Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Sztálin hagyatéka

2008.09.22. 08:00 :: Hobbiszakács

Az Atlanti-óceán vizében élő királyrákok azoknak a kamcsatkai óriás tarisznyarákoknak (Paralithodes camtchatica) a leszármazottai, melyeket Sztálin parancsára telepítettek a Csendes Óceánból az Északi Jeges-tengerbe, pontosabban a Barents-tengerbe.
Valószínű, hogy Sztálinnak nem a rák színe, hanem az íze tetszett meg. Ezért rendelte el az 1930-as években a “vörösök” deportálását a Vlagyivosztok melletti vizekből. A terv megvalósítására csupán a halála után, 1960-ban fogtak hozzá, amikor egy Jurij Orlov nevezetű ember kalandos körülmények között kilenc nőstényrákot és négy hímrákot vitt Murmanszkba. Ezt követően 1961 és 1969 között összesen 2000 nőstényt és 1000 hímet, valamint 10 000 apró növendéket telepítettek át.
 
A masírozó Sztálin-rákok jelenleg a norvég Lofoten-szigeteknél tartanak. Úgy tűnik, hogy a vörös hadsereg Gibraltárig meg sem áll. Környezetvédő szervezetek attól tartanak, hogy a vörösök kiszorítják az őslakosságot – amint erre bőven akad példa.
 
 
 
A kifejlett Sztálin-rák súlya meghaladhatja a tíz kilót. Az üzletekbe csupán a csontos lába érkezik, melý két méter hosszúra is megnőhet. A lábat az ízületeknél elvágják, kitolják belőle a bélszín filéhez hasonló, rózsaszín izmot, és csipesszel kihuzigálják belőle az inakat és a lapos csontokat.
 
 

 

A királyrák "érme" ínyencfalat. Elkészítése egyszerű: az izomhurkát karikákra vágják, olajban kisütik, és mangó-alma salsával és ikrával tálalják. Mások szerint fokhagymával, citromhéjjal, borssal és savanyított gyömbérrel ízesített párolt káposztával sem rossz.

 

10 komment · 1 trackback

Címkék: sztálin hagyatéka

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr15669989

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: house removal costs Uk 2018.11.17. 22:41:32

Toyota és Lexus új vagy bontott alkatrészek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

\\\"saját levében\\\" · http://sajatleveben.blogspot.com 2008.09.22. 09:09:18

Mégiscsak jó fej volt ez a Joszif! Kitelepítésben mindig is elsőrangú volt.

Pálcika 2008.09.22. 13:54:34

jaj Hsz. biztosan bennem van a hiba,de én nem szimpatizálok a rákkal,mint táplálékkal,(mert amúgy a horoszkópom szerint rák vagyok)a képek gyönyörűek,mint mindig,de egy csöppet sem lettem éhes.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.09.22. 14:11:07

Azért én megpróbálnám… dacára annak, hogy az apró rákokkal nem volt szerencsém. A gombák is tetszettek - csak most olvastam öket :-)
De hová lett a hetedik… Spájdernecc Nagyuram???

Peferenc 2008.09.22. 20:03:35

Érdekes szaporodás lehet. Az első olyan amely "a tenger gyümölcsei" közé tartozik, és állománya, valamint élőterülete nől.
A többi tengeri csemegéről azt hallom, hogy korlátozni kell a halászatát, mert túl nagy a kereslet iránta.
Lehet, hogy a "vörös oriást" még nem, fedeszték fel az inyencek?

Zuzuka 2008.09.22. 21:24:47

Nem bánnám ha Gibraltár helyett erre masiroznának egy páran... egyenesen bele a serpenyőmbe!
Nagyon guszta lábikók:))

Szabo Ildi · http://psycho.blog.hu 2008.09.23. 22:14:02

Nekem bejön. Otthon néhány ismerősőm megvádolt, hogy nem is vagyok rendes magyar ember, mert amig ők pacalról áradoztak, addig én finom rákokról, polipról egyéb tengeri herkentyükről.Lehet, hogy tényleg nem stimmel velem valami, de engem egy disznótorossal a vilagból is kilehet zavarni.

Zuzuka 2008.09.24. 12:22:34

Ildi, én meg irigykedek nagyon, mert ezeket a finomságokat itthon elég borsos áron lehet beszerezni. Amikor tengerparton nyaralunk,a herkentyűket,rákokat vadászom a piacon, rendelem az étteremben.
Pacalért én sem vagyok oda, de a disznótoros jöhet minden mennyiségben.
Igaz a mondás: ízlések és pofonok.....:))

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2008.09.27. 17:28:14

nagyon jól néz ki, csatlakozva az előttem szólókhoz én is inkább tengeriherkentyű párti vagyok.

tundi 2008.10.13. 12:37:36

legutobb amikor Kirkenesben dolgoztam, talakoztam a szoban forgo oriasrakkal. Örzök is nehany tanyer nagysagu hatpancelt melyeket egy vihar utan a tenbetparton gyujtöttem. felelmetesek lehetnek elöben. allitolag rengetegen vannak ellepik a tenger felemet es mindent felfalnak, oriasi pusztitast visznek vegbe, megvaltoztatjak a tengeri bioszfera összetetelet. Terjedesuk belathatalan következmenyekkel jar.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.10.14. 10:42:06

Huh, Kirkenes! Ahol a madár sem jár... csak a Hurtigrutten :-)

Terveztem, terveztem, de az utolsó két nyár tapasztalatából - hideg, esős - kiindulva kicsi a valószínűsége annak, hogy eljutok oda.

:-(

süti beállítások módosítása