Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Kormozott lazac szójaöntettel és wasabis-garis hidegmártással

2014.01.04. 10:08 :: Hobbiszakács


HSZ-kormozott.jpg

A Kóstold meg Stockholmot szabadtéri ételfesztivál fő attrakciója a Séfek titkai nevet viselő szabadtéri főzőiskola volt. A negyvenfős csoportok résztvevőit sztárszakácsok vezették be a konyha titkaiba.

HSZ-DSC_4977.jpg

A kezdeti tanácstalanság után a tanoncok úgy belejöttek a sütésbe-főzésbe, hogy alig lehetett kihessegetni őket a konyhából. Szorgos kezek eltűntették a maradékot, eltakarították a kifröccsent szószt, kicserélték a hozzávalókat, és jöhetett a következő csoport.

HSZ-DSC_4975.jpg

Középkorú, izgalmát rosszul leplező hölggyel párosítottak össze. Bemutatkoztunk, Karinnak hívták. A séf bevezetője alatt hol ide, hol oda kapott a csészékben felsorakoztatott hozzávalók után.

HSZ-DSC_5094.jpg

A salátalevél keverékhez szójás salátaöntetet és wasabis-garis hideg mártást kevertünk.

HSZ-DSC_5107.jpg

Ezután került sor a lazac „kormozására”. A nagyon forró serpenyőbe borsot és sót szórtunk, és lazacfilét négybe vágtuk, és mindkét oldalát 2 percig sütöttük. Ügyelni kellett, nehogy az kormozottból odaégett legyen.

HSZ-DSC_5109.jpg

A jéghideg vízben előáztatott, roppanós salátaleveleket megöntöztük a szójás öntettel, megszórtuk pirított szezámmaggal, és ráraktuk a lazacot. Az étvágygerjesztő kompozíciót evőkanálnyi wasabis-garis mártással tetéztük.

HSZ-DSC_5113.jpg

Karin helyben bekapta a művét. Ellenálltam a kísértésnek, becsomagoltattam, és hazavittem a Zasszonynak.

HSZ-kormozott.jpg

Hozzávalók:

Két adaghoz 10 deka, 2-3 cm vastag lazacfilét, két marék salátalevelet és egy csészényi pirított szezámmagot használtunk fel.

A szójás öntet hozzávalói:

1 dl szójaszósz

2 evőkanál (ek) rizsecet

1 ek méz

2 ek Dijon mustár

6 ek olívaolaj

2 ek szezámolaj

2 ek apróra vágott salotthagyma

 

A hidegmártás összetétele:

2 dl crème fraiche

2 ek sushigyömbér gari

2 ek wasabi krém

2 ek apróra vágott snidling (metélőhagyma)

11 komment

Címkék: Stockholm Kormozott lazac Szójaszószos öntet wasabis-garis hideg mártás

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr515731179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2014.01.04. 15:06:55

boldogat Zsolt! nekem tetszik :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.05. 09:11:11

@Benikuty: Köszi :-)

@Megvalósító Macska: Szép bizony. Nem tudom, hogy a kiváló minőségnek vagy a hirtelen sütésnek köszönhető az, hogy a lazac nem "habzik ki".

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.05. 13:16:51

Boldogabb Új Esztendőt minden benézőnek !

HSz: Nem néztek Rád furcsálkodva a becsomagoláskor ? :-)

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2014.01.05. 15:35:01

A "kormozott" valóban sokkal cizelláltabb kifejezés, mint az "odaégetett"! Ezentúl ezt fogom használni.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.05. 18:49:22

@"saját levében": :-))

@Mormogi Papa: Nem. (Élet)korom, na meg a nyakamban fityegő izé miatt sem :-))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2014.01.05. 19:02:41

@Hobbiszakács: Mint egykor a kéményseprő mondta volt:
A koromhoz képest jól nézek ki. :-)

Benikuty 2014.01.07. 15:38:47

Nálunk ami odakapott, esetleg kicsit megégett, "bivalybarna" a jelzője ;)

Attilajukkaja 2014.01.10. 17:28:49

De jo latni mindezt!!
A salatalevel szerintem zsenge mangold volt.
Ez az a zoldseg, ami szeretnem, ha Magyarorszagon ujra divatba jonne. En az erkelyemen novesztem, tegnap is szureteltem egy adagot belole.
Amugy irigylem Karint! Lettem volna a partnered!! :o)))

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2014.01.14. 17:30:23

Einpacken bitte! :)
Sztem szemrebbenés nélkül becsomagolták, már ha eleve nem volt kikészítve a nagy tekercs fólia, meg dobozok.
Nekem a wasabi mennyisége tűnik soknak, persze lehet, hogy északon bádogból van egyesek gégéje

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.15. 09:45:22

@nagypapi: Nekem is soknak tűnt, ezért amikor otthon készítettem megfeleztem. Kár volt, mert alig éreztem.

A régi e-mail címed (chello) nem működik :-(
süti beállítások módosítása