Az ajtók záródnak, és a városi közlekedésre tervezett, hidrogénnel táplált tüzelőanyag-elemes busz nekilódul.
Vezeték nélküli trolibusz melyhez az áramot a hidrogénnek és a levegő oxigénjének tüzelőanyag-elemekben folyó reakciója szolgáltatja. A reakció kipufogott terméke, a környezetre ártalmatlan vízgőz.
Az áramtermelő reakcióban résztvevő hidrogént a tetőlemez alá rejtett óriási tartályokból vezetik az üzemanyagcellába, amely - szemben a galvánelemekkel - nem "merül ki".
Az üzemanyag öt perc alatt pótolható a hidrogénkútból.
Stockholmi utcákon kanyargunk. - Nem nagy durranás – mondom a rögtönzött ismerősömnek, a gyártó cég igazgatójának. - Idén lesz negyven éve annak, hogy Ceausescu áldásával útnak indult az első metángáz hajtású román autóbusz, melyet a tetejére szerelt óriási gáztartályok miatt rakétahordozónak is nézhettek.
Akkoriban éppen atomháborúval ijesztegettek, ezért a bukarestiek a Hirosimát megjárt Enola Gay bombázóról az elnök feleségére utaló Elena Gayre keresztelték a buszaikat.
Utolsó kommentek