Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Terasz Stockholmban (7) - A Jurassic uborka

2014.08.26. 09:09 :: Hobbiszakács

HSZ-AZH_2180-2.jpg

Idén valami újat, egyedit szerettem volna vetni a paradicsom és a paprika mellé. A vetőmag szakbolt uborka osztályán találtam egy tasakot, „Jurassic uborka” állt rajta. Amint utólag kiderült, ez a tüskés szemölcsökkel borított - a felhasználása és a formája után ítélve saláta-kígyó uborka hibrid - egyike a legújabban kifejlesztett és szabadalmazott uborkafajtának (Macario, Menfis, Corinto, Enki, Excelsior, stb). Egyedi kinézete mellett az uborkát fenyegető vírusokkal szemben is jobb ellenállást tanúsít.

HSZ-AZH_4867-2.jpg

Otthon kinyitottam a tasakot, de hiába ráztam, csak három vézna mag hullott ki belőle. A nyereséges gazdálkodás gondolata addig sem merült fel bennem, ezért csak annyit jegyzek meg, hogy a magok árából három kiló friss uborkát vásárolhattam volna.

A magokat március végén elültettem az ablakpárkányon rögtönzött „keltetőbe”. Hamarosan kibújtak a palánták, és megállíthatatlanul törtek a magasba. Á helyzet tarthatatlanná vált, ezért üres festékbödönökbe földet raktam, és abba ültettem át őket. A korábbi tapasztalat azt mutatta, hogy a paradicsom, a paprika és az uborka kevés földben is megterem, ezért idén öt liternél több földet egyik konyhanövény sem kapott. Napfény és víz lesz korlátlanul, de a földdel úgy tessék gazdálkodni, hogy kitartson szeptemberig.

HSZ-AZH_5816.jpg

A rakoncátlan uborkacsemeték már a mennyezetet ostromolták, de a tavasz csak nem akart megérkezni, az éjszakák továbbra is fagyosak voltak. Az enyhe időjárás csak május végére állandósult. A kecses formájú kacsokat lefejtettem a függönyrúdról, és kiebrudaltam a társaságot a teraszra.

HSZ-PH-AZH_5760-3.jpg 

A szobafogságból kiszabadult Jurassicok mohón kapaszkodtak a kifeszített kötelekbe, méretes leveleikkel benépesítették a légteret, és röpke egy hét múlva virágba borultak.

HSZ-AZH_9177.jpg

Sajnos a virágok nagy része fiúvirág volt, a kevés leányvirágból pedig csupán négy érte meg a felnőttkort. Rakéta sebességével nőttek, és június közepén elérték a harminc centit.

HSZ-AZH_9471.jpg

Súlyuk háromszáz és négyszáz gramm között, ízük és illatuk a csodás és a mennyei között ingadozott.

 HSZ-AZH_4854.jpg

A rekordpéldány 42 cm hosszú és 537 gram súlyos volt

Július végén újból megjelentek az aranysárga virágok. Ezúttal tövenként két-két tüskés-bibircsókos uborka indult növekedésnek.

Éjjel kopogásra ébredtem, az ablakot verte az eső. A kinti hőmérő nyolc fokot mutatott, hideg szél himbálta a súlyos hurkákat. Uborkám túlszárnyalta a hozzá fűzött reményeket, és a rövid szezon ellenére kétszer is termett.

HSZ-AZH_4843.jpg

Kínával, a világ legnagyobb uborkatermelőjével nem vehetem fel a versenyt. Azt azonban kétlem, hogy az ő Jurassic uborkájuk szebb vagy finomabb volna mint az enyém. 

11 komment

Címkék: jurassic cucumber Jurassic uborka jurassic gurka

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr336628951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2014.08.26. 12:22:43

Szerintem a göcsörtös felületén le is reszelheted a fokhagymát a salátához!
(És egy viharos éjjelen ki mer ablakot nyitni egy Jurassic izének?!)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.08.26. 18:24:24

@"saját levében": Az ablakon keresztül mértem fel a helyzetet. Uborkagyalu nélkül nappal sem tanácsos kimenni.
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.08.26. 20:18:21

@"saját levében": Az sem rossz, hogy: "Ha nem viselkedsz, félkiló fokhagymát reszelek a hátadon. Aztán megnézheted (szagolhatod) magad" :-)))

Attilajukkaja 2014.08.27. 15:12:05

Nem tudom, hogy az uborkakert vagy a fenykepekert vagyok-e jobban oda!
Az a zold fallosz kifejezetten etvagygerjeszto!!! ;o)

Benikuty 2014.08.27. 16:50:31

@Attilajukkaja: nem lesz az nagyon rücskös? ;)

Attilajukkaja 2014.08.27. 17:00:39

@Benikuty:
Sohasem tartottam a rucskossegtol.:o)
Az jojjon ezzel a problemaval, akinek nincs meg a kello szerszama hozza.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2014.08.30. 09:10:18

Szép napot!

Nekem az uborka mellett a szabálytalan fogsorral rendelkező, nevető mérleg is nagyon tetszik :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.08.31. 08:32:33

@fiam: Azért nevet, mert csiklandozzák a tüskék :-)

Benikuty 2014.09.03. 09:17:10

@Attilajukkaja: reméltem is, hogy ügyesen felszerszámozott vagy :D
süti beállítások módosítása