszban majd csak beletörik a foguk. (Nem vagyok biztos benne...)

Benikuty 2017.11.27. 11:17:27

@Hobbiszakács: A fűszernövényeket sem szeretik a tetvek. (és még hasznosak is). ;)

Attilajukkaja 2017.11.27. 11:20:00

@Hobbiszakács:
"lapp penész".
Ez nagyon tetszett! :o)))))

"Na de azóta elolvadt, most pedig zuhog az eső."
Na ezt én is nagyon utálom. Meg amikor a megmaradt hó keveredik a latyakkal. A budapesti telek pedig általában ilyenek.
Zsenge éveimből 5-öt Varsóban töltöttem, és úgy emlékszem vissza, mint életem legszebb teleire. A sok szép fehér hóra, Apám húzott vasárnaponként a szánkon, amíg elkészült otthon az ebéd. Én állig be voltam bugyolálva, alig tudtam megmozdulni, de együtt etettük a parkban a mókusokat Chopin szobra körül. Anyám szerint, mire hazaértünk, lila volt a szám széle, de a szemem az csillogott.
Lehet, hogy mindez csak az idő által megszépített emlékeimben maradt meg így, ... de a hó az tényleg gyönyörű fehér volt. :o)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.27. 14:12:52

@Benikuty: A terasztermesztés során rájöttem, hogy valami nem stimmel a "bio" termékek körül. Úgy értem, hogy kvázi lehetetlen vegyszerek nélkül eredményt elérni. A fűszernövényeket is - azon kívül, hogy a melegre-hidegre és a szárazság-nedvességre érzékenyek - megtámadják a kórokozók. A bazsalikomnak és a rozmaringnak is van tetve - a (speciális) permet többe került, mint az egész évi termés.

Legyőztem a lustaságom, és utánanéztem. Ezt találtam:

www.ng.hu/Fold/2013/05/biogazdalkodas_es_a_vegyszerek_

Ebből idézek: "A tökéletes vegyszermentesség nem kivitelezhető a gazdálkodásban, mivel egyes esetekben akár a teljes terményt is fel kellene áldoznia a gazdának."

Itt

www.magro.hu/agrarhirek/szakcikkek/kozel-50-eve-tiltott-ddt-rovarmereg/

pedig:

"... jó termés, s garantáltan egészséges gyümölcs produkálható szintetikus vegyszerek nélkül. A nemzetközi zöldszervezet a vizsgált almások negyedénél(!!! - tőlem) ugyanis semmi ilyet nem mutatott ki. Nyilván ott, ahol visszatértek a jó öreg kén, mész, réz hármasához, s amelyet a biológiai termesztés szigorú követelményei is megengednek"

Aha! Szóval a "bio" gazdaságok növényeit is kén- valamint réztartalmú vegyületekkel permetezik!

No more questions, Your Honor.

Benikuty 2017.11.27. 15:41:21

@Hobbiszakács: értem! ...és a kakukkfű? Nálam úgy nő, mint a gaz, és semmivel nem permetezem.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.27. 17:19:35

@Benikuty: Kakukkfűvel többször próbálkoztam. Igaz, hogy cserépben vásárolt példányt ültettem át/ki, mert magom nem volt, és az nem "élt" többet egy-két hónapnál. Kiszáradt. Csombor/borsikafű magjaim már voltak, de a kikelt növények megálltak a tíz centinél. Nem passzol nekik az itteni klíma.

Hanem most ugrott be valami: Amikor három növényt termesztettem, akkor a paprikát felzabálták a kártevők, de az uborkát és a paradicsomot békén hagyták. Amikor két növénnyel folytattam, akkor csak az uborka betegedett meg. Idén csak paradicsomot ültettem, amit aztán elleptek a levéltetvek. Megvan! Ültetek "áldozati" paprikát a paradicsom mellé, hátha beválik a trükk.

Az elektro-kémiában ismerik ezt: a nagy vashajók aljára cink lemezeket szegecseltek. A sós víz addig nem - és csak akkor - támadta meg a vasat, amíg egy gramm feloldatlan cink sem maradt.

Benikuty 2017.11.27. 17:33:48

@Hobbiszakács: érdekes módja a növényvédelemnek. Feltétlen számolj majd be az eredményről.
Én jövő évtől állok át a biológiai növényvédelemre,-paradicsom, bogyós bokrok, néhány gyümölcsfa-, szóval majd kiderül...

Benikuty 2017.11.29. 09:03:41

Köszönjük a havat HSZ! :D (tényleg szeretem)
süti beállítások módosítása