Hobbiszakács

Irány Stavanger!

Skandikamera / Hobbiszakács

Válogatott fotók és gaszturbálások Stockholmból

Utolsó kommentek

Címkék

Kitalálós poszt - Mivel bánik ez a kesztyűs kéz?

2018.05.21. 07:41 :: Hobbiszakács

sk-azh_2785.jpg

sk-azh_2785-2.jpg

sk2-colors-1.jpg

sk2-colors.jpg

sk-azh_2788.jpg

sk-azh_2790-2.jpg

12 komment

Címkék: Cadillac Praclinyomok

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1213989760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.05.21. 14:15:24

A kosszal. Talán éppen egy akvárium falára tapadt algákkal.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.21. 16:58:58

@Attilajukkaja: A kosz stimmel, csak nem alga, és nem belül. Mankó: "autós nosztalgia" kiállításon voltam tegnap.:-)

Attilajukkaja 2018.05.21. 17:25:44

@Hobbiszakács:
Akkor:
polírozó kesztyű
autómosó kesztyű
autósimogató anyapótló kesztyű a veterán kocsiknak
anyapótló simogató kesztyű a veterán kocsi kopasz tulajdonosának
?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.21. 17:43:06

Az :-)

Tehát az autó(já)val bánik kesztyűs kézzel, de még milyen autóval. (Lásd a többi képet.)

Attilajukkaja 2018.05.24. 17:36:57

Wow! :o)
A második kérdés az lehetett volna, hogy hányas Cadillac-ről van szó. Én 1955-re tippelek. :o))))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.05.25. 08:24:43

@Attilajukkaja: Azt látod, nem jegyeztem meg. Minden esetre nem mai csirke :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2018.05.29. 10:19:13

@Attilajukkaja: Amennyire a könyvemben meg a neten utána tudtam nézni: Bingo.
A vár első tornya ledőlt :-)))
Azt nem lehet tudni, hogy ezt a példányt mikor készítették, de ez a modell feltehetőleg egy "második generációs" Cadillac Eldorado Convertible, amit 1954-56 között gyártottak. Szóval a tipp telitalálat.
Lásd: en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Eldorado

Attilajukkaja 2018.06.03. 16:36:12

@Mormogi Papa:
Tényleg? :o)))))
Húúúú! Ez azért is érdekes, mert én baromira nem vagyok otthon az ilyen témában.
De most elmesélem, hogy miből gondoltam. Tudom, hogy neked van türelmed végigolvasni. :o)
Annak idején sokáig dolgoztam az USA-ban, és sokat is utazgattam ott. Egyszer egy déli államban betévedtem egy régiségboltba, ahol szívesen őriznek polgárháborús ereklyéket és más dolgokat is. Egy ilyen boltban bukkantam egyszer egy LIFE magazin példányára: November 12, 1956, 20 cents. Azonnal lecsaptam rá, mert iszonyúan kíváncsi lettem arra, hogy akkoriban mit írtak rólunk az USA-ban.
Ez még akkoriban volt, amikor itthon nem nagyon lehetett ilyesmiről beszélni. A LIFE magazin példánya ma is megvan. Nem ismersz valami gyűjtőt? :o)))
Hogy mindez hogy jön a Cadillac modelljéhez? Hát úgy, hogy az akkori LIFE reklámjában láttam ehhez hasonló modellt.
Őőőőrület, hogy minden mindennel összefügg. Nem igaz?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2018.06.04. 15:40:08

@Attilajukkaja: Igazából nem lep meg a társítás. Valamikor a hetvenes évek elején sikerült vennem egy amerikai "Mail Order Catalogue"-ot, amit az ötvenes évek derekán adtak ki. Sok dologra emlékszem belőle, néha elő is keresem a szekrény mélyéről, ha valamiféle referenciára van szükségem :-)
Sok olyasmit árultak ott akkoriban, amiről idehaza fogalmunk sem volt.
Ha már a Cadillac... az 1959-es Eldorado Convertible-t lehetett rendelni egy "Autronic Eye" nevű elektronikával (csekély 55,- dollár felárért), ami önműködően tompított fényre váltott, ha egy szembe sütő reflektort észlelt. AZ efféle szerkezet nemrégen (konkrétan a 2010-es években) lett általános az "öreg kontinensen" :-P
EZ volt egyébként az ikonikus "Rózsaszínű Cadillac" modell az azonos című filmből, Clint Eastwood-dal a főszerepben :-)

A TIME magazin híres "Az év embere 1956" nincsen meg?
timedotcom.files.wordpress.com/2014/12/time-person-of-the-year-30.jpg

Attilajukkaja 2018.06.05. 13:42:08

@Mormogi Papa:
Érdekes! Köszi az infót.
Sajnos nincs meg az a szám, erre is csak véletlenül bukkantam rá. Nem is akartam vásárolni semmit, csak kíváncsiságból tévedtem be az üzletbe. :o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2018.06.07. 21:19:21

@Attilajukkaja: Csak gondoltam, hátha... Egyébként nem díjazom azt a gyakorlatát a lapnak, hogy minden fényképet átrajzolnak és színeznek valami bűnrossz fenesetuggyamiféle stílusban :-( Az eredmény riasztó.

Az a címlap eléggé ismert egyébként, még a Várban, a Hadtörténeti Múzeum kiállításán is láttam egy plakátméretre nagyított másolatot...

Attilajukkaja 2018.06.08. 10:32:42

@Mormogi Papa:
"Az a címlap eléggé ismert egyébként, még a Várban, a Hadtörténeti Múzeum kiállításán is láttam"
Valóban, de 1990 tavaszán még biztosan nem volt annyira ismert Magyarországon. :o)
Én azt az 56-os Life magazint akkor vásároltam. A retusálás akkoriban egy bevett dolog volt. Ma az adja meg a sajátos báját. Ma ugyanezt teszi sok magazin, csak photoshoppal.
süti beállítások módosítása