Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

- Perec? - Pereclek!

2018.04.13. 06:54 :: Hobbiszakács

sk-dsc04928.jpg

Öt-hat forrásból öszekombináltam egy receptet, és nekiálltam az első sósperecem elkészítésének. Leírom, hátha más is kedvet kap hozzá.

A nyersanyagok:

A tésztához: 500 g finomliszt (ami éppen otthon volt), 10g szárazélesztő, 1 tk cukor, 2 tk só, 250 ml langyos tej, 100 ml víz, 50 g puha vaj. A megkenéshez, hogy fényes legyen: 1 tojás sárgája + 3-4 kanál tejjel összekeverve. A sóval való pöttyözéshez: 3 ek liszt, 2 ek só, víz. A főzéshez: 1-2 teáskanál szódabikarbóna, és 2 liter víz.

Összekevertem a lisztet, a sót és a porélesztőt, meglocsoltam a langyos tejjel és a vízzel. Összegyúrtam a  vajjal, és egy órán át kelesztettem. Íme az eredmény:

sk-dsc04883.jpg

A kelt tésztát lisztezett asztalon téglalap alakúra formáztam. Hat részre osztottam, és nekiálltam a hurkasodrásnak. 

sk-dsc04886.jpg

A hurkák végei mindkét oldalon lelógtak a méteres munkaasztalról. Jobb lett volna tíz, sőt 12 részre osztani a tésztát.

A hurkákat negyedórát konyharuha alatt pihentettem, és csak utána álltam neki a perecformálásnak. Az első perecre hasonlító szörnyszülöttet belesüllyesztettem a forró szódabikarbónás lébe, amit időben odatettem főni. 

sk-dsc04892.jpg

Egy-egy félpercet főztem mindkét oldalán.

Az egyik forrásmunka szerint az (lúgos) előfőzés megindítja a cukrok és az aminosavak közötti reakciót, a perec szép barna lesz, anélkül, hogy kérgessé válna.

Nagy nehezen kiszedtem az ide-oda hajló pereceket a léből, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. 

sk-dsc04907.jpg

A forrázott pereceket bekentem a tej és a tojássárga emulziójával. 

sk-dsc04905.jpg

A pereceket 180 fokon 15 percig sütöttem. Közben egy sűrű liszt-só-víz szuszpenziót készítettem. A sárgásbarnára sült perecekre rácsorgattam a sós masszát, és három percre visszaraktam őket a sütőbe.

sk-dsc04913.jpg

Ilyen lett az első "termés"...

sk-dsc04919.jpg

... és ilyen a második.

 

6 komment

Címkék: Perec

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr113829750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.04.14. 12:59:56

Nagyszerű recept, kipróbálom holnap. :) Most a Glamour napok miatt picit csúszásban vagyunk, köszönöm a sok kezdő fiatal nevében a blogot, sokat segít. www.ujsagomat.hu/tesco/

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.04.15. 07:43:33

@takacsveca93: Nálunk nincs feltüntetve a csomagoláson a liszt "kódolt" (pl. B 80) minősége, ezért sajnos nem tudok a "finom liszt"-en kívül más paraméterrel szolgálni :-(

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.02. 07:40:04

@Attilajukkaja: Köszi! Én arra gondoltam, hogy a körkörös és levegős "szerkezet" megkönnyíti a forró levegő hozzáférését, és ezzel együtt a sütést is (lásd a rizskoch sütését).

Attilajukkaja 2018.05.03. 12:29:26

@Hobbiszakács:
Túl gyakorlatias vagy! Ahogy a bagett kitalálói is. Nem érezted sütés közben a forma spirituális hatását? :o)))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.03. 21:19:23

@Attilajukkaja: Sütés közben nem, de utána egy hang folyton azt ismételte, hogy "egyél meg, egyél meg"...
:-)
süti beállítások módosítása