Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A jégkorszakban minden előfordulhatott...Ja, hogy akkor még nem álltak a szobrok? Kicsire nem adunk :-) (2024.11.30. 08:49) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: No ez az eredeti lakóhelyükön nem esett volna meg :-) (2024.11.28. 22:33) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Lesz az is: hóból :-) (2024.11.28. 16:40) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: - Te, ezeken már megint nincs sapka! (2024.11.28. 15:37) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @littke: Ma még tabu a béke, de egyszer ennek a háborúnak is vége lesz, és kezdődhet az óbégatás: "Miért hagytuk, hogy így legyen", és a "Soha többé háborút"... (2024.11.21. 07:33) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • littke: Szóval a fehérbe öltözés nem kamu, Hirosímában akin sötét ing volt súlyos égési sebeket szenvedett. Nos nekem úgy tűnik hogy az Ukrajnai dologban russian roulett megy, nem tartom bölcsnek a nyugat ... (2024.11.20. 15:27) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Gondolom, jót röhögnek a hazai "Kurultaj" fesztiválon ;-p (2024.11.20. 14:11) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: A Figaro is felfigyelt rá: www.lefigaro.fr/international/kit-de-survie-abri-anti-aerien-stock-de-vivres-ce-que-contiennent-les-brochures-preparant-les-pays-nordiques-a-une-guerre-av... (2024.11.20. 14:10) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A parancs eredetiben "Aviatie inamica", azaz "ellenséges légierő". A román szomszéd "sóhaja" pedig "Jaj a mi seggünknek"-et jelent. (2024.11.20. 09:47) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Nálunk a lepedővel hasravágódva kúszás javasoltatott ugyanarra. A Honvédségnél "alacsonyan szálló repülőgép" volt a beporzódásra és/vagy besározódásra kötelező parancs. (2024.11.20. 09:19) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: - Mért ülsz? - Sakkoztunk. - ? - Ütöttem a parasztot Jóska meg vitte a lovát. (2024.11.18. 12:49) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Ami pedig a pöcsétet illeti, romlatlan ífjú koromban ez a vicc járta: "Hogy hívják azt a pöcsétet, amelyet a fogdában nyomnak az iratokra? Fogda pöcsét." Arra is emlékszem, amit a b... (2024.11.18. 09:52) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Őszintén bevallom: nem láttam a filmet, csak a közelben levő középkori templom falfestményét. Ami pedig a sakkot illeti, egy másik (szó)vic: "Add fel magad a Sakkszövetségnél:Halálra ... (2024.11.18. 09:44) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Talán éppen egy huszár (lovag) elől menekítve. (2024.11.18. 08:22) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Erős, vidszatérő jelenetsor, mint a mutatók nélküli órák az Erdei áfonya (A nap vége) című filmjében. Mintha olvastam volna, hogy a végső állás egy feladvány? A festményen tábla szokatlan (5x7) mére... (2024.11.18. 08:19) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Utolsó 20

Címkék

Steak

2012.01.31. 11:02 :: Hobbiszakács

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr454024444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájzcetli 2012.01.31. 13:02:29

Még egy csenevész tükörtojás is leköti egész lényem,… na de eeeeeezz?!!!
A Mesternek láthatóan mély tudása van a marhatetem e jeles darabjáról, mint olyanról…
(Képzeletem asztalára már készítem ki a tormát –csakis frissen reszelve; a mustárt –csakis angolt; a sört –csakis pilseni típusút…) :))

Attilajukkaja 2012.01.31. 13:27:45

A 3. kepen lathato ha'jbol gondolom angol pudingot keszit a szakacs! De komolyan, azzal mit szoktak csinalni? Normal esetben.

spájzcetli 2012.01.31. 14:26:18

@Attilajukkaja:
Én inkább faggyúnak nevezném - mert az is.
Az angoloknál a haggis egyik alapanyaga (Töltött birkagyomor,hasonlatos a mi hurkánkhoz és birka belsőségekből, marha faggyúból készül + fűszerek + zabdara)
Robert Burns nagyban hozzájárult a népszerűsítéséhez, amikor verset írt hozzá, és úgy nevezte: Great chieftain o' the puddin-race. :))

Attilajukkaja 2012.01.31. 14:32:54

@spájzcetli:
Igen, igen! Faggyu!

"Az angoloknál a haggis egyik alapanyaga"
Ezert a mondatodert viszont a skotok megkoveznenek! Es naluk igen csak nagy kovek vannak!

Attilajukkaja 2012.01.31. 16:16:59

@spájzcetli:
Jaj, csak arra utaltam, hogy a haggis egy skot kaja, es nem viccelnek, ha az angolokkal mossak ossze oket. :o)
Tudod, Budapest-Bukarest szindroma.
Szoval mit csinalnak a nem-britek a faggyuval? Peldaul a magyarok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 17:38:47

@Attilajukkaja: Bécsi pólón közlekedési tábla (sárga "diamond") felirattal:
"There are no kangaroos in Austria!"

spájzcetli 2012.01.31. 17:53:01

@Attilajukkaja:
...bocsánatot kérek minden öszzes skótoktól!!! :)) Így van ez, amikor az ember munkahelyről írogat - és a munka a pontos, szakszerű kommentelés rovására megy!... :))

Attilajukkaja 2012.01.31. 17:54:31

@Mormogi Papa:
"There are no kangaroos in Austria!"
Ez mekkora duma! :o))))))

spájzcetli 2012.01.31. 17:55:29

@Attilajukkaja:
…kezdjük ott, hogy az átlag magyar a tőkehúsárukat biztosító szaküzletekben rá se néz a marhakészletre. Ha mégis, akkor csak alig leplezett undorral. Tágabb gasztro-érdeklődésű honfink már a marhalábszárat is bevállalja, pörköltnek, esetleg leveshúsnak. A pallérozottabbja már bátran válogat a marhafarkak, fartők, szegyek, nyakak, hátszínek, bélszínek, pacalnak valók között. Jaaa, hogy a faggyú? Csak az én felhasználási szokásaimról: így télen, egy rész kiakasztva a törökmogyoró fára, a madaraknak; amennyiben cserépedényes pacalra jön gusztusom, a kemencébe vetés előtt befedem az egészet marhavese faggyúval, majd felöntöm alaplével, borral esetleg némi házi paradicsomlével; ha steaket készítenék, marhafaggyúval kenném be a rostsütőt…

Attilajukkaja 2012.01.31. 17:58:46

@spájzcetli:
En annak idejen egy skottal dolgoztam. Evekig. Csak ezert tudom ezt is. :o)
Es ha lattad volna ot/oket, milyen tagra nyilt a szemuk, amikor elmondtam nekik, nalunk mirol szolnak a skot viccek. Baromira nem ertettek. Es meg kell, hogy mondjam, a fama nem is igaz: egyaltalan nem verik a fogukhoz a garast. Nem jobban, mint barmelyik mas normalis nep. :o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 17:59:40

@Attilajukkaja: Ezt nem én találtam ki: valóban többfelé árulják - és még hordják is.
Nekünk is kellene valami "Ez Budapest, nem buk' a rest" szöveg féle :-P
Bár sajnos nem olyan nemzetközileg ütős. Viszont egy itthon feladott levelet (olvastam valahol egyszer) visszaküldtek Indiából, nevezetesen Bihar államból, hogy keressék a postások csak idehaza :-P

(Azo viszont, akinek a csomagja mondjuk az Air France jóvoltából landolt a román fővárosban kies hazánké helyett, nem találták olyan viccesnek a dolgot… Főként, hogy az ottani fináncok néha meglepő találékonyságról adtak számot a csomagok tartalmának tönkretétele terén…

Bartush 2012.01.31. 18:02:39

Nagyon guszta! Megjegyzem, megvan az a borzasztó szokásom, hogy én a jól átsütött steaket szeretem. Éttermekben mindig csúnyán néznek érte, férjem szerint elképesztő, hogy képes vagyok abból a gyönyörű húsból cipőtalpat süttetni. Egy osztrák étteremben visszaküldtem tavaly a husit, mert a well-done steak belül még nagyon rózsaszín volt. A 2. szelet is ment vissza, mert ugyanolyan volt. Végül kijött a szakács, hogy ne vicceljek. Kaptam egy 3. szeletet, detto mint az előzőek. Addigra már elég éhes voltam. Szerintem már makacskodtam is, így körbe nyiszáltam a húst, és megettem a külső jól átsütött részt. A végén nem kellett kifizetni a vacsorámat... szerintem többet nem engednek be oda...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 18:03:03

@Attilajukkaja: Már írtam: ez az angolok bűne. Az angol viccekben az angoloknak semmiféle nemzeti jellemzőjük nincsen (pedig… :-), a skótok fukarok, az írek ostobák…
Holott ez se igaz. Mi meg persze jól átvettük, pedig nem is ismerjük a skótokat. Vagy nem igazán :-)
Annyi igaz, hogy a sok éhínség miatt ők is, meg az írek is takarékosan bánnak az élelmiszerrel.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.01.31. 18:48:44

@Bartush: Nem kell szabadkoznod, én is visszaküldtem huszonöt évvel ezelőtt a biffszteket Párizsban, nekem is kijött a szakács :-) És az érlelt marhabélszínt sokáig rossz szagúnak tartottam. Mivel nagyritkán van szerencsém a tányéromon látni, ezért ma sem vagyok oda érte. Megeszem, nagyon finom, de nem tartozik a kedvenc ételeim közé. Namegaztán nehéz elkészíteni otthon. Legutóbb kaptam négy, negyedcenti vastag szeletet, azzal a tanáccsal, hogy 5 másodpercig az egyik, öt másodpercig a másik oldalán süssem. Na, én nyolc másodpercig sütöttem, és úgyis jó lett :-))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.01.31. 18:51:13

@Mormogi Papa: A Bihar megyére én is emlékszem :-))

@Attilajukkaja: A skótokkal pedig ugyancsak viccelnek az angolok. Na meg az írekkel, de a leginkább a wales-iekkel. (A BBC Entertainment csatornán, mostanában csupa stand up műsor megy.)

Attilajukkaja 2012.01.31. 19:17:07

@spájzcetli:
"az átlag magyar a tőkehúsárukat biztosító szaküzletekben rá se néz a marhakészletre."
En nem eszem hust, de rendszeresen keszitem a csaladnak. Az okoruszaly leves (hej, veletlenul szinten skot eredetu!)es a burgundiai marha a csalad egyik kedvence. Unnepi etkeknek szamitanak nalunk. De anyam rendszeresen vesz marhahust levesnek. De igazad van, a leveshuson kivul mast nem nagyon mer venni. :o)
A borjurol nem is beszelve. Azt en sem merem, mert eleg draga es konnyu elrontani, tulsutni. A rantott borjulab viszont megint egy kedvenc. Amig anyameknak nem ta'laltam fel egyszer, addig meg sem mertek kostolni. Azota imadjak!!!!

"Csak az én felhasználási szokásaimról"
Pont erre voltam kivancsi!!!!!

"egy rész kiakasztva a törökmogyoró fára, a madaraknak"
Tudod mennyit caplattam a piacunkon, hogy ilyet talaljak??? Sehol, ismetlem SEHHHHOL nem volt meg hasonlo sem. A kisallatkereskedonel aztan vettem husz-harmincszoros aron cinege eledelt!!!!

A tobbi felhasznalasi modszered is erdekes,....de lefedi ez az egy marhabol keletkezo faggyumennyiseg felhasznalasat?

Gondolom az iparban ez a resz megy az ipari zsiradek vagy szalonna kategoriaba, amit a majkremeken es virsliken tuntetnek fel. Nem tudom.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 19:21:06

@Hobbiszakács: A helyi ír viccek a mi "Rátótiak" meséinkkel rokoníthatók.
(Ugyan azt szokás mondani hogy az angoloknak nincsen humorérzékük, de ez nem igaz. Van nekik, csak… nem olyan :-P)
Szóval egyszer az idegennyelvű könyvesboltban megjelent egy egész polcnyi a "The Wolrd's Best … Jokes" sorozatból. Nem lévén elég manim, csak négyet vettem meg közülük :-) Köztük az Irish egy gyöngyszem. A hátlapján ez áll:

Mit írnak az ír gyeptéglára?
A zöld oldalával felfelé! (Green side up!)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 19:28:36

@Attilajukkaja: Vejünk lelkes madárvédő-megfigyelő. Tagja egy ilyen célú szervezetnek is. Emellett természetvédő aktivista, és így tovább…
Ő mondta, hogy nem szabad faggyút kiakasztani. A miértekről nem kérdeztem :-)
(Megúsztam vagy másfél órát :-)
Annyit azért mondott, hogy ha rászoknak a madarak, akkor elkényelmesednek - inkább magot, "magpogácsát" - és almát tesz ki a nekik. Meg van a kertben másfél tucatnál több, különféle beköltözőkre méretezett műodu. (Meg sündisznópalota és egyebek :-)))

Attilajukkaja 2012.01.31. 19:38:47

@Mormogi Papa:
"Ezt nem én találtam ki: valóban többfelé árulják - és még hordják is."
Elhiszem. Szerintem jo!

"Nekünk is kellene valami "Ez Budapest, nem buk' a rest" szöveg féle""
Nem hiszem. Szerintem nem jo! A szojatek aranyos,...de nem tamogathato.
Bocsi.

"Már írtam: ez az angolok bűne."
Igaz lehet. Meg egy laikusnak is teljesen elfogadhato erveles. Akkor a skotoknak van meg egy okuk arra, hogy utaljak az angolokat. :o)))

"sok éhínség miatt ők is, meg az írek is takarékosan bánnak az élelmiszerrel"
Ja. Mondj egy nepet, amelyik annak idejen nem igy tett!

@Hobbiszakács:
"de a leginkább a wales-iekkel"
Ugye nem tunik tul hihetonek, ha azt irom, hogy wales-i baratom (egy noszemely) is van? Sokat dumcsiztunk ezekrol a dolgokrol annak idejen, es a vegen kaptam tole egy ottani szakacskonyvet. Postan kuldte utanam, mert nem volt nala keznel. :o)
Jol esik ezeket a dolgokat feleleveniteni. :o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 19:50:00

@Attilajukkaja: Nem tudok róla, hogy bármi ilyesmit bárki támogatna. Viszont mikor bármelyik fényképmegosztót felkeresve is állandó a keveredés, az ember elgondolkozik, miféle "szellemi mankó" segélyével lehetne a két (máshonnét nézve közeli) főváros megkülönböztethető egymástól. Mármint "külföldiek" számára.

Persze, hogy így tett minden nép, ahol az éhínség gyakori volt - minálunk ezek szerint csak sporadikus :-) Már tárgyaltunk a hollandokról, a svédasztal eredetéről és másokról e témakörben itt - korábban.

Attilajukkaja 2012.01.31. 19:52:33

@Mormogi Papa:
Biztos, hogy mindent jol ertettel????
Egyes madarak tulelesehez eleg telen a mag. De tavasszal, amikor koltenek, a fiokaknak allati feherjekre van szukseguk, kulonben elpusztulnak. A marhafaggyu ezert tokeletes taplalek pl. a cinkeknek. Es ezert nem szabad tavasszal mar kitenni tobb magot, mert akkor a szulok azt viszik a fiokaknak, nem az allati feherjet/zsiradekot.
"Ha rászoknak a madarak, akkor elkényelmesednek"
Ez igaz.
Normalis az lenne, ha lenne eleg rovar a fiokak felnevelesehez. De a sok sikeres rovarirtas miatt ez szinte lehetetlen.
A szomoru teny, hogy a gyerekkoromban olyan megszokott madarkak, mint pl. a vereb, ma mar ritkasagszamba mennek a kornyekunkon. Es ez nagyon-nagyon riaszto szamomra. Ha mar vereb sincs,...???

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.01.31. 20:14:55

Pedig a veréb eléggé jól alkalmazkodik… Lassan nem marad más látható madarunk, mint a galambok (brrr… ) és az újonnan betelepült szarkák…
Mások rejtőzködőbb életet élnek - ezek ugye ragadozók.
A tavaszi segítésben igazad van - van még más "madárvédő" is a családban, de nála az már nemigen tetszik, hogy ezügyben elszállított (mint mondja) a kertjéből egy háromtagú "ifjúmókus" társaságot. Kiakólbolítja a vakondokot, a pockokat, a hangyákat… persze nem tesznek "jót" a kertnek, ezt belátom (bár ugye a vakond hasznot is hajt :-) de milyen jogon döntöm el én (vagy akárki más), kinek van joga az élethez?
(Vércsét azért nem etetnék a kertben, ha volna :-P)

Attilajukkaja 2012.01.31. 20:47:48

@Bartush:
"körbe nyiszáltam a húst, és megettem a külső jól átsütött részt. A végén nem kellett kifizetni a vacsorámat."
Miert nyiszaltad korbe a hust? Ha belekostoltal volna a "veres" reszebe, talan izlett volna. Vagy megtetted?
Nekem is volt mar olyan esetem, hogy valami nem izlett es nem szamoltak fel. Igaz, nem itthon...:o/

spájzcetli 2012.01.31. 21:14:14

@Attilajukkaja:
...nocsak!, egy értő ornitológus a csapatban!:) Éppen válaszolni készültem Mormogi Papának...:)
...nálunk télvíz idején is elíziumi kertben érezhetik magukat a madarak - kényeztetés, dőzs és gasztro-komfort.:))
...magvak, magpogácsák, marhafaggyú, libaháj, főtt krumpli, főtt tojás, sült alma és naponta kétszer jégtelenített madáritató...
(Lennék csérvágó küsz a kertünkben! - tudom, tudom, C.Morgenstern!...) :)))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.02.01. 08:39:10

@Attilajukkaja: "Ha mar vereb sincs,...". Követte a túzok példáját.

:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.02.01. 08:49:39

@spájzcetli: Annak idején gerléket etettünk az ablakpárkányon. Volt köztük egy véresre csípett, faroktollától megfosztott példány, akit a többiek rendre elzavartak. Édesanyámmal felváltva fakanállal ötögettük az ablakot, amíg Piszkos Fred - mert így hívtuk - jóllakott. A többiek addig a birsalmafáról nézték szúrós tekintettel. Fred szépen gyarapodott, faroktollai kinőttek, beolvadt a közösségbe. Egy nap új gerle érkezett, ha lehet még rosszabb állapotban, mint Fred volt az elején. Elő a fakanállal, gerlék a fára, új gerle marad. És akkor jött Fred, és leseperte a védencünket... Tanulság nincs.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.02.01. 08:54:31

@Attilajukkaja: ... és a walesi bárdokat sem kell elfelejtenünk...

:-)

Érdekes, nem hittem volna, de idegenben az otthoni "ellenségnemzet" képviselőivel gyakran jobban ki lehet jönni, mint idegenbe szakadt hazánkfiaival. (Nem mindig, hanem gyakran.)

:-)

Attilajukkaja 2012.02.01. 11:06:19

Most nem tudok valaszolni, mert a munkam nem engedi. De "agyilag" mar mindenkinek valaszoltam. Pici turelmet kerek!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.02.01. 11:58:17

@Hobbiszakács: Idehaza csak a különbségeket veszi észre az ember - de egy nagyon eltérő környezetben adott esetben meglátja az azonos pontokat is...
Hazánk fiai viszont a különbségeket érzik erősebben máshol - tán azért, mert nagyobb azonosságra számítottak, mint amivel találkoztak. Ki tudja?

Ornitológus nem vagyok s nem leszek - bár a szép madarakat kedvtelve nézegetem. Itt a flaszteron azonban nincsen olyan, kit szívesen táplálnék :-P Vagy ez csak farizeuskodás?

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2012.02.01. 15:42:02

@spájzcetli: én nyáron is szívesen lennék madár nálatok, főleg amikor nyitva marad a kemence ajtaja...Persze nem a sült galamb szerepét játszanám!

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2012.02.01. 15:48:30

@Bartush: itt négyszemközt elárulom nektek, hogy nemrég a gazdaságos áruházban(!)vettem marhanyakat, ami nyersen is olyan isteni friss illattal lengte be a konyhát, hogy úgy kellett a saját kezemre verni, nehogy ott helyben megdézsmáljam.
Amikor kicsomagoltam a húst, a macskák hisztérikusan kaparták a konyhaajtót kívülről!

Bartush 2012.02.01. 18:18:31

@Attilajukkaja: Természetesen korábban megkóstoltam, de nem ízlett. Különben nem mondhatok véleményt róla, nem tudom, hogy nem szeretem.

spájzcetli 2012.02.01. 19:27:41

@"saját levében":
:)) …örömmel látnánk!, de előre figyelmezlek, felénk a kemencében nem csipegetős madárkák gyomrozatára „kalibrált” étkek készülnek -inkább gourmand-nak, mint gourmet-nek valók, vagyis nem nevezhetők könnyednek, mértéktartónak és puritánnak. Szóval, készülhetsz egy kecskesült-véreshurka-májashurka-lepény-bukta-rétes attakra… (És nem kell komolyan venni Schwarzenberg-dédmama intelmét: Mangez du pain, mes enfants, sinon vous sentirez les renards!)
:))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.02.01. 19:44:45

Gyermekeim, egyetek kenyeret is, ha nem akartok rókaként bűzleni!

Oscar Wilde idézet:
"Apres une heure de gym, je me sens mieux; Les autres aussi me sentent mieux."

(Egy órányi testedzés után jobban érzem magam. A többiek is jobban éreznek engem.)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.02.01. 21:54:50

@Mormogi Papa: :))

Nos, én nem mignon steak párti vagyok, már korán megfertőzött a T-bone ... :)

Amikor húszévesen vág bele az ember lánya - Nizzában - az első, véres T-bone-ba, az örökre megpecsételi sorsát és ízlését! :)

Úgyhogy a fenti munkafolyamat engem inkább lelomboz, mint felspannol! :(

(Hozzáteszem, úgy tűnik ez a rostélyos/gerinc nem francia módra van bontva! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.02.02. 10:58:50

@nemvagyokmesterszakacs: Arra nem emlékszem, mikor ettem először igazi "saignant" husit, de rögtön megfogott. Ahogyan Verne Gyula találmánya, a tatár beefsteak is :-)
Régebben, mikor még létezett a söröző-pár az Andrássyn: az Ádám és a (ki nem találjátok :-P) Éva Söröző; no meg a "Sörúti Köröző"-nek ferdített műintézmény; nemkülönben a Bözsi (Erzsébet Söröző) és még 80,- Ft volt adagja, s a pincérnél lehetett hozzá plusz pirított kenyérszeleteket rendelni...
Nem keverve hozták, ami sajnos mára előfordul; szóval: négy főre kellemes sörkorcsolyaként elég volt egy estére egy adag a szegény diákoknak :-)

A bontásról meg küldtem anyagot egyszer - lehet, hogy Svédországban is más a divat?

Attilajukkaja 2012.02.02. 18:00:32

@Mormogi Papa:
"Pedig a veréb eléggé jól alkalmazkodik"
Ez tevhit. Csak a felnott verebek.
A mi erkelyunkon is sokat valtozott a madarpopulacio szama es minosege. Csak az elmult 10 evrol beszelek. A szajkok, rigok, meggyvagok, szencinkek, zoldikek, csuszkak szama nem, de a kekcinkek, tengelicek, balkani gerlek szama csokkent. Viszont jott az okorszem, a fenyocinke. Nem tudom, mennyire oruljek az egesznek.
A mokusok egy erdekes kerdes. Anyam sokaig azt hitte, hogy edi-bedi kis szoros allatok, amig meg nem latta, hogy kirabolja a kortefan feszkelo eneksmadarat. Elvitte a tojasait. Azota is probalom negertetni vele, hogy a mokus nem gonosz, csak eppen megprobal tulelni. :o)))

spájzcetli 2012.02.02. 19:41:58

@Attilajukkaja:
...jujjj!, mondtam én korábban, hogy személyedben egy áámáátőőőrrrrrr -ügyesen, mondhatni szemfülesen rejtőzködő!- ornitológushoz van szerencsénk, már biztos, sőt, fix!... :)))
...a mókusok valóban nem gonoszok... ...éjjelente itt rohangálnak a tetőnk alatt... mi hülyék meg nem patkánymérget, hanem egész diókat szórunk fel a padlásra...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.02.02. 20:27:53

@Attilajukkaja: Nem gonosz a szíriai aranyhörcsög sem. Jó viszont tudni, hogy az anyának szülés után nem árt energiapótlásként némi (mondjuk) párizsit adni, máskülönben olyat tesz, amit az ember a tulajdon erkölcsi érzéke szerint mélyen elítél.
Hogy a hörcsög erkölcsi érzéke mit mond az emberről, én azt nem tudom...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.02.02. 23:27:02

@Mormogi Papa: Igen, diskuráltunk már a jó véres húsokról (is:)! E téren és sajt téren (is:) igen csak egy húron pendülünk! :)

A végszó pedig nagyon, de nagyon "ott van" ...

Attilajukkaja 2012.02.03. 14:31:47

@spájzcetli:
Beszart,...bocsanat, bekakilt otthon a netem, igy picit korlatozva vagyok a kommunikacioban. Hihhhhetetlenul rossz erzes! Nem is tudtam magamrol, hogy ENNYIRE netfuggo vagyok.

"magvak, magpogácsák, marhafaggyú, libaháj, főtt krumpli, főtt tojás, sült alma és naponta kétszer jégtelenített madáritató..."
Ez most komoly vagy csak poenkodtal??
A sult alma minek, kinek?

"naponta kétszer jégtelenített madáritató"
Nagy banatomra, ezt nem tudtam bevallalni. Sokszor 2-3 napra is elutazom, igy nem tudom naponta akar csak egyszer is biztositani az ivovizet. Ilyenkor jobb nem bevallalni az ilyesmit, mert az allatok hozzaszoknak egy bizonyos ritmushoz, es ha ez nem kovetkezetes, akkor tobb kart okozunk vele, mint jot. Ezert mi nem itatunk. :o/
Es az ornitologus cimtol is nagyon messze vagyunk a parommal. :o)))))

"ügyesen, mondhatni szemfülesen rejtőzködő!- ornitológushoz van szerencsénk, már biztos, sőt, fix!... :)))"
Ez mar elso olvasasra is nagyon tetszett!!! Koszonom. :o)
Eszrevettem, hogy ebben a tarsasagban vannak, akik mindent pozitivan fognak fel. Ha megsem, akkor is kedvesseggel utik el a dolgok elet. Ugy gondoltam, hogy a himek kozott te vagy a No.1, a nok kozott pedig Santi es Fiam osztozik az elso helyen. Aztan jon a realistak csapata, Skandi es Mormogi, Nevamesz. Megfontolt emberek, akik nem kedveskednek, ha maskepp gondolkodnak valamirol. De ha kierdemli az ember, akkor duplan kedvesek tudnak lenni! Es a tobbiek is kedvesek es megfontoltak, csak....,aaahhh, ebbol mar ugysem jovok ki jol! :o))) Szoval vannak a kedvesek es a meg kedvesebbek. Vannak, akik tudjak, hogy a dicseret es a kedves szo milyen sokat jelent. Hogy gyogyito es motivalo hatasa van. Aztan vagyok en, aki mindezt tudja, de nem birja ki, hogy ne szoljon be.

Az uj emberekrol (@Bartush: , @"saját levében": , Stegal es a Kismedve) nem nyilatkozom. Oket meg nem ismerem annyira.
De ugy kepzelem, hogy mindannyian Jo Emberek vagyunk,...csak mindenki a maga modjan.

Csak annyit akartam mondani, hogy koszonom. Koszonom a kedves szavakat! Mert azokbol soha sincs eleg....

Attilajukkaja 2012.02.03. 14:44:36

@Bartush:
"Különben nem mondhatok véleményt róla, nem tudom, hogy nem szeretem."
Oh, dehogynem!!!
Van olyan ismerosom, aki a veres/rozsaszin hus latvanyara is nemet mond, annyira zavarja. Meg sem birja kostolni. Orulok, hogy te nem ebbe a kategoriaba tartozol.
Amugy lehet, hogy te sem vagy "menthetetlen". Ha tenyleg szereted a steak-et, akkor egyszer talan raerzel a rozsaszin hus izere is. :o)
Ha nem, hat nem. Biztos, hogy ezen a blogon nem en leszek az, aki rabeszel a husevesre! :o)))

@Mormogi Papa:
"az anyának szülés után nem árt energiapótlásként némi (mondjuk) párizsit adni, máskülönben olyat tesz, amit az ember a tulajdon erkölcsi érzéke szerint mélyen elítél."
Szerintem te felreertetted a horcsogot. Nem a parizsin mulott a dolog. A ragcsalok ket okbol pusztitjak el a sajat ivadekaikat: kulonleges stressz, vagy mert tudjak, hogy a tejuk nem lesz eleg mindegyiknek. A stressz jelenthet egy kulso hatast, de azt is, hogy erzik, valami nincs rendben az ivadekkal. Ilyenkor ujrahasznositjak az elveszitett feherjeket.

"Hogy a hörcsög erkölcsi érzéke mit mond az emberről, én azt nem tudom... "
Nem is akarod! :o))))

peppermint 2012.02.03. 17:09:37

Ja, már megint mint Pavlov kutyája... :-))
Húúúúúúúúúúúst akarok, húúúúúúúúst!!!!

Attilajukkaja 2012.02.03. 18:17:10

@peppermint:
Bocsi, en Pavlov macskaja vagyok.
Kutyabelet akarok. Kutyabeleeeee-ekh-kh- eeekhet. Broafff. Pff. Hm. Nyam. [] [] [] Nyam-nyali-nyam.
Murrrrrr!
www.mymacska.eoldal.hu/img/picture/580/cicagondozas_cikkpic.php

peppermint 2012.02.03. 18:34:23

@Attilajukkaja: ? nem igazán értelek. reagáltam a posztra, de nem a te bejegyzésedre.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.02.03. 18:48:52

@peppermint: Rendben van, akkor közkívánatra "Húst hússal" címmel és tartalommal posztot írok a hétvégén!
:-)

peppermint 2012.02.03. 19:23:05

@Hobbiszakács: Halleluuuuuuujaaah!!! :))))
Köszi szépen!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.02.03. 19:38:01

Szép estét!

Nem illik a témához, de muszáj itt (is) elsírnom a bánatom: úgy, de úgy viszketek, hogy az borzasztó! Ez az allergia borzasztó! A gyógyszereknek köszönhetően legalább már olyan nagy fájdalmaim nincsenek.
Jó tudni, hogy mennyire bírom a megpróbáltatásokat :)
Ezzel kapcsolatban:
@Attilajukkaja: köszi, ez nagyon kedves Tőled!
Nekem is az a véleményem, hogy ez egy nagyon rendes társaság is. Persze ez lenne a minimum, de ha dicséret jár érte, azzal sem fukarkodom, s örülök, ha kapok... :)

Itt hó van és... a többit Mormogi (vagy valaki más) folytatja majd, ha van kedve felvenni a fonalat :)

Magam is húspárti vagyok, tehát hajrá @Hobbiszakács: !

Attilajukkaja 2012.02.03. 19:43:00

@peppermint:
Bocsanat, ha nem ertettel. En hibam.
Felejts el.

Attilajukkaja 2012.02.03. 20:03:32

@peppermint:
De gondolom azert tisztaban vagy Pavlov macskajaval is. Ezert nem ertem a furcsa reakciodat.
Amugy en kerek elnezest!!!! Rossz pelda volt.

peppermint 2012.02.04. 09:35:07

@Attilajukkaja: Skinner és Schrödinger macskájával teljesen tisztában vagyok. Pavlov tudtommal kutyákkal kísérletezett, mert egyedül a kutyák voltak elég nagytestűek ahhoz, hogy a nyálmirigyüket ki tudja vezetni. A kondicionálás vizsgálatában Skinner használt macskát.
Egyébiránt nem tudom, mi furcsa a reakciómon. Viszont amit te reagáltál az egyébként nem hozzád intézett bejegyzésemre, azelőtt valóban értetlenül állok. Mindegy.

spájzcetli 2012.02.04. 11:40:57

@peppermint:
... úgy vélem, tágabb szellemi értelemben -a tágabbon van a hangsúly!- mindketten ugyanarról "beszéltek" - csak másképpen!...
(...az emberi kapcsolatok és érzelmek is az atomok viselkedéséhez hasonlatosak - nem csak a véletlenszerűségek ((Schrödinger)), de kölcsönhatások tekintetében is...)
@Attilajukkaja:
... :)) lassan belepi a hó a házunk udvarát és környékét (sarokház!!!:(((), indulok söpörni-lapátolni, majd egy baráti meghívásnak teszünk eleget... DE utána "lesz hozzád néhány szavam"... :))

spájzcetli 2012.02.04. 18:34:17

@Attilajukkaja:
(…na, tessék!, egy újabb kedves, szimpatikus ember, ráadásul Nő!-ettől kicsit szaporábban ver a szívem-, kinek ezentúl megkellene felelnem, - anélkül, hogy elvárná tőlem… ) :))
… hhmmmm…, bizonyára te is ismered ezt a zavart, szavakat (hiába is!) kereső lelki topogást, arcpírt hozó, pillogva körbenézős tekintetet… : de én neeem iiis!... én az óriások országában csak egy törpe lennék, - és a törpék között talán „derekabb” törpének látszódom, de ez nem akaratlagos szándékom, nélkülöz minden tudatosságot.
… Legalább, másodiknak, de leginkább harmadiknak, negyediknek soroltál volna, most nem kellene magyarázkodnom, szabódnom, és ezzel nem esnék az álszerénység csapdájába – ami egyben hangsúlyos szerénységnek is tűnhet. (Talán nem folytatnám magam „mentegetését”, - ki-ki gondoljon rólam tetszőleges kényének vagy úri kedvének valót!) :))
… Amilyennek látni vélsz (hiszel) engem, azt csupán egy (vagy több) véletlennek köszönhető: többnyire (mindig) csak akkor kotnyeleskedek itt Skandinál, mikor –kedvem ívét tekintve- felszálló ágban vagyok, és te akkor olvastál, mikor lelkileg hasonló pályát írtál le. Ez a véletlen hozhatta össze kettőnk –téren és időn kívüli- „találkozását”. :))
E „találkozásban” te voltál a megfigyelő és én a megfigyelt. Ebben a kontextusban a te élményed a meghatározó, én csupáncsak egy mustra alá vont pisla fény voltam, -és mint tudjuk, a fénynek csalfa természete van (akár csak a szavaknak!): ha részecskeként akartál látni, részecskeként viselkedtem, ha hullámnak, akkor gerinctelenül interferáltam. Vagyis a te döntésed, minek is látsz – én csak a látásod „illúziója” szerint táncolok, öntudatlanul… :))
… Ha már Schrödinger (ma sem „úszod meg” EP nélkül!) :))) említődött:
„…félő, mindannyian a Schrödinger macskája vagyunk, s időnként egy jóindulatú, szeretetre orientált, furcsa, idős, szakállas úr a felhők mögül, hol, apám kifejezésével, mindig kék az ég, kinyúl és fölnyitja a dobozt, amely macska és cián és rádium és detektor {}, és derűsen megkérdi. Hogy élsz, fiam. S mi mondjuk. Bizonyos valószínűséggel.”
…itt még mindig hull a hó… megyek, (ismét) kiásom a házat, portát, környékét…
(Nem poénkodtam, tényleg így próbálom "ellátni" a kertünkben élő, betévedő madarakat. A főtt krumplit és a sült almát a rigók csipegetik, ha éppen nincs megfagyva.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.02.04. 19:07:18

@spájzcetli: Sokban igazad van. Olykor csalódom, mert olyanoknak képzelek amebereket, amilyenek nem.
De megéri az a néhány csalódás. Mert sokkal klasszabb szépeket feltételezni a másikról - s legtöbbször bírják is e tulajdonságokat.
Úgyhogy én továbbra is pozitívan szemlélem a világot és benne a sok kis hüvelyest, porhüvelyest... :D

spájzcetli 2012.02.06. 22:18:09

@Attilajukkaja: … hosszanti „némaságod” által belém lettek fojtva a széptevő szók…
… fuldoklom, távolmaradásod, mint számra szorított tapasz…
:)
… Ha előkerültél, kérlek!, a lentebbi hivatkozásokat –főleg neked szóló kommentjeit!- olvasd el!!!, FONTOS!
(ezekből kiderülhet, mennyire „fontos” vagy nekünk – és még az is, hogy „sajátlevében”-t is ismered – egyébiránt ő igazi őstagnak számít Skandinál, jóval előttünk kommentelgetett – igaz, ritkán, de tartalmasan, velősen – a parttalan bőbeszédűség, felszínes fecsegés nem a sajátja!
sajatleveben.blogspot.com/2010/07/cukkinis-haltekercs.html
sajatleveben.blogspot.com/2010/10/oszi-lasagne-tobb-lepesben.html
skandikamera.blog.hu/2010/11/12/ket_figura_mi_a_kozos_bennuk?fullcommentlist=1#c11557971

spájzcetli 2012.02.06. 22:20:44

@Attilajukkaja: … hosszanti „némaságod” által belém lettek fojtva a széptevő szók…
… fuldoklom, távolmaradásod, mint számra szorított tapasz…
:)
… Ha előkerültél, kérlek!, a lentebbi hivatkozásokat –főleg neked szóló kommentjeit!- olvasd el!!!, FONTOS!
(ezekből kiderülhet, mennyire „fontos” vagy nekünk – és még az is, hogy „sajátlevében”-t is ismered – egyébiránt ő igazi őstagnak számít Skandinál, jóval előttünk kommentelgetett – igaz, ritkán, de tartalmasan, velősen – a parttalan bőbeszédűség, felszínes fecsegés nem a sajátja!
sajatleveben.blogspot.com/2010/07/cukkinis-haltekercs.html
sajatleveben.blogspot.com/2010/10/oszi-lasagne-tobb-lepesben.html
skandikamera.blog.hu/2010/11/12/ket_figura_mi_a_kozos_bennuk?fullcommentlist=1#c11557971

spájzcetli 2012.02.06. 22:31:41

@Attilajukkaja: :))) ... nem a nyomatékítás végett lett duplázva, de akár így is értelmezhető. :))
Ami az előzőből lemaradt:
sajatleveben.blogspot.com/2010/10/oszi-lasagne-tobb-lepesben.html

Attilajukkaja 2012.02.08. 17:11:08

@spájzcetli:
Bocsanat. Nehany napra kiestem a dolgok folyasabol...Nem direkt tettem!!!!!
Amikor azt irtad, lesz hozzam nehany szavad, kicsit megijedtem. Azt hittem, majd finoman leszursz. De megsem! :o)))
"… Legalább, másodiknak, de leginkább harmadiknak, negyediknek soroltál volna, most nem kellene magyarázkodnom"
Nem soroltalak igazabol elsonek. Santival es Fiammal kerultel egy osztalyba az adott szempontok szerint. A tobbiek azert kerultek mas kategoriaba/osztalyba, mert oket kicsit masoknak latom. De ez egyaltalan nem azt jelenti, hogy ok jobbak vagy rosszabbak lennenek nalad. Csak kicsit masok.
"csupán egy (vagy több) véletlennek köszönhető: többnyire (mindig) csak akkor kotnyeleskedek itt Skandinál, mikor –kedvem ívét tekintve- felszálló ágban vagyok, és te akkor olvastál, mikor lelkileg hasonló pályát írtál le."
Hja! Ez egy darabig mukodik,...de ket-harom-ot ev utan mindenki megmutatja a valodi enjet/agat-bogat. A rosszat es a jot is. Az az en sajat pechem, hogy van, akinek csak jo oldala van. :o)))
"Ha már Schrödinger (ma sem „úszod meg” EP nélkül!) :)))"
Szegeny Pepeprmint nem tudja, de aznap valakivel pont Schrodinger macskajat emlegettuk, ezert irtam Pavlov macskajarol. Persze, hogy nem ertette. Nem is erthette!
"félő, mindannyian a Schrödinger macskája vagyunk"
Ez igy igaz! A benyomasaink csak benyomasok maradnak. Csak szemlelodunk ebben a vilagban, de egy ido utan ez meghatarozova valik. Es akkor mar kit erdekel a valosag? A masik valosaga, amikor mar megteremtettuk a sajatunkat?
Eppen ezert is felek egy kicsit egy blogos talalkozotol...., de ezt mar megvitattuk egyszer.

"„sajátlevében”-t is ismered"
Hat persze! Az o neve be is ugrott, de azert jo volt latni a belinkelt oldalakat! Hogy talaltal rajuk???? :o)

"ezekből kiderülhet, mennyire „fontos” vagy nekünk"
Tudod mit? Ezt mos elhiszem neked. Elhiszem, mert ti is fontosak vagytok nekem,...meg akkor is, ha morcosabb vagy harciasabb hangulatomban vagyok. Nem kepzelek ebbe a mondatodba se tobbet, se kevesebbet, mint amit valojaban jelent. De azert koszonom! :o)))
süti beállítások módosítása