Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Fény a skandináv éjszakában

2011.11.02. 11:08 :: Hobbiszakács

 

 

 

  

 

 

37 komment

Címkék: szalonnasütés

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr753337514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.11.02. 20:19:22

Hiába, legjobb az otthoni étek :-)
Az első képnél még csak reménykedtem, hogy valóban szalonnasütést látok, de hamar kiviláglott: valóban magyaros szalonnasütögető "party" zajlott :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.02. 20:34:09

Hobbiszakács, a tűz az nagyon szép :)
Már régóta nem eszem sült szalonnát. Két zsírbödön nem fér meg egy csárdában... De az élményt jó átélni újra-meg újra. Meg újra :) Együtt a tűz körül, adomázva, egyik helyről a másikra pakolva, és mindig ránk fújja a szél a füstöt, sosem másra :)
Nagy nevetések, kisebb égési sérülések. Ó, szép is ez, de nagyon!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.11.02. 21:28:01

@fiam: A fenti élmények java egyszerű tábortűz mellett jutott részemül :-)
Legtöbbször szalonnamentesen - de sebaj :-)))
Viszont volt dal, zene és mesélés...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.11.02. 21:42:35

Az első kép nagyon biztató ... utána jön egy kis feketeleves:)) Mármint egy kis türelmetlenségből származó szenesítési kísérlet ... :))

nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/08/ropogos-heju-burgonyas-hazi-kenyer-most.html

Külön tetszik a gyermekkori nyári táborokra emlékeztető ágnyárs, és a bicska, amit metszőollónak néztem ... nem értettem hol a rózsabokor, hacsak nem onnan származik a nyárs! :D

Bocsánat, Skandi, de muszáj volt meggyónnom, mennyire "piszkos" a fantáziám! :))

A tábortűz ötcsillagos! :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.03. 08:42:16

@nemvagyokmesterszakacs: Türelem? Szalonnasütés közben? Amikor a nyál szaporábban csöpög mint a forró, füstízű zsír?

:-))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.03. 08:45:06

@Mormogi Papa: Ne bánkódj, én sem vettem részt a lakomában... Régóta felhagytam az ilyenféle ínyenckedéssel. Namegaztán Kisarnold és a Zasszony úgysem hagyott volna nekem.
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.03. 08:47:57

@fiam: Ami a füstöt illeti Skandináviában is arra fújja a szél amerre nem kellene. Másnap a metróban a közelemben levők idegesen nézegették a vészféket.
:-)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.11.03. 09:11:05

@Hobbiszakács: :)) Köszönöm, hogy pozitívan vetted a rosszcsontkodásomat! De ami igaz, az igaz ... :D

Ezek az érzékeny orrú skandinávok ... szokásos párhuzamot vonok, szerintem a halszag sem kevésbé penetráns, mint a fokhagyma vagy a füst, és hasonlóan kezelhető, mint a halszag. Nem egyszerű, de léteznek rá sikeres megoldások.

A magyar virtus megítélése általában csak addig tartozik a full nomád kategóriába, amíg a messziről jött ember el nem jön ide vendégségbe. Utána pedig rendre és örömmel visszajár ... :))

Benikuty 2011.11.03. 12:01:03

Éhes ember nem tud szalonnát sütni. A csurdításhoz úgy kell leülni, hogy előtte jóllakunk:)

spájzcetli 2011.11.03. 20:07:32

@Benikuty: Nem, nem! Az igazi, ínyünknek és szemünknek megfelelő sültszalonna elkészítéséhez TÜRELEM kell – mint egy meghódítandó, igényeinkhez, elvárásainkhoz önként és örömmel alkalmazkodó, simuló nőhöz.. :)
Nyársalás közben én az éhséget is ínyencmód tudom élvezni. A várakozás reményteli gyönyöre, a jövőben beteljesedő ízek leendő varázsa!… Vártál már hosszan nőre, és közben elképzeled a találkozás részegítő pillanatait?... – Na, számomra valami hasonló „élmény” a szabadtüzes szalonnasütés (is!)… - A sültszalonna valódi ízeiről, mennyei zamatáról, elomló lágyságáról, általam felcicomázott kiegészítőiről, –a beteljesülésről!- nem kívánok értekezni. Ez már az intim szférámhoz tartozik… :))

Benikuty 2011.11.03. 20:46:02

@spájzcetli: szövegértés? éhes ember türelmetlen. nem ment át? bocs. biztos bennem a hiba. vagy benned. sajnálom.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.03. 21:05:16

@spájzcetli: Arra gondoltál, hogy sürgetnéd a találkozást, mert annyira vársz rá, de közben késleltetnéd is, mert oly szép a várakozás izgalma? Hogy türelmetlen vagy, mert minél előbb a kezed a derekára szeretnéd tenni, de csitítod magad, mert az eljövetele ünnep. Tudod, hogy ő is készül, felveszi a legcsábítóbb ruháját, kecses mozdulatokkal igazgatja a frizuráját, végigsimít a lábán, hogy feszül-e a bőr még rajta; finoman beszórja magát kedvenc parfümével, ami inkább fanyar, mint édes, egy csepp arcpírt tesz magára, épp csak annyit, mert amúgy is pirulós és a szemét kiemeli egy kis tussal - készül hozzád és csak hozzád.
És akkor, pont akkor, amikor te is készen állsz arra, hogy befogadd a látványát, az ízét és zamatát, akkor, pont akkor megjelenik, a megfelelő pillanatban és állapotban. És akkor a zsírjából elcseppent párat, és sistereg egyet, te hangosan felnyögsz és tudod, hogy érdemes volt várni, megérte a türelem, de most már minden kell, nem tudsz várni, már a beteljesülés jön, ajkadhoz érinted és finoman beleharapsz és feljajdulsz, mert ez annyira jó! És csodálkozol, hogy egy sült szalonna miként tud így rabul ejteni!?
Erre gondoltál?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.03. 21:34:35

@spájzcetli: @fiam: Ha jól emlékszem, pokolba kívántam minden egyes percet, amit várakozással töltöttem.

A türelem első jelei a piruló(s)szalonna becserkészése után, a tettek mezejére lépéssel egyidejűleg jelentkeztek, és az élvezetek elnyújtásában bontakoztak ki.

:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.03. 21:40:30

@Hobbiszakács: Ez majdnem olyat érthetetlen és értelmetlen, mint amit én írtam. De jól hangzik :)
Ne siess!

spájzcetli 2011.11.04. 04:39:54

@fiam: @Hobbiszakács: ...a körülöttem lévők már rég elszenesítették szalonnájukat, - én még mindig forgattam a nyársra tűzött, aranyszőkén piruló, diszkréten sercegő "darabomat"...
...barátaim már túl voltak az első válásaikon - én még mindig egy kamasz fisszafogott szenvedélyével,romantikusságával udvaroltam leendő arámnak...
:))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.04. 07:58:46

@fiam: Nem siettem. Ha megvártak, akkor jó, ha nem akkor még mindig ott volt a foci a TV-ben.
:-)
@spájzcetli: Az én szalonnám is lassan pirult. Pedig nyárs és parázs volt bőven, szalonna is akadt néha, csakhát hely nem volt a tűz körül.
:-)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.04. 11:52:28

Szép napot!

@spájzcetli: @Hobbiszakács: Ez a hozzáállás különbözteti meg a férfit a fiútól.

A segítségeteket kérem. Írok egy történetet, ahol három évtized után látja viszont egymást egy szerelmespár. A nőn jobban látszik az idő múlása, rosszabb körülmények között is élt, mint a férfi. Láthatja-e benne még a valaha volt karcsú derekú, hosszú hajú, üde bőrű szerelmét a férfi? Hogy látnak, hogy gondolkoznak erről a férfiak?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.11.04. 14:13:22

(Átvittem fiam kérdését Skandihoz.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.11.04. 16:45:05

@fiam: Illetve az érett embert a mohón harácsolótól. Utóbbi típushoz is volt szerencsém - inkább másról beszélgettünk.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.04. 16:48:51

@Mormogi Papa: Igaz. A vigasztaló az, hogy a mohóság magában hordozza a büntetését. Vagy nem, de általában igen.
Ma olyan határozott vagyok. Vagy nem? :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.11.04. 16:55:04

@fiam: Szomorú tény, de igaz: vannak olyan egyének, akik "minden fából tüzet akarnak rakni", mint a frankok mondják.
Bizonyos értelemben kényelmesnek is mondhatók - már az az alfaj, amelyik így gondolkozik:
"Ha bejön, jó. Ha nem, hát nem is fontos." Az ilyenek nem kitartók, és senkire sincsenek tekintettel. Voltaképpen saját magukra se - csak ezt nem érik fel ésszel.
Egy másik típus, aki "ellenállhatatlannak" véli magát. Tán még az előzőnél is rosszabb. Személyes sértésként éli meg az elutasítást, és képes évtizedek múltán (találkozás esetén) ismét "próbálkozni". Hátha ezúttal "győz".
Pedig csak saját magát veri át - leginkább azzal, hogy végül - magára marad...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.04. 17:32:24

@Mormogi Papa: Ismerek én is ilyeneket. Leírásod pontos, találó.

Attilajukkaja 2011.11.04. 17:37:56

Svedorszagban van lilahagyma?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.04. 18:23:28

@Mormogi Papa: :)
@Attilajukkaja: Ez érdekes kérdés. Ez földfüggő? Mármint, hogy a színe lila lesz-e vagy sem.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.11.04. 22:12:32

Én a sült hagymát szoktam enni előszeretettel, a szalonnát csak másnak sütöm (viszonylag türelmesen), csak a zsírjából csenek a kenyeremre a hagymámhoz.
Na, drágáim, ezt fejtsétek meg! ;)
Amúgy az ilyen eseményekben tényleg nem a kaja minősége a lényeg, hanem a társaság, a hangulat!!! :DDD

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.05. 07:20:46

@Attilajukkaja: "Svedorszagban van lilahagyma?"

Köszönöm kérdésed van, azaz termesztik. :-) Erdélyiesen vöröshagymának, azaz röd lök-nek hívják. Leggyakoribb fajtája a Red Baron és a Firenzei Long Red.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2011.11.05. 07:36:38

@Enchantée: " Én a sült hagymát szoktam enni előszeretettel..." Én is! Azaz manapság már azt sem eszem... Rakom a tűzre az ágakat és a lakásrenoválásból maradt deszkákat, nyársat vágok madárberkenyebokorból. Szerencsénk van, mert a partmenti erdősávban tavaly kidőlt egy fenyőfa, karvastagságú ágaiból tucatnyi máglyára telt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.11.05. 14:04:47

@Enchantée: A sült hagymát én is szeretem. A sült húsokhoz elég sokat szoktam tenni félbe-negyedbe vágva.

@Hobbiszakács: Röd lök - ez jó :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.11.06. 13:30:00

@fiam: @Enchantée: @Mormogi Papa: @spájzcetli: @Hobbiszakács: ... de jó olvasni Titeket! ... csendben, átéléssel.

Érdekes történetről írsz, Bea, mindig is érdekeltek a(z) - említésre méltó - férfi lelkek rejtelmei. Én is érdeklődéssel várom a válaszokat, meglátásokat. Amit írtál Spájzcetli által felvetett párhuzamról ... nos, ebben a témakörben még nem is olvastam hasonló "megnyilvánulást" Tőled, így duplán élveztem, olyan nagyszerűen írsz!

Most már nem bánnám, ha egy másik posztnál beszélgetnénk tovább, mert önkéntelenül elcsordul a nyálam, amikor ide belépek! :)))

Úgyhogy megyek is az új poszthoz!

peppermint 2011.12.01. 11:00:41

De jó! Szalonna, lila hagyma... Mmmmmm Már a gondolat is ízlik. Köszi!

piszt-ráng 2012.01.01. 02:49:04

Szilvásváradon csurdításnak nevezik-e felemelő tevékenységet.De az igazi csurdítás az amikor a pisztrángot /amely,liszt,paprika,bors keverékébe forgatás után/nyársalnak és a szalonna zsírját rácsöpögtetve együtt sütjük /amíg a hal szeme fehér lesz/.Östersundi pisztráng vagy pér is csodálatos csurdítva.A hal nyársalása nem egyszerű.Farka felől kezdjük ,tűz felé legyen a feje ,így sül meg egyszerre a hal.Elnézést ,de a nevemből eredően ezt- ha a csurdításról beszélünk el kellett mondanom. Most 2012.01.01. 2.45 kor Boldog Új Évet kívánok minden csúrdítást kedvelő és mellőzőnek.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2012.01.01. 08:00:55

Boldog Új Évet!

@piszt-ráng: A szalonna-pisztráng együttsütést nem ismertem. Pedig gyermekkorom nyarait a havasokban töltöttem, méhészkunyhóban laktunk, a szomszéd horgász minden este csalánba csomagolt pisztránggal kopogott be. A ládányi pisztrángot nagybátyám - ő volt a méhész - dohogva vitte ki a patakpartra, hogy a petróleumlámpa fényében megpucolja. Édesanyám lisztbe forgatva, zsírban sütötte meg. Az ízére nem emlékszem, csak arra, hogy sok szálka volt benne. :-)

piszt-ráng 2012.01.02. 01:24:42

@Hobbiszakács: Gyermekkori élmény meghatározó.Én fiatalkori élményből adódóan szálkamentes jóízű halak közé sorolom.Lehet,hogy azért mert az első alkalommal megtanítottak hogyan kell enni.Válaszod óta kutatom,hogy ugyan az hogyan lehet szálkás és nem szálkás. Válasz:Pisztráng egészben sütve,citrommal....megtaláltam/A szálka az egyben marad a gerinccel, a húst (a filét) meg le lehet húzni róla kis ügyeskedéssel. Én lehúzom a bőrét, és utána a gerinctől indulva villával lehúzom a húst a szálkákról.
A nagyon apró szálkák meg úgy átsülnek (ezek csak a fejéhez és a farkához közel vannak), hogy simán meg lehet enni. (bár én ezeket is kiszedem, de a férjem nem :) )Tény én így fogyasztom a jól átsült halat tálaláskor is leválasztom a halhúst a gerinctől és a bordától.Méhész kunyhó nem tudom milyen, de biztos remek és ahol volt az maga a csoda.Én ifjú koromba csősz kunyhóba voltam Baláta tónál.
süti beállítások módosítása