Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Kitalálós poszt - Sárga mint a liba begye - Tojássárgája sóban-cukorban pácolva

2018.05.04. 06:43 :: Hobbiszakács

sk2-dsc04811.jpg

Kemény sajthoz (Gruyère, parmezán) hasonló állagú pácolt tojássárgája. Levesekbe, pasztafogásokba, salátákra vagy spárgára reszelve diós umami ízt kölcsönöz. 

A tojássárgáját sóban és cukorban pácolva, a pácolás időtartamától függően lágy vagy kemény tojássárgáját  nyerhetünk. Egy-két órányi pácolás után „buggyantott tojás állagú” tojássárgáját, napokig tartó pácolás után „kemény sajt állagú” terméket kapunk. 

Fogyasztásuk biztonságos, mivel az előállítás több más sóval konzervált, tartósított élelmiszerhez - például a lazachoz - hasonló módon pácolás, azaz ellenőrzött fermentáció útján történik. A só kivonja a nedvességet, és elpusztítja az étel romlását előidéző baktériumokat, miközben a cukor táplálja a “jó baktériumokat” - mint például a kimchiben előfordulókat.

Hozzávalók és elkészítés: 4 tojás sárgája, konyhasó és cukor 1:1 arányú keveréke, és kevés olaj a sütőpapír kenésére.

sk2-dsc04645-3.jpg

A tojássárgájákat beágyaztam a só és a cukor elegyébe: kanállal mélyedést készítettem, abba tettem sárgákat, és befedtem őket a maradék keverékkel.

sk2-dsc04724.jpg

Négy nap "hűtőfogság" után a megkeményedett tojássárgájákról leráztam, és vízzel leöblítettem a rájuk ragadt só- és cukorkristályokat.

sk2-dsc04743.jpg

A "félkemény", műanyag tapintású, áttetsző korongokról háztartási papírral óvatosan felitattam a maradék nedvességet.

sk2-dsc04750.jpg

Olajjal megkent sütőpapíron 1-2 órát szárítottam a 80C fokos sütőben. Levegőn sokkal lassabban, két -három napba is beletelik amíg megszárad. Hűtőben tárolva akár két hónapig is eláll. 

*Másfél -kétórás pácolással "buggyantott tojás" állagú tojássárgáját kapunk. Ami nem fogy el, azt mélyhűtőben a jégkocka formában lehet tárolni.

 

8 komment

Címkék: buggyantott tojás Gruyère Pácolt tojássárgája

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1613888638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.05.04. 20:59:39

Miről maradtam le? Mit kellett volna kitalálni?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.05. 07:43:42

@Attilajukkaja: Semmi fontosról :-) A kérdés az volt, hogy vajon mik azok a sárga bigyók?

Attilajukkaja 2018.05.05. 21:00:41

@Hobbiszakács:
Én biztosan aszalt sárgabarackra tippeltem volna. :o)

Benikuty 2018.05.06. 17:38:36

@Attilajukkaja: ...és nem is lőttél volna nagyon nagy bakot!
Ha ez tojás sárgája, akkor rendesen telenyomták szegény tyúkot festékkel...

Attilajukkaja 2018.05.07. 10:24:26

@Benikuty:
Nem kell telenyomni, termelődik az magától, ha sárga cuccokkal etetik a tyúkokat. :o)
Pl. a sárga kukoricában lévő xantin, zeaxantin kriptoxantin nagyon jól beépül a tojássárgájába, és megfesti azt. Persze, ha úgy vesszük, akkor a mi étrendünkben is sok a festékanyag, ahogy az állatokéban is.

Benikuty 2018.05.08. 15:34:12

@Attilajukkaja: a tojásgyárban festenek, attól olyan "szép" répaszínű a cucc. A piac ezt értékeli.
Ha a szín intenzitása a takarmány természetes kifáradása miatt csökken, jön a hiszti...
Az Atanyszalag"-s Heppenheimer tojás gazdája épp ezzel küzd, bár most nem lenne aktuális, de múlik a nyár. Mi már tudjuk, de a hölgyek örökké fiatalok :D

Attilajukkaja 2018.05.08. 18:10:04

@Benikuty:
Nyilván vannak, aki festik a tojás sárgáját, ezt nem vitattam egy percig sem. És vannak, akik természetes úton érik el ezt a színt. Nem az ördögtől való.
süti beállítások módosítása