Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Sült csúcsos káposzta (Retro poszt)

2023.04.16. 06:56 :: Hobbiszakács

 A címben szereplő fogást köretként ettem tőkehal mellé egy nevesincs stockholmi étteremben.

kaposzta_1.jpg 

(A fénykép minősége a tangóvilágítás róvására írható.)

Hozzávalók:

kaposzta_3.jpg

1 fej csúcsos káposzta, 50-100g vaj, cukorszirup (vagy juharszirup, esetleg méz), só és bors.

kaposzta_2.jpg

Csúcsos káposzta, spetskål (S), pointed cabbage (GB), Brassica oleracea var. capitata for. alba subv. Conica (L).

Az édesítő és egyben ízfokozó hatású „vit sirap”, azaz fehér cukorszirup a hagyományos svéd konyha alapanyaga. Legfőképp kenyérsütéshez és az ázsiai jellegű húsfogások és mártások készítésére használják.

Elkészítés:

A tetszésnek vagy a célnak megfelelő vastagságú, vékony szeletekre vagy cikkekre vágott csúcsos káposztát sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és megkentem cukorsziruppal/juharsziruppal/mézzel.

kaposzta_4.jpg

Sóztam, borsoztam, majd sajtvágóval vékony vajszeleteket vágtam rá.

kaposzta_5.jpg

180 fokra előmelegített sütőben 30-45 percig - a szeletek vastagságától függően – sütöttem.

kaposzta_6.jpg

Utána addig grilleztem a sütőben, amíg szépen megpirult.

Azóta töbször elkészítettem. Hús vagy hal mellé köretnek vagy egymagában, előételnek is bevált.

 

12 komment

Címkék: Sült csúcsos káposzta

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr518081328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2023.04.16. 09:29:58

A káposztás húsételeknek barátja vagyok - de nem hiányzik a tejfel?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2023.04.16. 10:18:37

@Mormogi Papa: Meglehet, hogy hiányzik, de a tejfel használata "errefelé" nem olyan elterjedt, mint Közép-Európában. A néhány éve megjelent, 35%-os zsírtartalmú Smetana sem fogy a boltokban.

littke 2023.04.16. 15:54:25

A káposzta, kelvirág is, nagyon finom a sütőben készülve. Ha megjegyezhetném, kelkáposztával, avagy rendes fiatal káposztával is lehet a receptet módosítani.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2023.04.16. 17:26:53

@Hobbiszakács: igen, tudom - sokfelé vagy nem is ismerik, vagy van valami ami... nem az :-) Pedig de jó!
A kasz árnyában (mert fénye nincs) az egyik legjobb vacsora volt a speciálisan a bakáknak sütött apró kalács egy pohár tejföllel. Abban sose csalódott az ember. (Akkoriban lányok, asszonyok nem katonáskodtak.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2023.04.19. 06:48:24

@littke: Lehetni lehet, de a kelkáposztában és a karfiolban sok a robbanótöltet :-)

A káposztát nyersen is lehet fogyasztani, míg az előbbieket nem. (Csak úgy eszembe jutott.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2023.04.19. 08:06:49

@Mormogi Papa: Jó pár évtizeddel ezelőtt láttam egy rajzfilmet, talán "A hegyesfejűek bolygója" volt a címe.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2023.04.19. 11:49:10

@Hobbiszakács: ez élőszereplős játékfilm, de az lehet az ihletője. Magyalerdőfalván oly' ritkaságszámba megyen az új éca, hogy ha akad egy, mindjárt többen is felhasználják. Kisfilm, nagyfilm, filmsorozat, rajzfilm... a sorrend változó.

littke 2023.04.19. 16:25:45

@Hobbiszakács: Hmmm. Nem akarok vitatkozni, de "fiatal" káposztáról írtam. Itt, É. Amerikában, szokásos ezt és fiatal karfiolt, kisebb mennyiségben, salátákban nyersen is használni.
A fiatal alatt "idényben"-t értek, persze a primőr a legjobb, de ezeket lehet egész évben kapni és a sok tárolás/utazás nem tesz jót.
Mellékelek egy hasonló recepte a NYT-ból: cooking.nytimes.com/recipes/1023053-roasted-cabbage-with-parmesan-walnuts-and-anchovies

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2023.04.20. 07:52:33

@littke: A vékonyra vágott (nyers) vöröskáposztát szendvicsbe teszem kenyérszelet, vaj, szalámi, sajt és coleslaw közé. A zöld káposzta torzsája pedig ínyencfalat volt kiskoromban. (A kristálycukorral kikavart tojássárga is!) A karfiolt nem próbáltam - igaz, hogy régen az uborkát sem ettük héjastól.

littke 2023.04.20. 15:56:20

En is szerettem a torzsat. Sok babona volt MO-n: Uborkat ne egyed nyersen, zold paradicsom nem jo, dobdd el a zoldhagyma zoldjet....csak hogy egy parat soroljak fel.

Attilajukkaja 2023.05.08. 11:04:04

@littke: Én is mindig felhasználom a torzsát, mert semmit sem szeretek kidobni. De a zöldparadicsomot inkább csak sütve vagy savanyítva javasolnám. Nyersen nem.
süti beállítások módosítása