Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

"Az erdő csirkéje"

2015.06.16. 11:39 :: Hobbiszakács

hsz-gomba-dsc02831.jpg

Ezt a gyönyörű sárga gévagombát a Stockholm belvárosától negyedórás sétaútra levő Djurgården szigeten találtam. Neve svédül svavelticka azaz kéngomba, angolul pedig chicken-of-the-woods, azaz az "erdő csirkéje". (A vajban megsütött gomba állaga hasonlít a csirkehúséhoz). 

hsz-gomba-dsc02826.jpg

Egyesek szerint kitűnő éti gomba - a National Geographic Chanel Filthy Riches című sorozatának egyik epizódjában láttam, hogy kemény dollárokat fizetnek érte, - mások szerint pedig ajánlatos vigyázni, mivel egyeseknél allergiás reakciót válthat ki.

 Recept és kalandvágy híján megelégedtem a fényképével.

 

3 komment

Címkék: sárga gévagomba chicken-of-the-woods Laetiporus sulphureus Csirkehúsgomba Taplófélék svavelticka

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr937548278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2015.06.19. 13:53:02

Magyar népies elnevezése fűzfatüdő.
Szép találat, de csak addig élvezhető,amíg könnyen vágható, puha. Ennek ránézésre csak a felső emelete lenne használható.

Attilajukkaja 2015.06.22. 17:09:10

Ilyen gombat csak hallomasbol ismerek. Csak a TV-ben lattam.
@nagypapi:
" fűzfatüdő "
Milyen szep es talalo elnevezes! :o)

Vidor Komor 2021.10.30. 21:56:14

Ismerem, ettem. Pár éve a zalaegerszegi néprajzi múzeumban fotóztam egy nagy adag ilyen gombát (fűzfán, valóban), de a Caminón is találtam (már nem emlékszem milyen fán), itthon pedig diófán. Szép emlékeim vannak a pisztricről, az is fán nő, s arra is érvényes a "fiatalokat szedd, az öregje már rágós" recept. A pisztricből jó levest főztem, tárkonyosan, kevés krumplival, a gomba képviselte a fehérjét.
süti beállítások módosítása