Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Ha már lúd, legyen kövér!

2018.05.23. 08:33 :: Hobbiszakács

sk2-ph_azh2053.jpg

Nyári lúd (Anser anser)

sk-ph_azh2057-001.jpg

sk-ph_azh2072.jpg

7 komment

Címkék: Stockholm Isbladskärret Nyári lúd Anser anser

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1513856232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.05.28. 19:22:36

Nagyon szép képek! :o)

Vagy 3 évig laktam külföldön egy olyan társasházi komplexumban, amelynek nagy füves kertje volt, közepén egy mesterséges tóval. A tónál folyasmatosan kanadai ludak tanyáztak (azok a Nils Holgersson félék). Az első hetekben majd megőrjítettek minket, amikor azzal ébresztettek legszebb álmunkból az éjszaka kellős közepén (nem is egyszer), hogy egyik-másik valamiért felriadt és éktelen gágogásba kezdett. De idővel megszoktuk, ahogy itthon a szomszéd kutya ugatását is.
Mivel a földszinten laktunk, a teraszunk bejáratához egy stílusban odaillő lábtörlőt tettünk, ami egy füves gyepet imitált. A ludak általában soha nem jöttek a terasz közelébe, de észrevettük egy idő után késő tavasszal, hogy egy anya lúd után a fű furcsán imbolyog. Nem láttuk a picinyeket, mert eltakarta őket a fű, de a kis buták néha odatévedtek hozzánk és csipegették a lábtörlőnket. Hangos csipogással jelezték a csalódottságukat.
Miután hazajöttünk, hiányzott a hangos éjjel-nappali gágogásuk. :o)
Hát ennyi az én sztorim a vadludakkal.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.28. 19:54:24

@Attilajukkaja: Fehér pofijuk volt? A csirkék pedig hamuszürkék? Akkor előfordulhat, hogy apácalúd volt. Jópofák, de összesz...ják a fűszönyeget, jól meg kell nézni, hova teríti az ember a pokrócot.

:-)

A múltkor olvastam, hogy Nils fehér házilúdon "utazott", és csak egyszer ült Akka, a vadludak "vezére" hátára.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2018.05.29. 10:11:09

Már írtam, de mikor Szegeden voltam, ahol az albérletem a Főpályaudvar tolatóvágánya mellett volt, egy időben rendszeresen felébredtem valami lehetetlen hajnali időpontban (mondjuk 03:18-kor) és nem tudtam az okát. Aztán kiderült: töröltek a menetrendből egy járatot, ami éppen ebben az időben szokott volt kiállni a tolatóvágányra.
Csak ekkor hittem el igazán, amit egykori osztályfőnököm mesélt a gimnáziumban, hogy felébredt a repülőtér mellett, ahányszor egy járat nem indult... (Orlyról van szó, ott már akkor is nagy volt a forgalom.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.29. 10:22:34

@Mormogi Papa: Jó negyven éve Bukarestben voltam az intézet töbi munkatársával. Közös hálóteremben aludtunk, arra ébredtem, hogy az egyik kutató ki-be jár a koromsötét éjszakában. Reggel kiderült, hogy a fürdőből behallatszó vízcsepegésre aludt el. Arra ébredt, hogy már nem csepeg - valaki megszoríthatta a csapot. Kiment, és hagyta csepegni. Igenám, de túl gyorsra sikerült. Megint állított rajta, akkor meg túl lassúra.
:-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2018.05.29. 11:26:33

@Hobbiszakács:
Ma már kapni olyan CD-t, amin vízcsobogás hallható, az alvást elősegítendő. A sebességet pedig bizonyos programokkal, illetve félprofi CD-játszókkal állítani is lehet. (Ráadásul a digitális technika miatt ez nem jár a hangmagasság változásával, azt külön lehet állítani egyes modelleken. Régen ugye ha más sebességre kapcsoltunk a lemezjátszón vagy a magnón, a hang nagyon mély vagy nagyon magas lett.)

Attilajukkaja 2018.05.30. 12:41:46

@Hobbiszakács:
"előfordulhat, hogy apácalúd volt. Jópofák, de összesz...ják a fűszönyeget"
A felnőttek pofiján volt fehér folt, de nem apácaludak voltak.
Amúgy meg nem ismerek olyan ludat (tyúkot, kacsát, pulykát, stb.), amelyik nem szarna mindent össze. :o)
Nálunk csak egy lábtörlőről volt szó, de nagyon élveztük, amikor a pulyák odacsődültek.:o)

"A múltkor olvastam, hogy Nils fehér házilúdon "utazott", és csak egyszer ült Akka, a vadludak "vezére" hátára."
Nyilván nehéz utánajárni a meséknek vagy a legendáknak. Én csak a rajzfilmre emlékszem, amit nagyon szerettem. A lényeg, hogy nálunk a rajzfilmes ludak éltek a tónál.
És hogy szép emlékeim vannak róluk!Lehet, csak azért, mert jóval fiatalabb voltam?

Attilajukkaja 2018.06.03. 22:07:59

@Attilajukkaja:
Utánanéztem. Ha minden igaz, Nils Holgersson sima házi lúdon röpködött. De mindig ott voltak a kanadai ludak is körülötte. Nekem ez utóbbiak maradtak meg valamiért. :o)
l7.alamy.com/zooms/49e9a979d99245d8b1b29544de451774/nirusu-no-fushigi-na-tabi-aka-wunderbare-reise-des-kleinen-nils-holgersson-enpef6.jpg
süti beállítások módosítása