Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Ikrasaláta

2008.05.23. 07:15 :: Hobbiszakács

Megkívántam az ikrasalátát. Arra emlékeztem, hogy pontyikrából készült, amit olajjal kevertek el. Talán citrom is volt benne. Az Interneten talált, többnyire román nyelvű leírások konyhai középarányosából a következő recept alakult ki:

Hozzávalók:

3.5 dl víz
100 g gríz
150g ikra (a dobozon azt írta, hogy kaviár)
3-4 dl olíva olaj
egy fej hagyma
egy citrom leve (kb. 0.5 dl)
só, feketebors, kakukkfű.

A grízt vízben megfőztem – nem sokáig, csupán néhány percig hagytam kavarás közben rotyogni - és félretettem kihűlni. Amikor kihűlt összevagdaltam, és egy másfél literes, majonéz készítésére alkalmas műanyag edénybe raktam. Hozzáadtam a piros színű ikrát, villával összenyomkodtam, és elektromos habverővel jól összekevertem. A „habverés” közben olíva olajt csepegtettem-csurgattam a keverékre. Amikor az állaga majonézre emlékeztetett, akkor keverés közben hozzáadtam a megreszelt hagymát és a citromlevet, megsóztam – óvatosan, mert az ikra eleve sós – borsoztam, és szárított bazsalikom-kakukkfű keverékkel ízesítettem. Végül kb. 80-100 ml víz hozzáadása közben habosabbra, könnyebbre (ke)vertem.

 
Friss kenyérre kentem, és kakukkfűvel spékelt brie sajtszelettel tálaltam. Olajbogyóval, kaporlevéllel és citromszelettel díszíthettem volna, de egyik sem volt otthon. 

7 komment

Címkék: ikrasaláta

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr44480570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2008.05.23. 10:22:49

Juj, de nagyon szeretem!:-)
Igaz, én nem teszek bele grízt.
receptem itt: gabojszakonyhaja.blogspot.com/2008/01/vkf-xii-halikra-krm.html
gabojsza

Ági, aki főz · http://agifoz.blog.nlcafe.hu/ 2008.05.23. 13:34:49

De jó! Engem ez a görög étteremben adott előételre emlékeztet, azt pedig nagyon szeretem. Köszi az ötletet!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.05.23. 15:09:47

Áááá, gríz nélkül könnyű...

:-))

A görög ikrasalátában vízbe áztatott kenyér van. Legalábbis egy "Görög konyha" című svéd szakácskönyv szerint. Ha megtalálom bejegyzem a kommentek közé.

Hobbiszakács 2008.05.24. 10:17:51

A görög változat neve "Taramosaláta". Hozzávalók: 1oog fehérkenyér, 2oog "kaviár" - az ikrát szokták így nevezni - 2 csésze olíva olja, 1,5 citrom, egy fél hagyma, petrezselyem és görög olajbogyók.

A beáztatott kenyeret összekeverem az ikrával. Hozzáadom keverés közben az olívaolajt és a citromlevet. Sózom, ha szükséges. A hagymát reszelve adom hozzá. Amikor kész van, akkor petrezselyem szórok rá és olajbogyókkal "körítem".

jgkicsi 2008.05.24. 20:20:26

Ez az un. kaviarröra?

Hobbiszakács 2008.05.25. 08:21:58

Kaviarröra... Szerintem is az. Kaviarsallad cím alatt találtam a "Grekisk mat" c. könyvecskében (Jannis o. Inga Ambatsis.)

Az Öreg 2008.06.01. 11:44:01

Tisztelt Hobbiszakács,
Az étkezési kulturánkra is igaz a Cicerótól származó közmondás, miszerint: Consuetudinis magna vis est. (A megszokásnak nagy a hatalma).
Gyerekkorom egyik (háborús) kérdése az volt: Mi a különbség a szeretem, és a nem szeretem étel között? A válasz: 48 óra!

Köszönettel a blogért, egy tréfás megállapítás: Nem igaz az a kínai mondás, miszerint minden ehető, ami úszik, kúszik, repűl, vagy fut, és kettő vagy négy lába van! --Kivéve az asztalt! --kiegészítéssel viszont igaz!
süti beállítások módosítása