Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A jégkorszakban minden előfordulhatott...Ja, hogy akkor még nem álltak a szobrok? Kicsire nem adunk :-) (2024.11.30. 08:49) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: No ez az eredeti lakóhelyükön nem esett volna meg :-) (2024.11.28. 22:33) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Lesz az is: hóból :-) (2024.11.28. 16:40) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: - Te, ezeken már megint nincs sapka! (2024.11.28. 15:37) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @littke: Ma még tabu a béke, de egyszer ennek a háborúnak is vége lesz, és kezdődhet az óbégatás: "Miért hagytuk, hogy így legyen", és a "Soha többé háborút"... (2024.11.21. 07:33) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • littke: Szóval a fehérbe öltözés nem kamu, Hirosímában akin sötét ing volt súlyos égési sebeket szenvedett. Nos nekem úgy tűnik hogy az Ukrajnai dologban russian roulett megy, nem tartom bölcsnek a nyugat ... (2024.11.20. 15:27) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Gondolom, jót röhögnek a hazai "Kurultaj" fesztiválon ;-p (2024.11.20. 14:11) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: A Figaro is felfigyelt rá: www.lefigaro.fr/international/kit-de-survie-abri-anti-aerien-stock-de-vivres-ce-que-contiennent-les-brochures-preparant-les-pays-nordiques-a-une-guerre-av... (2024.11.20. 14:10) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A parancs eredetiben "Aviatie inamica", azaz "ellenséges légierő". A román szomszéd "sóhaja" pedig "Jaj a mi seggünknek"-et jelent. (2024.11.20. 09:47) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Nálunk a lepedővel hasravágódva kúszás javasoltatott ugyanarra. A Honvédségnél "alacsonyan szálló repülőgép" volt a beporzódásra és/vagy besározódásra kötelező parancs. (2024.11.20. 09:19) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: - Mért ülsz? - Sakkoztunk. - ? - Ütöttem a parasztot Jóska meg vitte a lovát. (2024.11.18. 12:49) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Ami pedig a pöcsétet illeti, romlatlan ífjú koromban ez a vicc járta: "Hogy hívják azt a pöcsétet, amelyet a fogdában nyomnak az iratokra? Fogda pöcsét." Arra is emlékszem, amit a b... (2024.11.18. 09:52) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Őszintén bevallom: nem láttam a filmet, csak a közelben levő középkori templom falfestményét. Ami pedig a sakkot illeti, egy másik (szó)vic: "Add fel magad a Sakkszövetségnél:Halálra ... (2024.11.18. 09:44) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Talán éppen egy huszár (lovag) elől menekítve. (2024.11.18. 08:22) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Erős, vidszatérő jelenetsor, mint a mutatók nélküli órák az Erdei áfonya (A nap vége) című filmjében. Mintha olvastam volna, hogy a végső állás egy feladvány? A festményen tábla szokatlan (5x7) mére... (2024.11.18. 08:19) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Utolsó 20

Címkék

Szerelmi bájillat

2009.08.03. 08:00 :: Hobbiszakács

 

A szúnyogok nem voltak kíméletesek az idén sem. Egyes közép-svédországi falvakban lehetetlenné tették a szabadban való tartózkodást. A rovarírtók puszta említésétől vöröset látó svéd hatóságok meghátráltak, és kivételesen beleegyeztek a permetezésbe. Ugyanakkor lázas sietséggel keresnek környezetkímélő megoldást az átokfajzat elpusztítására. Ha nem fogadtam volna meg azt, hogy ha még egyszer okos ötletem támad, azonnal elfelejtem, akkor most  jelentkeznék…
 
A hetvenes években történt. Béla kollegám a szintetikus feromonok előállításának nemzetközi hírű specialistája volt. Időnként meglátogattam a laborjában. Operabolond volt, hol a Traviatát, hol a Rigolettót hallgattuk lemezről, méghozzá ragyogó szereposztásban: Callas, Di Stefano, Tito Gobbi… A desztilláló készülékben állandóan valami halványsárga lötty buzgott. Béla időnként ellenőrizte a vízhűtést, és kicserélte a lefolyóból kicsöpögő folyadékkal telt lombikot. Laboránsa, Géza ragasztóba keverte az előállított feromont, és a pépet egy keménypapírból hajtogatott, dobozszerű alkalmatosság belsejére kente. Az így nyert „csapdát” felakasztotta a kutatóintézet udvarán álló szilvafára.
 
– A kártevő rovarok hím egyedei megérzik a nőstényeik feromonját, rászállnak a ragasztóra, és ott ragadnak. Kiiktatjuk őket a játékból. A nőstények gyermektelenül fognak sírba szállni - magyarázta Béla. 
 
Másnap reggel Béla úgy nézett ki, mint a szerző, akinek megbukott a darabja. Csak a tojáshéj hiányzott a hajából. Nemhogy egy lepke, de még egy árva légy sem volt a csapdában.
 
- N-n-nincs az a m-m-m-ódszer, amellyel rovarspecifikus f-f-feromont szintetikusan elő l-l-l-ehet állítani. - szólalt meg nagy nehezen Géza.
 
- Biztos az a termetes kutyaszar a kerítés mellett, az vonta el a rovarok figyelmét – vigasztaltam Bélát.
 
Béla hetekre bezárkózott a könyvtárba hormonokat tanulmányozni, Géza pedig áldozatos munkával összegyűjtött egy maroknyi szút, megőrölte őket, és szeszes kivonatot készített belőlük. A „natúr” kivonattal bekent egy csapdát, majd a szilvafa ágára aggatta. A kutyaszar volt az oka, vagy az, hogy a szú nem szerette a szilvafát, de Géza csapdájában másnap reggel csak egy mérges darázs ült.
 
A laboránsnőnk férje az Opera asztalosa volt, rajta keresztül három meghívót szereztem a Rigoletto bemutatójára. A jegyeket az utolsó pillanatban kaptam készhez. Bélát a belső telefonon hívtam fel. - Sikerült! - bömbölte a kagylóba. Gratuláltam, majd megegyeztünk abban, hogy este az Opera előtt várom őket.
 
Félórával az előadás kezdete előtt az Opera lépcsőjén álltam. Kellemes este volt, a közeli parkból orgona illatát hozta a szél. Időnként megszólítottak, nincs-e eladó jegyem. Sajnos nincs. Nincs. Sajnos. Nincs. Nincs. Egy mindenre elszánt szolid házaspár, szemüveges kislánnyal, tisztes távolságból figyelemmel követte minden mozdulatomat.
 
A napfény egyre magasabbra kúszott a homlokzaton. Toporogva néztem a sarok felé, ahonnan Béláékat vártam.
 
Bent csengő szólt, a lépcső kiürült. Elővettem a jegyeket, és elindultam a bejárat felé. Ekkor két, ünneplőbe öltözött alak tűnt fel a sarok mögül. Néhány száz káposztalepke, moly, pille és szúnyog igyekezett lépést tartani velük.
 
A szemüveges kislány apukája lepengette a jegyek árát. Szalonképtelenné vált kollégáimmal a sarkomban átvágtam a parkon. Beültünk az első kerthelységbe, és rendeltünk egy láda sört. A pincér mérgesen csapkodta az időközben éjjeli pillangókkal gyarapodott rovarkolóniát. Biztosítottuk arról, hogy a kíséretünkhöz tartoznak. Ennek ellenére ragaszkodott ahhoz, hogy előre fizessünk.

37 komment

Címkék: feromon szúnyogírtás a szerelmi bájillat

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr541273790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2009.08.03. 11:35:54

Frappans sztori :o))))

Az embereknek szant parfumokbe is tesznek hasonlo anyagokat, pontosabban nem rovar, hanem human feromonokat ;o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.03. 11:39:23

Tanulságos és mulatságos. Csak egy kérdés: akkor miért kell még mindig állítólagos szúgyogriasztókkal és irtókkal pepecselnünk (csak finoman!) ???

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.08.03. 13:43:47

@Attilajukkaja:

A rovarhímek „olfaktorikus apparátusa” érzékeny a nőstények feromonjaira. Embernél a szexi illatanyag a bőrben képződik, és azt a szaglóhám különleges területe, az orrüreg ekecsontján elhelyezkedő vomeronazális szerv érzékeli. A tisztálkodószerek gyakori használata megnehezíti az érzékelésüket, de a népszokások számos bizonyítékkal szolgálnak.

Régen okosabb volt gazdasági szempontokból az érzelmeket háttérbe helyezni, mert a szerelemből házasodókra izgalmas éjszakák, de nehéz nappalok vártak. A fiatalok mégis megpróbálták saját kezükbe venni a sorsuk irányítását, és furfangos módszerekkel igyekeztek szerelmet ébreszteni az áhított személyben. A szerelmi recepteket úgy cserélték, mint a manapság a süteményekét. Legtöbbször megpróbálták rávenni a kiválasztottat, hogy olyasmit egyen vagy igyon, ami az adományozó iránti szerelmét kiváltja. A lányok apróra vágott szeméremszőrzetüket kenyérbe vagy palacsintába sütötték, és azzal kínálták a gyanútlan legényt. Azok sem voltak restek: hónuk alatt apró tűszúrásokkal lyukacsossá tett almát hordtak, és úgy intézték, hogy az izzadságtól átitatott almát választottjuk megegye. Ettől az szerelmes lett, és ellenállhatatlan kényszert érzett házasodásra. (Ezt a módszert kutyatulajdonosok ma is alkalmazzák.)

A fáma szerint a preparált almát felfaló koca fülig szerelmes lett a legénybe, akit attól fogva mindenhova követett.
:-)

@Mormogi Papa: Jó kérdés...

:-)

Attilajukkaja 2009.08.03. 13:52:01

@Mormogi Papa:
Miert, miert?
Az ilyen kerdesekre egy valasz szokott jonni: mer oooooocsobb!

Attilajukkaja 2009.08.03. 14:05:24

@Hobbiszakács:
Wow! Te rendesen utanajartal a dolgoknak. Ez szimpatikus.
A mi kulturankba tenyleg beleivododtt (ha szabad a tema kapcsolatan ilyen kifejezest hasznalni) a szagtalanitas mindenekfeletti faktuma. Bezzeg mas nepeknel a puszi sem puszi, hanem az egymashoz hajolas es a szagmintavetel ritualeja. Ajakkal gyakran nem is erintik egymast, inkabb olelkeznek.
Amiket leirsz, arrol nem tudtam, de nagyon erdekesnek tartom. Igaz, ha a jeloltem egy fanszorzettel gazdagitott pogacsat kinalna nekem, akkor nem biztos, hogy ot valasztanam ;o)
(Na jo, ertem, hogy aprora vagtak, de ugy nem poenos!)
Egyet tudok, amikor meghazasodtam, nekem nagyon fontos volt, hogy a parom izzadtan is ki tudjon elegiteni. Akkor is ellenallhatatlannak tartsam (mert voltak ezzel kapcsolatos negativ tapasztalataim). A dolog kisse profan, de az elet resze.
Az angol talan ezert is nevezi az egymasratalalast kemianak. Mert valoban az!!!
A kozmetikaipar is rajott erre a furfangra. Nem a mindent lemoso samponba vagy tusfurdobe csempeszik be a nanomaolaris mennyisegu human feromont, hanem noknel a kolnibe vagy a parfumbe, amit akkor teszel magadra, amikor mar mosva/vasalva vagy es tetszeni akarsz. Ferfiaknal talan arcszeszbe, dezodorba. Az AXE hirdetese eleg nyilvanvaloan errol szol mar evek ota, nem gondolod?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.03. 14:42:17

@Hobbiszakács: Yukkával ellentétben úgy vélem azért, mert így drágább, ám sokkal jövedelmezőbb (kényelmesen, mindenféle plusz kutatást-beruházást mellőzve) egyeseknek :-(((
Ez már csak így van - miért gurul még mindig a legtöbb autós benzinnel? Nahát.
A népi praktikák (szerelemvarázslások) tárháza meg kimeríthetetlen. Ma azonban komoly akadály lehet, hogy az említett alapanyag (nem az almára gondolok:-) csak igen korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre a beretválási őrület miatt :-)
Pedig hát nem mindenkinek tetszik a kopasz domb.
Ez az eljárás nem veszélyes? Úgy hallottam, a macskabajusz apróra vágván belefúródik a gyomorfalba és igen fájdalmas kínlódás útján öröklétre szendert okoz... Ez nem lehet a kívánt cél :-) Legalábbis ebben az esetben.
Az illatanyag a bőrben képződik - de lehet, hogy nem mindenkit vonz egyformán. Bizonyos népcsoportok jól megkülönböztethető illatanyagai a legkevésbé sem vonzók számomra. (Kéretik nem kirekesztőzni: ez természetes dolog.)
Amúgy meg szerintem nem kizárólag a bőrben - már csak az ebek viselkedése is erre utal. Hogy a mai társadalom a természetes illatoknak ellensége, azt nem kell hangsúlyoznom: ez az asztalnál legalább annyi gondot okoz, mint az az ágyban...
Mert azt hitted, szervezeted kémiája rokon az övével, de becsaptak, csak rákenték a kozmetikumot. Azért egy egyszerű csók még mindig sokat elárul - míg nem szájsprézed magadat tízpercenként. (Rágó, fogkrém, cigi ápol és eltakar - később meg elkapar - hatod magad.)

Attilajukkaja 2009.08.03. 15:02:57

@Mormogi Papa:

Szinte mindenben igazat adok neked :o))))
Egyben sajnos nem: a ma hasznalatos altalanos rovarirto sajnos tenyleg olcsobb, mint egy szunyogokra celzott vegyszer. Igy a meheken kivul meg egy rahedli mas rovart is konnyeden kiirthatunk. Viszonylag kifizetodo aron. A svedek (es az EU) nem veletlenul agalnak az ilyen vegyirtas ellen. A mehek mar nalunk is teljesen a padlon vannak!!!!
Valahol, szerintem, ugyanazt mondjuk!
Abban igazad van, hogy az illatanyagok nem csak a borben, hanem mashol is keletkeznek. Es egy csok reven is kiderithetjuk, hoy tetszik-e a kivalasztott. De emlekezz arra is, hogy az izt es szagot erzekelo szerveink ossze vannak kotve egymassal, igy neha megteveszto, hogy pontosan mit is eszleltel.
Abban is igazad van, hogy egy parkapcsolatot nem a szagok tesznek tartossa, viszont mar az elejen jelezhetik, ha valami nem klappol.
A kozmetikusokat pedig baromira nem erdekli a szociologia, ok csak el akarjak adni a termekeiket. Vagy bejon nekik a dolog, vagy nem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.03. 18:38:40

@Attilajukkaja: Ha már elkezdtük:
Lehet, hogy a vegyianyag olcsóbb (akkor még nagyobb a haszna a gyártónak)de a végszámlát nézve többe kerül. Mint a DDT annak idején.

Nem akarok túl komoly vizekre hajózni (képzavarral sem), de az a bizonyos "valami nem klappol" sokkal jobb, ha az elején kiderül, mert a következmények a párkapcsolatra nézve is, de akár genetikailag is katasztrofálisak lehetnek.

Ide tartozik még az "allergia" nevű izé (inkább nem minősítem, annak végeérhetetlen vita lenne a következménye) mert emlékszem, gyermekkorunkban (JÓVAL kevesebb kemikália használata mellett) ugyan hallottunk róla, hogy van olyasmi: szénanátha - de nemigen hittünk benne, mert élő embert, akinek ilyen volt, nem látott senki...
És - bár ez megintcsak rosszízű vitákra adhatna okot, de állítom: a gyermekek átlagban egészségesebbek voltak. Igaz, a betegesebbek nem maradtak meg - de kik vagyunk mi, hogy mindenbe beleártsuk magunkat? A népesség mégis inkább növekedett, mert nem irtottak ki egészséges magzatokat ezerszám...
Na, elég.

Attilajukkaja 2009.08.03. 19:58:29

En eredetileg csak a feromonokrol akartam targyalni, de engem is izgat mindaz, amirol irsz.
Az allergia egy valoban komoly problema.
Gondolod, hogy van koze a feromonokhoz?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.03. 20:37:51

@Attilajukkaja: Hmmm, bevallom: gőzöm sincs. De ki tudja? Minden mindennel... ebben a városi létben.

Attilajukkaja 2009.08.03. 20:44:26

@Mormogi Papa:
Talan adjunk teret azokmak, akik tobbet tudnak a temarol, mint jomagunk.
Boritekolom, hogy hanyan lesznek :o)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.03. 20:52:00

@Attilajukkaja: Akkor ebben meg is egyeltünk - vagy miaszösz :-)))

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2009.08.04. 18:22:07

Anélkül, hogy belemennék a feromonok rejtelmeibe - mondjuk úgy: csapdájába - hadd idézzek egy verset, amely valamikor nagyon is tükrözte a lelkiállapotom; biztosan ti is jártatok hasonló cipőben.

Archibald MacLeish: Emlékvirágzás

Igen, és ha az évszakhoz nem illő meleg
Kitör majd az öreg jövő év utolján,
És az eső- és nyárszagú délnyugati szél
Sárga leveleiktől a nagy ágakat lecsupálja,

Te meg szürkületkor végig a Friedrichstrassén
Vagy Párizsban is te a szeles Szajna-parton
Bokáig gázolsz a lehullt levelek avarában,
És gondolataid változnak mint a szürke felhők,

Akkor nem érted majd, honnan hirtelen
Az édesség szívedben és szemedben a könnyek,
Csak állsz a június-hevű szélben a hulló levelek között:
Mikor is volt ez így? – kérdezed majd és: Kivel?

Erre nem is emlékszel majd, csak állsz ott,
Nyakad érzi a szelet, és érzed a szelet a ruhádban,
Meg a hervadt levelek szagát egy kert füvében,
És behunyod a szemedet: Kivel? - kérdezed majd és:

Hol is?

Attilajukkaja 2009.08.04. 20:42:55

@nagypapi:

Szep :o)
Ugy erted, hogy az oszi levelek, a meleg szel illata is lehet egy "lelki" feromon?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.04. 21:31:24

@nagypapi: Köszönöm a verset - nem ismertem még a szerzőjét sem.
@Attilajukkaja: Szinesztézia.

Attilajukkaja 2009.08.04. 22:44:39

@Mormogi Papa:
Szineztezia? Valami hasonlora gondoltam en is, de nem jutott eszembe ra ez a szo. Hat hiaba, aki tud, az tud ;o)
Valami reflexszeru, nem akaratlagos erzes, ami bizonyos szinek, illatok hatasara jon elo. Ezert neveztem "lelki" feromonnak. Szerintem egyre gondoltunk!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.05. 02:00:18

Idézet Wikiről:
A szinesztézia olyan mentális jelenség, amelyben egyik érzékszerv által keltett benyomás automatikusan aktivál egy másik érzetet, tehát például a betűkhöz vagy számokhoz az ember akaratlanul is színeket társít. A szó görög eredetű: syn – egység, aesthesis – érzékelés. Magyarul összeérzésnek is nevezik.

hu.wikipedia.org/wiki/Szineszt%C3%A9zia

Érdemes megnézni az irodalmi utalásokat magyarul :-)

Attilajukkaja 2009.08.05. 10:13:21

@Mormogi Papa:
A Wiki oldala ebben a temaban meglepoen jo. Belekukkantottam, de elolvasni mindent persze nem volt idom.
Hobbiszakacs irasa viszont nagyon jo. Latszolag egy egyszeru, valos (?) esetrol ir roviden es targyilagosan. Megis ugy beinditja az ember fantaziajat, hogy ihaj. Azt hiszem, hatassal volt ra a "Nyari olvasmany" Z-Jancsija. Nem mintha ertenek hozza, de mint olvaso aszondom, hogy jo uton halad. Meg nem egy Z vagy egy Orkeny (annal tobb a toltelek szoveg es kevesebb az ironia), de nagyon elvezetes. Orommel vennek tole tobb ilyen irast (is).

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.05. 11:57:37

@Attilajukkaja: A wiki nem minden lapja jó, sok egyéni véleményeket és tévedéseket is tartalmaz - de én nem vetem el teljesen. Legfeljebb kritikus szemmel olvasom.

HSz-nak még sok-sok szép írást kívánok, amivel megörvendeztet minket - itt, vagy máshol :-)

Attilajukkaja 2009.08.05. 12:24:50

@Mormogi Papa:
A Wikivel kapcsolatban is egyetertek. Nekem inkabb jo, mint rossz tapasztalataim vannak vele, de en is fenntartasokkal olvasom.
Hobbiszakacs ujabb irasait pedig elsosorban itt varom. Latszik, hogy uborkaszezon van,...de jol el vagyunk itt magunkban is :o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.05. 16:26:14

@Attilajukkaja: Azért most jobb, hogy az uborkának már nem kell megfelelnie a brüsszeli elvárásoknak :-)))
Így az uborkaszezonban arról tárgyalunk, amiről csak jól esik. Itt délelőtt-délben jól esett. Remélem, kitombolta magát. Felüdülésszámba ment a melegben. Bár most mérséklődött.

Attilajukkaja 2009.08.05. 17:39:24

@Mormogi Papa:
Miert, mar nem a meret szamit? Az uborkarol beszelek...
Amugy hol van az az itt? En Budapest XII. keruletebol irok. Egy pici eso itt is volt. Nem volt nagy szam.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.05. 19:12:28

Énmeg a Dr Ötkernél eggyel magasabb fokozatból...
Viszont a lányomék echte XII. kerület, mi meg voltunk egy ideig az elsőben is... szóval van helyisme a (nem Johann Sebastianról elnevezett) csomópontról :-)

Attilajukkaja 2009.08.05. 23:29:52

@Mormogi Papa:
:o)))))))
Csakazert is megertettem!
Nalunk eppen most esett egy nagyobbat. Gondoltam, hatha erdekel valakit ;o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.06. 00:15:41

@Attilajukkaja: Itt meg most nem, de sebaj. Még egy kicsit dolgozgatok oszt elteszem magam holnapra. Mert akkor is van nap. Remélem :-)

Attilajukkaja 2009.08.06. 01:10:40

@Mormogi Papa:
Nalam is kopott mar a maci, de ma mar nem lesz utana kefeles :o)

Zuzuka 2009.08.06. 09:04:22

nagyon jó a sztori, höhhöhö!
volt valaha egy parfűmöm amire buktak a rovarok, na azzal az illattal életveszélyes volt közlekedni, ezért elajándékoztam egy nem túl kedves ismerősömnek:)))
feromon ügyben nem vagyok szakértő, deeeeeeeee van aki tisztán is büdös és van aki izzadtan sem tud elriasztani magától... ez az élet.
a kép nagyszerű!!! hogy berepült az a szemtelen bogárka:)

Benikuty 2009.08.06. 16:34:26

:) Csinált volna almás pitét, mint én mindjárt.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.06. 16:55:07

@Attilajukkaja: Nem tudom, emlékeim szerint a sorrend fordított volt... :-)

(Elébb azt alítám, külföldről írsz - de ezek szerint csak a billentyűzeted nem kedvelei az ékes betűket :-)
Hát éktelenül írsz. (Ne vedd sértésnek, se sertésnek.)

Attilajukkaja 2009.08.06. 18:36:16

@Mormogi Papa:
Valoban idegenszivu a billentyuzetem,...de ezt altalaban elnezik nekem. A munkam miatt ritka, hogy magyarul kelljen kommunikalnom. Csak maganugyben teszem, mint most veled :o)

A szexualis eletem evtizedes problemaira viszont lehet, hogy ravilagit az a megjegyzesed, hogy nem a kopes utan jon a kefeles. Nahat!!!! Ebben a temaban meg kutakodom es beszamolok, ha kiderul valami egetvero ujdonsag!
(Megjegyzem, eddig igy sem volt tul rossz!)

Kedves Hobbiszakacs!

Bocsanat a sok finom, amde akrahogy is nezzuk, tragarsagert es azert is, hogy kihasznaltuk a blogod adta lehetosegeket a mi kis pajzankodasunkra. Ugy vagyunk ezzel, mint az 56-os ugynokok, akik ejjel a fekete autobol kikaszalodva bekopogtattak a gyanutlan kliens ajtajan: "Nem ellened jottunk, hanem ERTED!"

Mi sem rosszindulatbol, nem ellened tettuk, hanem tiszta hedonista indittatasbol!

Ha nem reagalsz erre sem, hat nem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.06. 21:47:37

Kedves Hobbiszakács! Megkövetlek én is.
De az dobja ránk az elsőt - aki elbírja :-)))
(És bérelt szakállat hozzá :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.08.07. 08:05:18

@Attilajukkaja: @Mormogi Papa: :-))

Én csak ülök, és dörzsölöm a szemem... honnan találtátok ki a következő posztom témáját? Ráhibáztatok?

Ez a borzasztó szó, a "ráhibáztatok", végigkísérte zsenge gyermekkoromat, elijesztett a népmeséktől. Tényleg, miért nem lehetett egyszerűen az eltaláltad szót használni?

:-))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.07. 08:39:29

@Hobbiszakács: Ha a tenyeredet dörzsölnéd, én elégedettebben dőlnék hátra :-)
Sajnos könnyen lehet, hogy arra az új posztóra már csak poszt festam (sic :-) ülhetek rá...
Üdv
MP

Zöme 2009.08.07. 10:07:54

szia!
bocsi hogy ide írok de nemtaláltam más üzenhető felületet:) csináltam egy blogot ami tulajdonképpen egy naptár a skandináviával kapcsolatos eseményekről(filmek, kiállítások, rendezvények stb). és azt szeretném kérdezni hogy mit szólnál egy linkcseréhez?:) ha kiteszed az enyémet énis kiteszem a tiédet:)
köszi:)
skandinavnaptar.blog.hu/

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.08.07. 10:35:38

@Zöme: Ajánlatod megtisztelő, köszönöm szépen, de link cserébe :-)) nem bonyolódom.

Megnéztem a blogodat, jó kezdeményezésnek találom, és sok sikert kívánok hozzá.

zsoltkukacstockholm.com

Attilajukkaja 2009.08.07. 10:41:04

@Hobbiszakács:
A "rahibazott" talan jobban kifejezi a talalat veletlenszeruseget, mint az "eltalaltad". Vagyis sokszor hibasan tippeltel es egyszercsak rahibaztal a megfelelo valaszra. El/kitalalni valamit pedig harombol kell ;o)
A kulonbseg arnyalatnyinak tunik, de ha rahibazol valamire, az valojaban sokkal erosebb, mintha eltalalod a valaszt, mert kisebb esellyel indultal. Nekem ez igy jon le.
Az en gyerekkorom talanyos szavai koze tartozott a "megbokrosodik" kifejezes. Nem ertettem, ha egy lo megijed, akkor miert nonek ki belole bokrok? Ma sem tudom pontosan, mi a kifejezes eredete: talan egy bokortol ijed meg a lo vagy az, hogy felagaskodik? Agaskodik, mint egy fa, de a megfasul szo mar foglalt volt (teljesen mast jelent), ezert maradt a megbokrosodik?
Csak spekulalok....:o))))
Amugy tukon ulve varom a kovetkezo posztodat! Csak nem a sved tragarkodasrol szol majd?

Attilajukkaja 2009.08.07. 10:45:59

@Mormogi Papa:
Neked van szakallad, ugye? Azon a csaladi kepen a Bagzomacskan tenyleg te vagy? Vagy csak vicc volt?
süti beállítások módosítása