Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A jégkorszakban minden előfordulhatott...Ja, hogy akkor még nem álltak a szobrok? Kicsire nem adunk :-) (2024.11.30. 08:49) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: No ez az eredeti lakóhelyükön nem esett volna meg :-) (2024.11.28. 22:33) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Lesz az is: hóból :-) (2024.11.28. 16:40) A stockholmi moaik
  • Mormogi Papa: - Te, ezeken már megint nincs sapka! (2024.11.28. 15:37) A stockholmi moaik
  • Hobbiszakács: @littke: Ma még tabu a béke, de egyszer ennek a háborúnak is vége lesz, és kezdődhet az óbégatás: "Miért hagytuk, hogy így legyen", és a "Soha többé háborút"... (2024.11.21. 07:33) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • littke: Szóval a fehérbe öltözés nem kamu, Hirosímában akin sötét ing volt súlyos égési sebeket szenvedett. Nos nekem úgy tűnik hogy az Ukrajnai dologban russian roulett megy, nem tartom bölcsnek a nyugat ... (2024.11.20. 15:27) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Gondolom, jót röhögnek a hazai "Kurultaj" fesztiválon ;-p (2024.11.20. 14:11) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: A Figaro is felfigyelt rá: www.lefigaro.fr/international/kit-de-survie-abri-anti-aerien-stock-de-vivres-ce-que-contiennent-les-brochures-preparant-les-pays-nordiques-a-une-guerre-av... (2024.11.20. 14:10) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: A parancs eredetiben "Aviatie inamica", azaz "ellenséges légierő". A román szomszéd "sóhaja" pedig "Jaj a mi seggünknek"-et jelent. (2024.11.20. 09:47) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: Nálunk a lepedővel hasravágódva kúszás javasoltatott ugyanarra. A Honvédségnél "alacsonyan szálló repülőgép" volt a beporzódásra és/vagy besározódásra kötelező parancs. (2024.11.20. 09:19) Mi a teendő, ha nyakunkon a háború?
  • Mormogi Papa: @Hobbiszakács: - Mért ülsz? - Sakkoztunk. - ? - Ütöttem a parasztot Jóska meg vitte a lovát. (2024.11.18. 12:49) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Ami pedig a pöcsétet illeti, romlatlan ífjú koromban ez a vicc járta: "Hogy hívják azt a pöcsétet, amelyet a fogdában nyomnak az iratokra? Fogda pöcsét." Arra is emlékszem, amit a b... (2024.11.18. 09:52) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Hobbiszakács: @Mormogi Papa: Őszintén bevallom: nem láttam a filmet, csak a közelben levő középkori templom falfestményét. Ami pedig a sakkot illeti, egy másik (szó)vic: "Add fel magad a Sakkszövetségnél:Halálra ... (2024.11.18. 09:44) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Talán éppen egy huszár (lovag) elől menekítve. (2024.11.18. 08:22) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Mormogi Papa: Erős, vidszatérő jelenetsor, mint a mutatók nélküli órák az Erdei áfonya (A nap vége) című filmjében. Mintha olvastam volna, hogy a végső állás egy feladvány? A festményen tábla szokatlan (5x7) mére... (2024.11.18. 08:19) A hetedik pecsét - Sakkparti a Halállal
  • Utolsó 20

Címkék

A lóvá tett fogyasztó...

2013.02.18. 08:08 :: Hobbiszakács

avagy mi minden lehet a mirelit lasagneban, hogyha egy lovat el lehet rejteni benne?

SK-AZH_7043.jpg

A lóhús-gate - a hamisan felcímkézett mirelit lasagne-készítmények - valóságos rémhír-cunámit okozott. Pedig a lóhús emberi fogyasztásra kiválóan alkalmas. A pogány időkben halotti torok és áldozati vacsorák főfogása volt, gonosz hittérítők tették tilalomlistára. A rémhírek fele sem igaz, a pápa nem a pogány idők szokásainak visszatérte miatt mondott le. Mint ahogy az sem bizonyított, hogy nyerít, aki evett belőle.

Amúgy a minőségi lóhús drágább, mint a marhahús. Csak az darálja be a lasagneba, akinek elment az esze. Arra ott van a csirkemáj, amit azért szoktak hozzáadni, hogy zaftosabb legyen.

SK-PH-AZH_3040.jpg

Időközben megállapíttatott az, hogy az elemzések nem mutattak ki emberi szervezetre káros hatású fenilbutazont az ételben, ergo a lóhús fogyasztása nem jelent kockázatot. Addigra a Findus cég már visszavont a kereskedelemből 20000 adagot, és a tervek szerint biogázt készíttet belőlük. Ahelyett, hogy ragasztottak volna rájuk egy-egy „Lóhúst is tartalmaz” cetlit.

Maradtak a kérdések: Mi mindent nyeletnek le velünk? Mi a garancia arra, hogy a szavatossági időt betartják? És mi történik az évente nyomtalanul eltűnő pacikkal? (Svédországban, ahol több a ló, mint a szarvasmarha, évente tízezerre rúg a számuk.)

SK-PH-AZH_3507.jpg

Minden csoda három napig tart, a hullámok lassan elsimulnak. Egy nap aztán valaki csikóhalat talál a harcsapaprikásban... és kezdődik elölről.

"Lapzárta után" érkezett "Az Öreg" hozzászólása:

Amikor feltettem a kérdést a Mirelite-Mirsa társaság tulajdonosának, Dr. Losó József úrnak, hogy: „mi minden lehet a mirelit lasagneban?”  a válasz az volt: „a MIRELIT” szó, mert, mi lasagne-t (különösen lóhússal töltve) nem gyártunk, viszont ez a márkanevünk. 

Egy kis visszatekintés: 1945 –ben az APIS Rt csontfeldolgozó üzemét gyorsfagyasztott termékek gyártására alakították át, és a termékei, a Frigelite helyett a cég nevéből, mozaik szóként kialakított: „M”-ezőgazdasági, „I”-pari, „R”-észvénytársaság, „ELITE” terméke – nevet kapták.

Sajnos a „mirelit” szót Magyarországon, sokan fajtanévként kezelik, nem tudva, hogy ez egy védjegy, és a védjegyjogosult nem járult hozzá, hogy fajtanévként használják védjegyét.

 

39 komment

Címkék: Lóhús-gate Csikóhal a harcsapaprikásban lasagne gate Findus

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr605085033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.18. 17:28:58

Anyu Pesten a második világháború alatt és után nem egyszer látta, hogy embertársai nagy darabokat vágnak ki a megfagyott lótetemekből és viszik haza megenni.
Ők legalább tudták, hogy mit esznek...
Szörnyű.
Én is tudni szeretem/szeretném, hogy mit eszek. Ha esetleg nincs másra módom, akkor is tudjam, hogy mi lesz a pocakomban.

piszt-ráng 2013.02.18. 18:05:25

Ehhez hozzászólni nehéz ,hogy senkit ne sértsél meg! Vaddisznót szegényt ne együnk mert 98%-ban az eszik mint az emberek/célozva,hogy kanibálok vagyunk.Tény akinek az észbeli tevékenysége azonos, az szerintem se egye./ Tény Európa nagy részén a lóhús nem mindennapi eledel. A ló az ember társa munkába, harcba.vadászatba és szinte baráti szálak fűzik az embert a lóhoz.Nekünk szürke marháink vannak és mióta menyem azt mondta,hogy az ember a barátját nem eszi meg,nem nagy a marhahús fogyasztásunk.!!Tény bolti felvágottakat fogyasztanak amelyben szintén van marhahús.Azok nem a mi barátaink.!!Mi örülünk,hogy.másnak nem barátai a mi marháink,mart akkor nem tartanánk őket és kipusztulnának.Kimondottan húsfajta lovakat nem vennék /ennék/ akkor már nem tudnánk róluk.Aki azért tartaná mert szépek azoknak vállalok,lótartást önköltségi áron /ez nem reklám,lószeretet /Eddig ennyi úgy is tudom,hogy ennyi nem elég a témához.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.18. 18:53:54

@piszt-ráng: Nem mintha szívesen ennék lóhúst, inkább arra helyezem/helyeztem a hangsúlyt, hogy lovat ne adjanak el marhának és polipot madárnak.
Nagyon szeretem a húst, az állatokat is, úgy látszik simán elfogadom, hogy ragadozó vagyok. Se a nyúlhússal, se a galambhússal nincs problémám. Igaz, a galambot, mint állatot nem nagyon csípem (erről Konrad Lorenz tehet).
Lovat, kutyát nem ennék, ha nem muszáj. A macska, hm... nem tudom, talán inkább nem.
Egyszer megkérdezték, mi a kedvenc állatom. Mondtam, a tehén.
- Azért mert olyan aranyos bumfordi?
- Nem, azért, mert minden részét hasznosítani lehet - válaszoltam, magamat is alaposan meglepve, milyen kegyetlenül praktikusan gondolkodom olykor, háttérbe szorítva széplelkű oldalamat...

piszt-ráng 2013.02.18. 19:22:53

@fiam: Ló,kutya,macska és még egyéb húst eddig ne ettem,tény hernyót poloskát nem kívánom meg ha bármilyen egészséges is.Békát, csigát, kagylót szívesen eszem.Egyszer Karrarában ettem egy salátát 7-13 milliméteres halacskák voltak benne.Nagyon finom volt.Ebéd után mondom a feleségemnek -nem is tudtam ,hogy a hal szeme, bele ilyen finom! Miért nem volt megpucolva? -Gondolod azt a sok minit meg tudták pucolni! Bele betegedett és 2 napig semmit nem evett.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2013.02.18. 21:05:59

Szerintem itt nem arról van szó, hogy lóhúst együnk-e vagy marhát, mert azt mind el tudjuk dönteni, hogy mit akarunk megenni vagy mit nem.
Hozzáteszem, azt is tartsuk tiszteletben, ha mások mást szeretnek megenni, mint mi.
DE. A piszkos multi zsebvájók ne csapjanak be minket azzal kapcsolatban, ha pörkölt skorpió ollót kínálnak, mégis polipcsápvéget adnak kékre főzve egy fagyasztással sokkolt ételben. Mert ennek mindig van valami visszaható oka, legfőképpen a a föntebb említett "üzleti kör" bankszámla forgalmára. Amit sajnos nem a magyar ÁNTSZ ellenőriz, amely mint tudjuk, még a Serrano előállításának technológiáját sem véli elég biztonságosnak magyarhonban.
Én nem érzelmi, hanem nagyon is üzleti bicskanyitogatásnak érzem ezt az arcátlan, de egyáltalán nem meglepő üzleti fogást. Ráadásul a Findus nem a kis pénztárcájú vásárlónak spórol, hanem a balga fizetőképeseket szívatja. Talán nem ok nélkül ... :D

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2013.02.18. 21:24:29

Bocsánat, elfelejtettem megemlíteni, hogy mivel lóra specializálódott vágóhidakat nem igen ismerek, így sejthető, hogy a termékekbe beépített lóhús nem lóra specializálódott vágóhidakról származik ... ahogyan a forgalomban lévő más, "hétköznapi" húsfélék esetében ez megszokott. Egyébként a lóhús valóban nemes és drága húsféle volna. A "döghús" viszont nem olyan drága, mint tudjuk.

piszt-ráng 2013.02.19. 05:20:27

@fiam: (erről Konrad Lorenz tehet).Ö megfigyelte,ha a farkas a farkassal,kutya a kutyával verekedett a vesztes alkalmazta a megadom "pózt"-nyakát felkínálva a gyilkolásra alkalmas agyaraknak ,győztes nem ölt.Galambok egy zárt térben nem ölésre kialakult-magok csipegetésére teremtett-csőrükkel addig csipegették egymást míg az egyik elpusztult.Az állatvilágban a FEGYVER kialakulásával vele jár az ölési GÁTLÁS kialakulása.A nagy betűs EMBER fegyvereinek fejlesztésével egyre GÁTLÁSTALANABBUL ÖL.Élelmiszer előállításnál ,forgalmazásnál sajnos előjön ez a gátlástalanság TISZTELET a kivételeknek.Lónál lóvá tesznek bennünket a marháknál meg marhául átvernek.Kereskedelmi multik 2011-ben több szürke marha húst értékesítettek mint amennyi 5 év alatt került levágásra-nem az említett-van nekünk hazai is nemzeti színű szalaggal.Éttermekben a bécsi szelet nem borjúból készül a szürke ott sem mindig szürke.Nagyok nagyba a kicsik kicsiben gátlástalanok TISZTELET a kivételeknek.Milliók éhen halnak és ELÉGETIK az ennivalót . Óriási büntetés mellett elvitetném egyesekkel az éhezőknek.Konrád Lorenz erről nem tehet,galambokat nem kell összezárni és akkor nem bántják egymást.

piszt-ráng 2013.02.19. 06:06:16

.A nagy betűs EMBER fegyvereinek fejlesztésével egyre GÁTLÁSTALANABBUL ÖL.Ezt nem Konrád Lorenz írta.Megfigyelését én vonatkoztattam az emberre.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.02.19. 11:45:32

A gyilkos egyre inkább elidegenedik áldozatától. Részben azért, mert valóban nem ismeri (avagy nem akarja ismerni) - amire a nagyvárosok lehetnek példák; részben mert azért, mert fizikailag kerül távolabb az áldozatától. Eladdig, hogy az áldozat meg sem jelenik elötte - még sematikus ábraként sem. A lopakodókat, drónokat irányítók "csak számítógépes játéknak" látják-láthatják a harcteret…
Hogy az ember alapvetően ilyen-e, vagy csak az ősi bírvágy ölt egyre borzasztóbb formákat; beleértve, hogy az érdekérvényesítő már régen nem önkezével gyilkol (ami veszélyes és piszkos dolog ugyebár), hanem leginkább termékekkel és ideológiákkal… nos, ezt nem tudom.

bacsacc 2013.02.19. 15:10:01

Valahogy ez jutott eszembe:

James Clavell
Patkánykirály

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.19. 15:15:02

Pontosan! Ha emlékezetem nem csal, akkor a 70-es végén a Rakéta közölte folytatásokban.
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.19. 15:19:50

@Mormogi Papa: A lopakodókról alkotott vélemények, kommentárok közül a legszimpatikusabb szerintem az, hogy ezentúl az alkájdások sem tudnak nyugodtan nyaralni a Rivierán.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.19. 15:21:48

@piszt-ráng: Valahol olvastam, hogy az ember az egyedüli élőlény - nem akartam állatot írni - amelyik akkor is vadászik amikor nem éhes.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.19. 15:29:14

@nemvagyokmesterszakacs: A döghús gyanúja nem mindig alaptalan. Arra is kell gondolni, hogy nem mindig ér időben a vágóhídra a szállítmány. Mekkora a valószínűsége annak, hogy eldobnak fél tonna húst? Utólag nehezen lehet megállapítani, hogy betegség vagy végelgyengülés okozta az idő előtti kimúlást.

- Tessék mondani, gyenge ez a marhahús?

- Persze, hogy az. Saját szememmel láttam, ahogy a marhát a vágóhídra támogatták.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.19. 15:31:38

@fiam: "minden részét hasznosítani lehet" -A számik (azaz lappok) is így tekintenek a rénszarvasra.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.19. 16:01:42

@bacsacc: Szeretem én is. Nem a patkányokat, a könyvet :)

@Mormogi Papa: Amikor még közel volt a gyilkos és az áldozat - paraszti életforma - akkor is öltek. Sőt, minden malackának, pipikének megvolt a neve (bárányoknak stb.), mégis levágták, amikor arra került a sor.
Ha erre értetted, hogy a "gyilkos" messze kerül az "áldozattól".
Az kétségtelen, hogy sokkal szenvtelenebb lett minden, mintha kihalnának az érzelmek az emberekből. Ezért lenne jó, ha minél többen olyan "felesleges" elfoglaltsággal is múlatnának némi időt, mint szépirodalom olvasása...
De hát a tendencia nem ez és ezt még hallgatólagosan támogatják is :(

cyan 2013.02.20. 00:49:01

Pont a napokban került elő egy írás FB-n.
GYENGÉBB IDEGZETŰEK NE OLVASSÁK EL!!!

"Sajnos tudtam róla, de ez a cikk megdöbbentett!
Vemhes kanca vizelete, röviden PMU. „Természetes forrásból származó”. Így jelöli a gyártó a dobozban lévő használati utasításban a gyártmányt, a Premarin-t. A Presomen a Németországban leggyakrabban felírt ösztrogén hormon tartalmú készítmény, s jelenleg kb 1 millió nő szedi. Mit tenne ön, ha a hátralévő életében az orvos ló vizelet tartalmú gyógyszert írna fel önnek? Bizonyára elküldené pszichiáterhez, ugye? De ha az orvos a Presomen nevű ártalmatlan pirulát nyomja a kezébe, akkor valószínűleg éppen úgy mint az a cca 1 millió változó korban lévő nő, hálásan megköszönné a gyógyszert. Arról azonban, hogy az a bizonyos „természetes forrás” 75 ezer vemhes kancát jelent, amelyeknek csaknem egész életüket az USÁ-ban és Kanadában működő mintegy 600 zsúfolt PMU farmon kell töltenie, nem szól a fáma. Az illető nők a nevezett Premarin vagy Presomen nevű gyógyszert a menopauza beköszöntével a női szervezetben csökkenő ösztrogénszint miatt fellépő kellemetlen tünetek ellen szedik. A gyógyszer alapanyagához vemhes kancákra van szükség. A 11 havi vemhességből 7 hónapig (október – április) a kancákat éjjel és nappal egy istállóban lekötve tartják annak érdekében, hogy a szükséges vizeletet a hátsó felükhöz rögzített berendezéssel felfoghassák. A kancáknak az állásokban annyira szűk helyük van, hogy még arra sincs módjuk, hogy lepihenjenek. Számos PMU kancát idő előtt vágóhídra kell küldeni. Ennek fő oka a mozgás hiány amely a végtagok károsodásához vezet. Annak érdekében, hogy a lehető legsűrűbb vizelet koncentrátumot kapják, a kancáknak csak kis mennyiségben adnak ivóvizet, így a folyamatos szomjúságtól vese és májkárosodást szenvedhetnek. Ez a másik oka az idő előtti pusztulásnak. A cca 75 000 csikót, amely évente születik, mint felesleges„mellékterméket” négy hónaposan elveszik az anyjától és hús aukciókon értékesítik. Vannak csikók, amelyeket a farmon felhízlalnak és onnan szállítják a vágóhídra. Sajnos sem az orvosok, sem a patikusok nem szolgálnak elég felvilágosítással arra nézve, hogy vannak már növényi szerek is melyek előállításához nem kell a kancáknak ilyen szörnyű szenvedésen keresztülmenni.

(Fordítás német nyelvről a Pferdeshutz – Ein Herz für Pferde facebook oldaláról)
Képaláírás: Wer schweigt, stimmt zu - Aki hallgat, egyetért!"

Talán itt is kereshetnék a svédek az eltűnt lovaikat.
Vagy az éjjel a románok ellopták az ő lovaikat is.

piszt-ráng 2013.02.20. 04:14:38

@Hobbiszakács: Egyet értek - - jelben írtak sértőek lennének Konrád Lorenz kedvenceire.

piszt-ráng 2013.02.20. 06:02:32

@cyan: Teljesen egyetértek veled,lehetne növényi is.Vízi energia mennyivel környezet barátabb mint a benzin vagy a gázolaj,de nekünk nem kell Gabcsikovó se Nagymaros.Majnán 30 kilométerenként van egy vízi erőmű ott környezet barát csak itt nem.SAJNOS és még egyszer SAJNOS a nagyüzemű mezőgazdasági termelés -emberi szemmel-ilyen.Ez a pisi is agrárprodukt.! Például a tojás. Egy ember átlag évi fogyasztása 300 db.Ezt 2 kapirgáló tyúk termelése.10 négyzetméter a nevezett állat ideálit területe.Négy tagú család tojás ellátásához 80 négyzetméter terület kell.M.o. átlag lakásméret 76 négyzetméter.Emberek egymás fölé zsúfolódnak de a tyúkoknak az nem jó- állítják egyesek.. Nem értem a nyelvüket,de lehet,hogy azt mondják jobb nekem a panel nem kell kapirgálnom állandó a hőmérséklet legjobb ételeket tesznek elém tojok én ...! Ló produkthoz visszatérve.Ravazdon egy ló tenyésző lovásza is gyűjti az értékes nedűt,ott úgy élnek a lipicaiak ahogy kell ,csak a csikós ügyességén múlik a mennyiség.Prémiumnak megfelelő de gyógyszergyár igényét így nem lehet kielégíteni,és megélni sem lehetne belőle. Amit közre adtál nagyon jó anyag.nem tudtam,hogy ezt csinálják és így .Európában ezt nem lehetne ÁLLATJÓLÉT( nagyon ellenőrzik) Csak hogy olyan tojást együnk amelyiket kapirgáló tyúk tojt 200 000 000négyzetméter terület kell,hús baromfihoz 3 szór ennyi mert 6 hét helyett 4-5 hónap alatt lesz rántani való.

cyan 2013.02.20. 07:23:53

@piszt-ráng: én már a mangalicán is összehúzom a szemöldököm. A sok sznobnak biztos jó. Mert amelyik mangalicát úgy tartanak, etetnek, mint a normál disznót, az semmivel sem lesz jobb annál. A mangalica lényege a ridegtartás, kicsapni az erdőre makkot túrni, mint a vad társai, na majd akkor lesz egészségesebb a húsa.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2013.02.20. 12:30:13

Nemrégiben kaptam aputól egy kis kifejezetten lókolbászt. :) Nagyon finom volt!!! És szeretem a nyulat, bárányt is, bár igazán különleges állatot még nem ettem.
@cyan: Nagymamám egyik ősi bölcsessége kipattogzott arcbőrre a saját vizeletünket felfogni, és azzal megmosni... Mondta mindezt, mikor az én kényes városi bőröm egyik nyáron nem bírta a patak vizét. Pár nap múlva kutya bajom nem volt fent nevezett "gyógymód" bevetése után. :)
Most itt nem térnék ki rá, minek van természetes bőrfeszesítő, megújító hatása még arcra "kenve", aminek szintén nem ez a hagyományosan megszokott szerepe, ellenben a hatása látványos. ;)

cyan 2013.02.20. 13:30:15

@Enchantée: a cikk sem a gyógymód ellen íródott, hanem a lovak embertelen tartása miatt! Te sem hetekig a szűk wc-be zárva, néhány csepp vízen élve (hogy minél sűrűbb koncentrátumod legyen) gyűjtötted össze a "gyógyszert".

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.02.20. 15:23:14

@cyan: Van némi átfedés a poszt eredeti témája és e cikk között. Mindkettőből kiderül: bár "az vagy, amit megeszel", az embernek legtöbbször fogalma sincsen arról, mit is etetnek meg vele - legyen szó konkrét, avagy jelképes etetésről :-(

@fiam: Hozzászólásom nem az állatok lemésztárlásáról szólt - bár nyilván kevesebb húst fogyasztatánk, ha mindenkinek magának kellene elvágnia azokat a nyakakat… jómagam állhatnék vegának :-P

@Hobbiszakács: Hmmm, szerinted ott kell keresni őket? A vezetőiket még csak-csak, ám a merénylőket aligha…

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.02.20. 18:47:50

Molnár Gábor valamelyik könyvében olvastam - ő az, aki a brazil őserdőben élte le az élete nagy részét - hogy lovakat megmegmaratnak mérgeskígyóval, és a lecsapolt vérsavóból állítják elő az emberéletet mentő szérumot.

Hanem hogy vidámabb témára váltsunk, jöjjön a következő poszt.

cyan 2013.02.20. 20:39:27

@Hobbiszakács: azokat a lovakat tejben-vajban fürösztik, kényeztetik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.20. 20:40:44

@Hobbiszakács: Az ő könyvében olvastam először a piranhakról. Előbb elborzasztottak, utóbb beépültek egy - le nem írt - regényembe... :)

piszt-ráng 2013.02.21. 07:22:38

@fiam: Jó! Ezen túl majd azt mondom.-Látod ez az igazi olasz konyha,a 7 mm.-es halacskáknak is kiszedik a szemét ,pikkelyezik,kibelezik még az uszonyait is levágják. Így majd,nem leszek kegyetlen.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.21. 13:06:06

@piszt-ráng: Úgy már megenném én is :)
@Mormogi Papa: Tudom, hogy nem arra írtad, de nekem jó apropó volt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.21. 16:51:39

@Mormogi Papa: Magunk közt legyen szólva: a héten két konkrét személyt a Holdra tudtam volna küldeni one way tickettel...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.02.22. 12:57:28

@fiam: Halasztott kivégzés? Ma írták, hogy turistákat toboroznak a Marsra. Telepeseket nem kellene visszahozni :-P

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2013.02.22. 14:45:37

@Mormogi Papa: Jelentkeznék, ha szponzorálnának. Helybefaluba régi felszólítás az "Aló Mars!" :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2013.03.17. 08:14:23

Köszönetem az "Az Öregnek" aki megosztotta velünk a mirelit szó eredetét:

Amikor feltettem a kérdést a Mirelite-Mirsa társaság tulajdonosának, Dr. Losó József úrnak, hogy: „mi minden lehet a mirelit lasagneban?” a válasz az volt: „a MIRELIT” szó, mert, mi lasagne-t (különösen lóhússal töltve) nem gyártunk, viszont ez a márkanevünk.

Egy kis visszatekintés: 1945 –ben az APIS Rt csontfeldolgozó üzemét gyorsfagyasztott termékek gyártására alakították át, és a termékei, a Frigelite helyett a cég nevéből, mozaik szóként kialakított: „M”-ezőgazdasági, „I”-pari, „R”-észvénytársaság, „ELITE” terméke – nevet kapták.

Sajnos a „mirelit” szót Magyarországon, sokan fajtanévként kezelik, nem tudva, hogy ez egy védjegy, és a védjegyjogosult nem járult hozzá, hogy fajtanévként használják védjegyét.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2013.03.17. 16:20:34

@Hobbiszakács: Szerintem minden országban akad ilyen - hogy mást ne mondjak, a "magnetofon" szó is konkrétan egy cég egy tipusát jelölte - de ez terjedt el a hasonló, és állítólag helyes "magnefon" helyett…
Az ember fia ma is mondja: lemegyek a közértbe (kis betűvel jelölöm, mert nem márkanévként használjuk), vagy az ember elvinné a ruháját a patyolatba - még ha maszek tisztítóhoz jár is.
A görögök pláne a "Katharzisz"-ba vinnék a ruhát tisztítani :-)
De a francia eldobható toll vagy öngyújtó is "Bic", az angol esőkabát Makintosh - és így tovább :-) (Hogy a Märklin vonatot ne is említsem - ami csak ritkán a cég gyártmánya :-P)

@fiam: Az igazi "one way ticket" az idő…

chilis csokoládé 2014.01.04. 09:16:14

A lóhús kifejezetten finom. Pár éve még árulták az újpesti piacon. Húslevesnek, vadasnak, tokánynak való. Hasonlít a marhahúshoz.
Kifejezetten bánom, hogy már nem árulják.

(A vásárlók becsapása ettől függetlenül felháborító.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2014.01.04. 10:20:16

@chilis csokoládé: Stockholmban volt/van (?) egy étterem, ahol lóhúsból készített fogásokat lehet rendelni. Igény esetén utánanézhetek. :)

chilis csokoládé 2014.01.07. 15:40:06

Igény lenne rá :))

De nem aktuális :((
süti beállítások módosítása