Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Ajándékposzt (3) - Nigella, semmi esetre

2009.12.16. 09:02 :: Hobbiszakács

Nemrég véletlenül belenéztem a Spektrumon Nigella Lawson, „Nigella, minden esetre (Nigella express)” című műsorának egyik epizódjába, amitől kissé kiakadtam és nem tudtam megállni, hogy ne ragadjak billentyűzetet.
Előrebocsátom, hogy nagy fogyasztója vagyok a főzős műsoroknak és szeretem is a gasztronómiai műsorokat. Vannak nagy kedvenceim a tévés szakácsok között, és vannak akiket ha nem is a kedvenceim, de ha éppen odakapcsolok szívesen megnézek, és nem kapcsolok tovább. Ez utóbbi kategóriába tartozott nálam Nigella Lawson. Régebbi sorozatait ismertem, és kedveltem is őket, még ha néha zavart is Nigella sutasága. Akárhányszor kést vett a kezébe, rettegve néztem, vajon mikor vágja bele valamelyik ujját a salátába. Még soha senkit nem láttam ennyire topán kezelni konyhai eszközöket.
Nem zavart különösképpen az sem, hogy az én ízlésemnek kicsit több késztermékeket használ a kelleténél a főzéskor, mert gondolom nem a magamfajta gasztrosznobokból áll a célközönsége, és sok háziasszonynak ezek praktikus tanácsok  lehetnek, hogyan spóroljanak időt és energiát a főzéskor. De amit a fent említett epizódban láttam, attól viszont nem kaptam szikrát percekig.
A történet szerint Nigella vendégül látta barátait, és ennek apropóján bemutatta nekünk nézőknek hogyan varázsolható fél óra alatt egy háromfogásos vacsora. Ehhez előételként tigrisrákfarkat „készített” marie rose   öntettel és salátával. Ez a következőkből állt:
Elővett a hűtőből egy csomag fagyasztott, készre főzött zacskós rákfarkakat és egy csomag előmosott zacskós salátát, amiket egy tálra tett, majd „elkészítette” hozzá a szószt, ami nem másból állt, mint üveges majonéz és ketchup keverékéből, pár csepp lime-lével, ami szintén bolti flakonos/dobozos volt a változatosság kedvéért.
Nabakker! EZT FŐZTED VAZZEG??! Csak meredtem a képernyőre mert egyszerűen nem hittem el amit láttam. Ő „főzött” tovább rendületlenül de a főétel és a desszert már el sem jutott a tudatomig, nem is emlékszem mik voltak, csak halványan dereng valami fokhagymás olajban sütés, - mondván mekkora időt spórolunk már azzal, hogy nem kell megpucolnunk egy fokhagymát és belereszelni az ételbe-, meg valami csokipasztillák is rémlenek a desszert kapcsán, hogy az milyen jó dolog is, és mekkora időpazarlás az már, hogy egy táblás csokit összetörünk... - Aha!
Azt gondolom, a praktikusságnak is vannak határai, legalábbis egy főzőműsorban. És ez bőven átlépte azt. Eszembe jutott, hogy milyen sokan nevezik Stahl „ducigerezd”Juditott Nigella-klónnak vagy utánzónak, de ezek után már jár a respekt neki, amiért tőle nem láttunk olyat, hogy valamelyik műsorában elővett volna mondjuk egy fagyasztott, elősütött dinóalakú csibefasírtot, hogy belefojtsa azt egy üveg Knorr mézes-mustáros mártásba, majd a sarki „mekiben” vett sült krumplival tálalja a vendégeinek.
Szerintem az igénytelenségre nincs mentség, nem érdekel, hogy a megcélzott 30-as elfoglalt városi szingli nők, mint célközönség kedvéért, vagy valami más miatt lett ilyen ez sorozat. Nagyot csalódtam, mert a régi műsoraiban olyan nagy szenvedéllyel beszélt az ízekről, a főzés öröméről. Hová tűnt az a „domestic goddess”?
Én készségesen elhiszem, hogy az emberek elfoglaltak, sokaknak nincs idejük órákig főzőcskézni, és ők ebből a műsorból biztos több használható ötletet is kaphatnak, de könyörgöm, ne legyen ez már követendő példa!
Míg a többi tévés szakács „népnevel” és vért izzad, hogy rábeszélje az embereket, vásároljanak inkább a piacon friss, egészséges alapanyagokat, főzzenek bátran, szakítsanak rá időt és ne a szupermarketek készételeit mikrózzák otthon, jön Nigella, és angyali mosollyal söpri be barátaitól az elismerést, hogy „...megint mekkorát alkottál itt nekünk, és csak fél óra alatt...” - Na ja!
És végül a műsorban, mintegy epilógusként, láthatjuk Nigellát, ahogy éjjel a sötétben lesettenkedik a konyhába, kinyitja a hűtőt, és mennyei örömmel az arcán, tömi magába a maradékot. - Basszus!
________________________________________________________________
Az előző, 2-ik ajándékposztot Dolce Vita küldte.

HSZ megjegyzése: a kitalálós blog-játék "versenykiírását" lásd itt!

14 komment

Címkék: nigella semmi esetre

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr821594802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olzka · http://olajzoldlevelekkeken.blogspot.com/ 2009.12.16. 10:02:29

:)) Köszönöm, hogy az ondolált, ősz csigák alatt, most oldalról is megpillanthatom a nyaki redőket. Nagy kedvenc ez a kép!

Lehet, hogy elhallatszik, mekkorát csaptam a homlokomra az előző feladvány megoldása miatt...

Zuzuka 2009.12.16. 14:15:50

a képek naggyon gyanúsak, Nigellát még nem is láttam :S
ha tehetem Gordon Ramsayt nézek, főzök - próbálkozom:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.16. 14:52:38

"az én ízlésemnek kicsit több késztermékeket használ a kelleténél a főzéskor"
valamint:
"Elővett a hűtőből egy csomag… zacskós rákfarkakat"
Mindkét esetben egyes számban kellene álljon a tárgy. (Esetleg "az én ízlésemhez képest túl sok…" vagy egyszerüen: "szerintem túl sok…")

Egyéb ínyencségekröl nem is beszélve. (Elnézést, nincsen hosszú ékezetes ö-im és ü-im.)

Szóval egyetlen mondatrésszel érthetünk egyet a szemelvényböl:
"az igénytelenségre nincs mentség…"

Aki nem tud magyarusul…

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.12.17. 08:17:10

@olzka: @Zuzuka: A képeken szereplő idős (?) hölgy a stockholmi Óváros főutcáján szobrozik :-))

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2009.12.17. 10:59:07

Hát, ezt se találtam volna ki soha :-)

bolletje 2009.12.18. 08:54:25

Mintha rémlene valami Stahl-féle tubusos gulyáskrémes spagetti... többet nem tudok, mert soha nem nézem Stahlt, ezt is csak valami gasztroblogon olvastam elrettentésként.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.18. 13:49:41

@bolletje: hát nem tudom, de ez a gulyáskrémes spagetti, már a nyolvanas évek közepén is "divat" volt :) nem hinném, hogy stahl találmány...

peppermint 2010.01.25. 10:53:01

Mint ahogy jóformán nincs is Stahl-nak saját találmánya.

Benikuty 2010.01.25. 21:18:17

@peppermint: meztelen a király. Mint oly sok másik.

Attilajukkaja 2010.01.26. 13:54:06

@peppermint:
Nem terveztem, hogy erre reagalok, de Benikuty beirasa felbatoritott.
Miert is kellene egy jo mediaszkacsnak feltalalnia valami ujat? Nem vagyok Stahl prokatora, de o megtanult valamit, amit probal tovabbadni a magyar haziasszonyoknak, illetve haziuraknak. Mert nagyon raszorulnak! Nem talalt ki semmi ujat, de olyasmit mutat be, amirol sokunknak fogalma sincs, raadasul nagyon megnyero stilusban. En orulok a musoranak, meg akkor is, ha nem tekintem magamat celkozonsegnek. A gyerekekkel valo fozes pedig nagyon is szorakoztat! Majd akkor fikazom Stahlt, ha valaki jobbat produkal nala a TV kozcsatornajan. A Paprikan szereplo szakacsok sem kulonbek nala.
Tanuljunk meg vegre orulni annak, amink van.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.08.06. 00:10:34

Nincs valami jó kedvem, ez a Nigella-s bejegyzés megmosolyogtatott. A Stahl összefüggéssel egyetemben. Amúgy szimpi a csaj élőben, találkoztam már vele, a képernyőn viszont "kereskedelmi szaga van". Egyszer néztük Ramsayt éjszaka a tévében a lányommal, azt mondja nekem a lányom, ez fickó olyan a konyhában, mint te, be van sózva, fel van csigázva, látszik, hogy mindene az, amit csinál. Mondom neki, hogy biztos skorpió. Megnézte azonnal a laptopján és csak nevetett....

Ma ledobtam az égszíjat Benikuty-tól, hisztériás rohamot kapott egy kis "szópárbajtól". Ha férfi lennék, akkor nem rohamot kap, hanem visszavág, és csőd nélkül kialakult volna egy jó kis csörte.
Ha újra kezdeném, akkor férfinak állítanám be magam a neten. A lányok élvezettel csacsognának nekem, a férfiak pedig nem élnének meg minden szót presztízsveszteségként tőlem.
Bocsánat, hogy ide járok át "magamban beszélni", de jól érzem itt magam. Olyan ez a stand by blog, mint a nyugalom szigete.
Köszönöm.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.02.05. 20:53:13

@nemvagyokmesterszakacs: égszíj... :DDD Megnézem, hogy állítod be Magad férfinak a neten! :)
süti beállítások módosítása