Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Ajándékposzt (2) - Come si dice in italiano "főzelék"?

2009.12.15. 09:28 :: Hobbiszakács

   

17 éves voltam, mikor olasz pótanyukám megkérdezte, mi miket szoktunk enni. Reggelente az iskolabusszal utaztunk a közeli Feltre városkába, tipikus észak-olasz kisváros, Veneto tartományban. Ha délután kellett bejutni oda a mamma vitt be minket. Régi Fiat Unoval száguldottunk el a tóparton, végig a duzzasztó mellett a szerpentinen. Ezt sosem tudtam megszokni, halálfélelmem volt. Pótanyukám nyugtatgatott, harminc éve, minden nap kétszer megteszi ezt az utat, csukott szemmel is menne, bízzak benne.
A szomszéd település "nagy" közértjébe mentünk, a miénk összesen 30 házból állt, itt nem volt semmilyen bolt, mikor feltette ezt a bizonyos kérdést. 17 évesen nagyon nem érdekelt az, hogy mit eszem. Soroltam az egyszerűbbeket, húsleves, hús, krumplival és rizzsel, majd megakadtam a főzeléken, Hogy a csudába mondják olaszul azt, hogy főzelék. Nem találtam rá jó kifejezést. Magyarázni kezdtem volna, hogyan készül, de a nyelvi hiányosságon túl (bár ma sem tudnám, milyen olasz névvel lehetne a főzeléket illetni) volt némi konyhatechnikai hiányosságom is. Azt tudtam róla elmondani, kell hozzá borsó, tej, liszt, só és cukor. Próbáltam magyarázni, hogy tejben megfőzzük, aztán lisztet adunk hozzá, de a mamma csak nem értette, egyre azt ismételgette magában, ízlelve a szavakat: borsó, tej és liszt, de látszott, fogalma sincs, mit lehet ebből kihozni.
Azt hiszem, sikerült csúfosan bemutatnom egy olasznak a magyar gasztronómiát, azóta is ezt mondogathatja, volt itt egyszer az a magyar lány, hogy azok miféle furcsaságokat esznek. Hozzáteszem, ma sem vagyok egy nagy főzelékgyártó, a rántás, habarás valahogy nem megy. Tudom, tudom, a nem akarásnak nyögés a vége, tényleg gyűlölöm, mikor a friss zöldségeket lisztbe kell fullasztani. Sehogy sem tudom az arányokat eltalálni, vagy folyós, vagy olyan sűrű, hogy a kanál megáll benne. Pedig a gyerekek szeretnék.
Mostanában inkább úgy készítem, hogy a lisztet kihagyom, helyette a zöldségek felét leturmixolom ez lesz a teste, amivel sűrítem. Különösen tavasszal, friss tökből, karfiolból finom elkészíteni, mikor a zsenge zöldségeknek elég pár perc párolás, hogy megpuhuljanak.

_____________________________________________________________________

 

Az első ajándékposztot Fűszeres Esztertől kaptam.

 

HSZ megjegyzése: a kitalálós blog-játék "versenykiírását' megtalálod itt.

4 komment

Címkék: főzelék

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr301594852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzuka 2009.12.15. 17:45:13

Hsz, ez nagyon nehéz játék, de jóóóóó! szívesen olvasom az írásokat, bár fogalmam sincs kitől érkeztek - az is klassz hogy végül megtudjuk, és részemről be is kukkantok oda. ha annyi időm lenne amennyi nincs, már menne, mint a karikacsapás:)
itt pl.a főzeléksűrítés nagyon tetszik, és a póréhagymás kép... az csúcs!!!

Benikuty 2009.12.15. 17:59:51

Kitaláltam-vagy nem.

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2009.12.16. 10:13:45

Ez komolyan DV? BIZTOS voltam benne, hogy nem ő, hiszen az olasz városka csak megtévesztés :-D
Na, ennyit rólam...
süti beállítások módosítása