Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Stockholmi juhtúrós polenta

2017.12.19. 10:09 :: Hobbiszakács

sk2-dsc02809.jpg

Ránézésre túrós puliszka, pedig mégsem az.

A polenta már csak azért sem puliszka, mert a hozzávaló kukoricaőrlet/puliszkaliszt otto, azaz nyolc soros csőstruktúrájú, olasz kukorica fajtából készül, három „minőségben”: A "BRAMATA" durva, klasszikus-rusztikus kukoricaliszt, a "FIORETTO” szemcséi apróbbak. A belőle készült polenta krémes állagú. A harmadik, a "FUMETTO" a liszt finomságú őrlet.

sk2-dsc01854.jpg

Hozzávalók - a polentához

250 gramm „fioretto” minőségű kukoricaőrlet

1,250 liter víz

1 kiskanál só

Elkészítés:

A sós, langyos vízbe beleszórtam a "málélisztet". Habverővel keverve, mintha tejbegrízt főznék. Lassú tűzön felforraltam, és 30-40 percig főztem. Időnként megkavartam, hogy ne kapjon oda. Minél tovább főztem, annál selymesebb lett az állaga, és ahogy elkötelezett gurmék mondják, „előkerültek a rejtett lehetőségek”.

sk2-dsc01871-2.jpg

Bill Buford, a „Heat” szerzője, a New York-i Babboban kuktáskodott, és ott látta, hogy a polenta egy nagy lábosban főtt, és aki épp arra ment, az kavart egyet rajta.

Hozzávalók - a túrós polentához (négy személynek)

A kész polenta

100 -150 gramm ürömi füstölt szalonna

250 gramm csípős juhtúró, jelen esetben román "Brinza de burduf"

 sk2-dsc02785.jpg

Branza de burduf

A füstölt szalonnából apró csíkokat/kockákat vágtam, és lassú tűzön szalonnatepertőt/pörcöt készítettem.

A szalonnából kiolvadt zsír egy részével kizsírozott jénai edénybe polentát, túrót és szalonnatepertőt rétegeztem. Amíg a készlet tartott.

sk2-dsc02799.jpg

 180-200 C fokra előmelegített sütőbe raktam, és 40 percet sütöttem.

sk2-dsc02803.jpg

A folytatást az olvasó képzeletére bízom

2 komment

Címkék: Stockholmi túrós polenta

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr2313511157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2017.12.19. 11:24:45

Füstölt szalonna helyett próbáld ki guanciale-val ;)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.12.19. 14:55:48

@Benikuty: Guanciale beszerezve - legközelebb vele készítem! (A tippet - esetleg, talán :-)) - majd a kóstoló után köszönöm meg.)
süti beállítások módosítása