Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Szárnyasok

2008.08.05. 07:45 :: Hobbiszakács

Szombat reggel, útban a tengerpart felé megálltam az erdőszélen húzódó vadrózsás-bogáncsos résznél. A dzsungel közepén, dongókkal körülvéve, egy gyönyörű pillangó reggelizett.
Normális esetben nem merészkedtem volna közel, de a szépség megért néhány csípést. Érdekes módon nem bántottak.
Mire kikecmeregtem a biciklimre egy termetes sáska telepedett. Egy közelkép erejéig megtisztelt a jelenlétével, és már nyoma sem volt.
Az öböl vize tükörsima volt. A szitakötő, a kedvenc szúnyogzabáló szárnyasom, az egyik közeli nádszálra telepedve melegedett a reggeli napsütésben.
 
Eltettem a fényképezőgépet, és nekiálltam a reggeli újság tanulmányozásának. Öt perc sem telt el, és a nyugalmat küszvágó csérek éktelen vijjogása zavarta meg. Aggodalmuk érthető volt, hiszen két oldalról érte fenyegetés őket. Fent a bevásárlásra indult héjapapa okozott érthető nyugtalanságot, lent a vízben pedig, az amúgy is szegény halállományt tizedelő kormorán.
 
 
A harci(as) csérek a zuhanásokkal és halálkanyarokkal tűzdelt légi csata megnyerése után a fekete rabló ellen fordultak. A komor kinézetű kormorán horgas csőrével fenyegetőn tátogott a tolakodókat elűzni hivatott csőrök és karmok felé. Eddig nem láttam kormoránt itt, valószínű, hogy az idén költözött a tengeröblünkbe. Valamivel nagyobb mint a közönséges kacsa. Tollazata ellentétben a kacsával nem teljesen vízhatlan, ezért sok időt tölt szárítkozással. És csak a nyaka látszik ki a vízből. Mint valami periszkóp.
Nagyon jól úszik víz alatt, több méter mélyre is lemerül a halakat üldözve. A halászok nem szeretik a mohó gyászvitézt. Ürüléke megöli a növényzetet, ahol megtelepedik a fák elpusztulnak. A kopár kísértetszigetek látványa még a legelszántabb állatvédőt is kétségbe kergeti.
Az incidensnek egy vizi robogó vetett véget. A csérek magasba emelkedtek.
Légiriadó lefújva, a kormorán erőteljes szárnycsapásokkal kiemelkedett a vízből, és elhúzott a közeli nádas felé.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr94597369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2008.08.05. 10:38:34

Hű, ezek gyönyörő képek.
Spektrumon láttam, hogy nem is olyan egyszerű a természet és az állatok fotózása.
Gratula!!!
Amúgy az szerintem poszméh, az pedig tudtommal nem bántós:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.08.05. 11:04:52

Köszi :-) Nem annyira a poszméh, mint a nadrágszárom árnyékában fel-alá közlekedő, mikroszkópikus rovarok zavartak. És esés közben a hónalj alá szorított csalán.

Attilajukkaja 2008.08.05. 11:55:36

A csalanrol jutott eszembe, hogy egyszer foztem zsenge csalanbol fozeleket. Ugy keszitettem el, mintha spenotot foznek. Nem lett rossz, de jo sem: se ize, se buze nem volt.
Keszitett mar valamelyikotok csalant?

A kepek valoban szepek.

Zuzuka 2008.08.05. 16:06:45

Békés, megnyugtató képek, gyönyörű szinekkel!
Köszi Hobbiszakács, jót tett a lelkemnek:)

Attila, csalánból spenótot még sohasem föztem, de jó sok fokhagymával, sóval el tudom képzelni. Csak teát szoktam hetente egyszer friss csalánból - citromlével elviselhető.
Látod, Hsz. a stift variációt próbálgatja:)))

Jenö 2008.08.06. 02:32:15

Milyen gepet hasznalsz, ha szabad tudakozodnom, es föleg milyen optika???

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.08.06. 08:24:38

A felszerelés:
Nikon D200 ház és két objektiv:
105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor
és
Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED AF

Attilajukkaja 2008.08.06. 11:27:55

Zuzuka

Koszonom. A csalantea allitolag baromi egeszseges, meregtelenit. Persze lehet, hogy honalj ala szoritva meg "finomabb" :o)
Nem ide tartozik, de ma is lattam egy olyan cikket az indexen, amely erdekelhet valakit:

index.hu/kultur/eletmod/molnarb/

Zuzuka 2008.08.06. 16:29:42

A pitypang saláta is rettentő egészséges állitólag. Ki is próbáltam régen, de fúúúúj, keserű, mint az epe! Többet sose!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.06. 19:04:33

Hobbiszakács, el vagyok ájulva ezektől a képektől... Hogy Te milyen szép helyeken jársz... A vízi robogót leszámítva olyan, mintha érintetlen lenne a természet arrafelé.

Attilajukkaja 2008.08.06. 21:08:26

Zuzuka

En is megjartam az elejen a szololevellel es a pitypanggal is. Csak a nagyon friss leveleket szabad leszedni!
Csalanbol is :o)))

Zuzuka 2008.08.07. 06:56:06

Három lépésben eljutottunk a pillangótól a finomságokig.:)))
Ma a szőke Tisza élővilágát tanulmányozom - terveim szerint egy ízletes, kicsit csípős halászlével tetőzve.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.08.07. 09:28:22

Gratula a fotókhoz!
Kedvencem az a sáska, azon a piros "ipari" tájon.
Azért azt sajnálattal látom, hogy arra is vannak ilyen brutál jetski-s arcok. Habár nálunk elmaradhatatlan kellék a vastag aranylác a nyakban és a hájas felsőtest.

84-ben kis halászhajóval halásztunk valahol a Mälaren-en, de akkor még kis fa motorcsónakokkal vagánykodtak a srácok. Az a játék valahogyan békésebnek tűnt.

Attilajukkaja 2008.08.07. 17:55:35

Zuzuka
Nalunk tekintettel a nagy melegre, hideg vacsora volt: gazpacho a la Buvos Szakacs es tonhalas kusz-kusz salata.
A halaszlevet is nagggggyon szeretem!
Nagyon halas vagyok. Sajna rossz orszagba szulettem, ...ebbol a szempontbol is.

Benikuty 2008.08.07. 20:55:57

Valóban, itt a gazpacho szezon. Jut eszembe:)

Attilajukkaja 2008.08.07. 21:31:49

Benikuty

Valoban! Es minden kiprobalt/jovahagyott receptet szivesen latok.
Hobbiszakacsnak nincs egy elfekvo hideg leves recept a tarsolyaban? Nem feltetlenul gazpachora gondolok. Uborka- vagy hideg ceklaleves is johet. Csak ne gyumolcsleves legyen, konyorgom!

Benikuty 2008.08.07. 23:13:35

Nekem vinnyog a hűtőben néhány szép cékla. Javaslom, nézz be a kaja.blog.hu- ra.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.08.08. 08:42:08

Hideg zöldségleves Attilajukkajának:

Forrázz le, hámozz meg, és vágj apróra 2 érett paradicsomot. (A paradicsom belsejét folyasd ki egy szűrőn keresztül, és tedd félre). Vágj fel 1 uborkát, egy pirospaprikát, egy fél lilahagymát és 1 cikk fokhagymát. Vágj fel 10-10 bazsalikom- és mentalevelet (nem fontos apróra vágni, és lehet szárított is). Midez(eke)t keverd össze, önts rá 3/4 dl olivaolajat, és hagyd állni 15 percet.

Tölts 8 dl joghurtot és 2-3 dl zöldség-alaplevet a keverékhez, és hígítsd fel a paradicsom levével és vízzel, amíg eléred a kívánt állagot. Ízesítsd cukorral, sóval, és borssal. Hagyd pihenni a hűtőben kb. egy órát.

Fogyasztás (magyarul evés) előtt megszórhatod dióval. Fehér kenyérrel jó.

Attilajukkaja 2008.08.08. 12:46:22

Koszonom a tippeket!!!!!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.08.08. 18:18:37

HSZ!
nagyon szép képek!

...hamár temészet, és annak védelme: a komoránok nálunk is komoly gondot okoznak. már-már katasztrófát, egyes helyeken. a "természetvédők" meg nem engedik a ritkításuklat.
a jetski, érdekes kérdés, mert míg baromi zajos, és a gazdáik többnyite a tulkok rendjébe tartozik, és sokszor küldenénk melegebb égtájakra őket, több kutatás is létezik arról, hogy azokban a tavakban ahol jetskiznek, a vízsugár hajtás miatt, sokkal oxingéndúsabb lett a víz, és így az élőhely minőségét is jelentősen javította. németországnab, több "halott" tavon engedélyezték a jetskizést, és egy idő után, magához tért az élővilág a tóban...

Zuzuka 2008.08.10. 17:56:01

Toma, ez nagyon érdekes!
Nem is gondolnám, de elhiszem, igy hogy bizonyiték is van - ugyi.
Majd másképpen nézek ezután a jetskisekre, de csak kicsit!:)

Attilajukkaja 2008.08.13. 20:33:06

Hobbiszakacs

Tekintettel a kanikulara, megcsinaltam a hideg levesedet. Annyit modositottam rajta, hogy zoldsegle helyett (lusta voltam csinalni) kovaszos uborka levet hasznaltam. Igy talan meg finomabb lett. Egy kemenyre fott es aprora vagott tojassal es egy fel savanykas almaval gazdagitottam. Sikerem volt vele!!!
süti beállítások módosítása