Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Kitalálós poszt: Mi a gyümölcs neve és mit esznek a halak?

2016.05.02. 11:21 :: Hobbiszakács

sk2-ezmegmicsoda-azh_1212.jpg

A gyümölcs neve? (A képen a gyümölcs héja látható.)

maracuja.jpg

Marakuja vagy passiógyümölcs. A bogyót félbevágják, és a magköpenyt a nagyon ízletes pulpával együtt kikanalazzák.

A passiógyümölcs név a marakuja virág szimbolikájára vezethető vissza: a bibék a 3 szeget jelképezik, amellyel Jézust a keresztre feszítették, a korona a töviskoszorút, az 5 porzó pedig Krisztus sebeit szimbolizálja.

mit_esznek_a_halacsk_k.jpg

Mivel etetik a halacskákat? Elhalt bőrrel.

mit_esznek_a_halacskak2.jpg

Bőrevő halacskák a stockholmi Yasuragi fürdő halpedikűr részlegén

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr818679414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.05.02. 11:48:48

Utólag megváltoztattam, ezért van most három helyett két kérdés :-)

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2016.05.03. 21:09:28

Ó de jó! Annyit gondolkoztam hogy miért passiógyümölcs és tessék, ki sem kellett nyitnom a szótárat! Köszi. Különben imádom ezt az ízt. Is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2016.05.03. 21:46:32

@"saját levében": Nekem is újdonság - ahogyan a többi neve is.
Nem gondoltam, hogy a "Maracuja" szó többé-kevésbé szintén ezt takarja.
Ellenben a "golgotavirág" is jó szó, habár nem éppen hívogató.
Tetszik a francia "grenadille" is, ami apró gránátalmát jelent. Azt, hogy a gránát az alma színére, vagy tartalmára utal, én nem tudom...
(Olyan a belseje kibontva, mint egy régebbi repeszgránát belseje a sok kis /szétszóródó/ maggal.)
A bloggazda által linkelt Terebess nem okoz csalódást - sok infót tartalmaz :-)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.05.10. 10:55:10

A maracuját imádom (Madeirán az utcán árulják a préselt levét is), összehasonlíthatatlan zamata van. De az utolsó képek sajnos, gyomorforgatóak nekem...

Attilajukkaja 2016.05.10. 12:49:56

@Mitzi von Küche:
Mit latsz az utolso kepeken, ami ennyire nem tetszett? En csak nehany szep akvariumot vettem eszre. :o)
Amugy tenyleg erdekes, hogy milyen sok allat, noveny, gomba el meg abbol, hogy tetemeket, elhalt szoveteket tuntetnek es dolgoznak fel. Es milyen talalekony volt valaki, hogy ezt ilyen cuki halacskak formajaban hasznalta fel pedikur celjabol. Ugyes uzleti fogas! Amugy Budapesten is sok helyen ki lehet probalni.

Attilajukkaja 2016.05.12. 18:25:15

@Mitzi von Küche:
Te ott voltal a budapesti Bocuse versenyen? Vagy csak on-line kovetted? Lattam, hogy egyes blogokon irtal rola.
Szerintem Szell Tamas nagyon jo volt, de...
Feltem ot, mert ugy erzem, picit "tulnyerte" magat.
Hazai palyan mozgott. Jovore nem lesz igy. Es Szullo Szabina sem lesz benne a kostolok hadaban.
Igazabol nem Tamast feltem, hanem a magyar rajongokat, akikben ez a gyozelem tul magas elvarasokat fogalmaz meg. Tudod, a magyaroknak semmi sem eleg jo, CSAK AZ ARANY.
Ettol feltem Tamas csapatat.
De ne nekem legyen igazam. :o)

Benikuty 2016.05.15. 21:24:14

@Attilajukkaja: félelmed megerősítendő, ide szerettem volna linkelni a bűvszaki posztját, megerősítendő mennyire "lejtett a pálya". Sajnos az eredeti cikk már nincs meg, tartok tőle azért, mert sokan nekimentek a szerzőknek. Lényeg az, hogy nem csak az asszony tolta ott a szekeret, és a hamis illúzió tudjuk hová visz...
Azért Uj Péter cikkét ajánlom figyelmedbe! Pétertől szokatlanul diplomatikusan a stílus ;)
Keresem...

Benikuty 2016.05.15. 21:24:53

bocs a szóismétlésért! :)

Attilajukkaja 2016.05.16. 10:39:29

@Benikuty:
Koszonom a cikket, de mar olvastam. :o)
En sem hiszem, hogy Tamas Magyarorszagon kivul ne tudna gyozni, mert tenyleg nagyon jo a fiu. Csak nem szeretnem, ha elszallnanak a "rajongoi" emiatt a gyozelme miatt.
A cikk pedig valos kerdeseket boncolgat (Uj Peter ott van a gasztro temaban!), de talan meg van ido arra, hogy Szell ne maradjon egy maganyos ho"s, es a jovoben legyenek kovetoi.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.05.22. 11:16:36

@Mitzi von Küche: "De az utolsó képek sajnos, gyomorforgatóak nekem...". Az etetésnél már nem asszisztáltam :-)
süti beállítások módosítása